Slovo úvodem

Vážení členové,

nejen v souvislosti s koronavirem bude letošní podzim pro nás všechny náročný. Čekají nás dvoje volby - senátní a krajské.

V Parlamentu budou důležitá jednání kolem státního rozpočtu na rok 2021, zvýšení důchodů nad předepsanou valorizaci a zrušení superhrubé mzdy.

Komplexní novela stavebního zákona, energetický zákon a zákony týkající se odpadové legislativy, to jsou další důležité zákony, které budou poslanci ještě letos projednávat.

Na programu zářijové schůze Sněmovny, která má nyní kolem 500 bodů, je také zákon zavádějící náhradní výživné pro samoživitele či vládní návrh na zrušení daně z nabytí nemovitosti. Ten senátoři v srpnu poslancům vrátili k opětovnému projednání.

Věřme, že naplánovné náročné úkoly zvládneme a těším se na vaše názory a komentáře.

Příjemné podzimní dny vám přeje Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Člen František Koplík

Hlasování


Diskuze

Pane Franku.
Nemyslím si, že změnou dodavatele nedosáhnete na slevy. Opak je pravdou. Většina dodavatelů snižuje sazby sama od sebe jen výjimečně a je dobré si čas od času prověřit za jaké ceny dodávají energie jiní dodavatelé.

Například já jsem si v roce 2016 spočítal že roční náklady za elektřinu a plyn dohromady jsou 30 207Kč. D test mi vyhodnotil nejlepšího dodavatele při stejném odběru na 21 787Kč. Takže roční úspora 8 420 Kč. Přepočítal jsem si to podle ERU, zjistil že je to pravda a změnil dodavatele.

Ono neškodí si občas vzít kalkulačku nebo zajít na stránky ERU a zjistit, jak výhodné jsou sazby dodavatele.

Myslím si že stanovení norem pro potraviny, nesouvisí s tím je li v dané zemi kapitalizmus nebo socializmus. Pokud vím tak i Mc Donalds má předpisy pro to jaké složení musí mít jeho výrobky. Dokonce si zakládá na tom, že když si objednáte určité jídlo kdekoli na světě, vždy bude stejné.

Takové předpisy byly po počátečních zmatcích stanoveny i u nás. Detaily neznám ale myslím si že je dobré, pokud si koupíte například salám Vysočina, měl by mít stejné složení od kteréhokoli výrobce. Pokud chce některý výrobce vyrábět salám s jiným složením ať jej nazve jinak, třeba Nížina. 😊

Pane Franku
Nemám sice osobní zkušenost s Tarifomatem ale podíval jsem se na to co o něm píší jeho zákazníci. Převážná většina reakcí na tuto službu je negativní. Jeden názor, který vystihuje podstatu jsem tu dal:

Dobrý den, tarifomat se vyznačuje nekalými obchodními praktikami jako nátlak, nedostatek času na promyšlení nabídky, záměrně klamavé informace a nucení uzavření objednávky bez možnosti zaslání nezávazné nabídky na email.

Tarifomat je totiž s.r.o. a tedy je založena za účelem zisku, podle toho se taky chová.

Pane Houžvík
Odbornost není to podstatné. Naučit se to co prodejce energií potřebuje lze během krátkého času, podstatná je motivace. Prodejce je placen dodavatelem a čím víc odběratelů získá, tím víc vydělá.

Oni vůbec nemusí lhát. Řeknou li vám že když jim to podepíšete budete pořád pod stejným distributorem, říkají pravdu, jen neřeknou že distributora si ani vybrat natož změnit nemůžete a podstatnou část ceny určuje dodavatel.

Taky vám neřeknou že levnější energii získáváte jen na určitou dobu, ale k odběru od tohoto prodejce jste se podpisem zavázali na několik let.

Nebo že úsporné žárovky, které od prodejce dostanete jako dárek mají několikanásobně nadhodnocenou cenu, dostanete je sice zadarmo ale v případě zrušení smlouvy musíte dárek vrátit ale už ne ty žárovky ale peníze.

Pane Franku
Domlouvat dodavatele energií přes podomní prodejce je ten nejhorší způsob, v tom s Vámi souhlasím.

Zvlášť když se lidé většinou v této oblasti neorientují. Zavolat na zákaznickou linku není o mnoho lepší způsob. Každý dodavatel má snahu Vás přesvědčit o tom, že právě on dodává tu nejlevnější energii a přesvědčí Vás argumenty vytrženými ze souvislosti.

Dobrý způsob je přesvědčit se na stránkách ERU (energetický regulační úřad) o tom který dodavatel ve vaší oblasti je nejlevnější a za jakých podmínek. Já jsem volil způsob výběru dodavatele přes D test, to je seriózní časopis, který čas od času provádí soutěž o nejlepšího dodavatele

a toho Vám doporučí. Přihlásil jsem se a doporučeného dodavatele jsem si ještě ověřil na stránkách ERU. Všechno souhlasilo, a tak už tři roky odebírám plyn i elektřinu od tohoto dodavatele a čas od času si na stránkách ERU ověřuji že jsem nepochybil. Mohl bych tu dát Odkaz

jak na ERU ( což je státní úřad) tak na D test, ale vy odkazy nemáte rád, tak je tady nedám. Kdo je znalý vyhledávání, najde si je sám a kdo není svěří se do rukou podomních prodejců nebo telefonním linkám dodavatelů, nebo neseriózním stránkám na internetu, je jich tu opravdu hodně. 😊

Všimněte si kolik bank ruší své pobočky. Buď úplně, nebo pobočka sice zůstane, ale zruší peněžní přepážku. Naštěstí zatím bankomaty neruší ale za čas dojde i na ně.

Abych byl konkrétní tak v mém okolí. Pobočka Komerční banky v Bystřici p/H zrušena, Spořitelna zrušila pokladnu. Holešov, zrušena pobočka Moneta Money Bank, Komerční banka tamtéž zrušila pokladnu.

Mám velké problémy s hlasováním a velmi mi vadí že do diskuze se mohu přihlásit až po tom co hlasuji. Na většinu otázek nemohu odpovědět, protože odpověď neznám. Plácnu tam co mne napadne abych se mohl diskuze zúčastnit. Kromě ANO a NE by mělo být i NEVÍM.

Zrovna v otázce solárních elektráren je to tak. Myslím si, že tato otázka je pro právníky, a ne pro laiky. Co pomůže, když parlament odhlasuje snížení podpory solárních elektráren a jejich majitelé se budou soudit a soud vyhrají? Poté co majitelům solárních elektráren byla parlamentem

garantovaná nepřiměřená podpora, už o tom nerozhoduje parlament ale soudy. Další otázkou je má li stát podporovat solární panely na střechách veřejných budov a na střechách soukromých osob vyrábějících elektřinu pro vlastní spotřebu.

V tomto případě bych souhlasil ale až po dořešení požární bezpečnosti jak panelů, tak baterií. Málo se o tom mluví ale v případě požáru se elektřina nedá odpojit, protože zdrojem je právě panel. Taky baterie jsou v tomto případě zdrojem velkých problémů.

Před časem mi přišlo upozornění, že jeden můj pozemek v sousedním katastru je předmětem změn a já jakožto soused jsem zván na vyměření pozemků v terénu. Vyměřování proběhlo minulé úterý a předmětem změn bylo vytyčení nové cesty. Nová cesta byla do map zanesena v souvislosti s

pozemkovými úpravami katastru v roce 2007 proto aby vlastníci jednotlivých pozemků měli ke svým pozemkům přístup. Jenže téměř všichni vlastníci dali své pozemky do pronájmu jednomu nájemci a ti kteří je chtěli obdělávat sami, se dohodli s nájemcem a on jim uvolnil pozemek jinde.

Pokud vím k žádným sporům nedošlo a cestu od té doby nikdo nepotřeboval, a tak zůstala jen na papíře. Až zelená starostka obce spolu s jedním taky zeleným vlastníkem iniciovali vznik této cesty, a tak středem pole povede cesta která zabere asi tak hektar orné půdy.

Ten hektar je teoretický ale traktoristé jen těžko budou orat jen těsně vedle zpevněné cesty, a tak to bude o něco víc. Zeleného cíle bude dosaženo a lán pole bude rozdělen napůl, a ještě několika bočními cestami. Při dělení velkých pozemků se argumentuje biodiverzitou ale vzniklá

pole budou jistě oseta stejnou plodinou, taky aby se měla kde schovat zvěř, no já myslím že na té cestě se těžko schová a taky kvůli zadržení vody v krajině, ale toto pole je na rovině, nevím jak cesta přispěje k zadržení vody. Jediné, k čemu tato cesta přispěje bude větší spotřeba

nafty při najíždění točení a couvání traktorů. Do budoucna se dá očekávat že další a další vlastníci budou půdu prodávat nájemci, a tak se zbytečnost cesty bude umocňovat. Takže orné půdy nám ubývá nejen stavbou dálnic ale i výstavbou zbytečných polních cest.

Pane Franku, píšete:
A .okolní státy jako správní ekologové určité zdroje ruší. To je přístup v EU k problému

Doufám že to co tu píšete míníte ironicky a že naši energetickou politiku nechcete předělat tak jak ji v sousedním Německu předělává šílená Angela nebo jak to navrhují místní ekologisté, jako Kaťuška Jau jau řečená Biomasa.

Paní Ernestová. Souhlasím s tím že se naši zákonodárci příliš často zabývají hloupostmi, ale v tomto případě se jich musím zastat. Jsou země, například Švédsko, které o zrušení plateb v hotovosti uvažují a mnoho obchodů už hotovost nebere.

I u nás jsou zastánci zrušení plateb v hotovosti, i když v praxi je toto zatím výjimka. Bohužel, pokud nebude zákonem stanoveno, že každý obchodník musí přijímat i platby v hotovosti, může být takových obchodníků víc a víc a za čas už hotovými penězi nezaplatíte nikde.

Souhlasím s panem Frankem.

Stejně jako naší civilizaci zaskočila epidemie koronaviru a způsobila značné materiální i nemateriální škody, stejně nás může zaskočit dlouhodobý výpadek bankovních služeb, nebo což by bylo mnohonásobně horší výpadek elektrovodné sítě. Při neexistence peněz v materiální formě

ale pouze ve formě elektronické, by to byl jeden z mnoha problémů, které by nastaly. Klasické peníze by mohly alespoň částečně umožnit chod obchodu a i některých dalších částí ekonomiky. Jinak souhlasím s paní Kapalovou a panem Frankem.

Pane Jaroslave. Otevřít si odkaz to není nic složitého. Já se naučil obsluhovat počítač v padesáti, předtím jsem neuměl ani psát na stroji. Teď je mi 71. Taky se už nesnažím proniknout do nových technologií, ale základy není problém zvládnout. 😊

Pane Jaroslave. Je trochu paradoxní, když se spolu bavíme po internetu a Vy mi napíšete že Vás zajímají osobní zkušenosti. Když Vám tu já napíšu osobní zkušenost, po internetu, tak pro Vás už je to informace získaná přes internet.

Mám ale takový dojem, že spousta z vás si odkazy nedokáže přehrát. Pro ty dám návod. Kurzorem najedete na začátek odkazu, zmáčknete levou myš a přejedete celý odkaz až zmodrá. Potom najedete kurzorem na kterékoli místo do modře označeného, zmáčknete a pustíte pravou myš.

Levou myší kliknete na otevřít odkaz no a potom už jen kliknete na šipku ve středu obrázku a začne přehrávání. Někdy se vloudí reklama. A ještě pro pana Jaroslava i jiné. Odkaz má tu výhodu, že místo tu napsaných tří řádek nám poskytne informace o daleko větším rozsahu navíc i zvuk a obraz.

Před chvilkou jsem se díval v ČT2na pořad Nedej se. Je to taková zelená svazácká agitka. Po skončení dávali devátý díl dokumentu Trvalé bydliště venkov. Docela zajímavé. Našel jsem to i v archivu ČT2. Tak tady dávám odkaz.

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/12840158344-trvale-bydliste-venkov/219562221360009-kdyz-neprsi-a-uschne

Toto je typické řešení EU. Asi tak jako za minulého režimu. Do roku toho a toho dostihneme a předstihneme nejvyspělejší kapitalistické státy. Napřed dáme závazný termín a teprve potom se začneme zajímat o to, je li takový termín splnitelný. No a většinou zjistíme že není.

O tom, kdy zrušíme skládkování, se bavme až zajistíme vše pro to, abychom nic skládkovat nemuseli. Stanovovat dopředu termíny je mlácení prázdné slámy. Pokud si pozorně přečtete otázku, zjistíte že nemáte možnost vyjádřit v hlasování názor, že žádný termín se zatím stanovovat nemá.

V tom případě by měla být dána možnost nesouhlasím se stanovením jakéhokoli data a to tam není.

Krizové situace mohou být různé. Jednu z nich tu dávám.
https://www.youtube.com/embed/-RjAcYbSWfQ

Kuloáry
18.07.20

Ano pane Verbický, popsal jste to naprosto přesně.

Myslím si že masivní krize už probíhá v současnosti a zachvátila nejen ČR ale celou euroatlantickou civilizaci. Dávám tu odkaz na článek který podle mého nejlíp popisuje to co se tu vlastně děje a co nás ohrožuje a co způsobuje tu největší krizi. Odkaz je poněkud delší ale určitě stojí za přečtení.

https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/esej-opet-se-nikdo-nevyhne-volbe.A200717_103104_p_spolecnost_wag
Ještě bych dodal že nikoho nechci provokovat, ani nikoho urážet. Jen píšu to co si myslím a pokud to někdo formuluje líp než já, dám tu odkaz na jeho článek, což tímto činím.

Pane Kašpare. Mládež prý těžko chápe psaný text. Po přečtení Vašeho příspěvku mám takový dojem že i mnoho seniorů psaný text není schopno pochopit. Nic si z toho nedělejte, nespěchejte a přečtěte si můj příspěvek pomalu a několikrát. Pokud nepochopíte, ani potom, co se dá dělat. 😊

Kuloáry
15.07.20

Pane Kašpare. Já doufám že moderátor nemá právní odpovědnost za to, co řekne v jeho pořadu zpovídaný host. Nějak nerozumím souvislosti mezi tím že někdo byl nebo nebyl zavražděný komunisty. Jakou to má souvislost s tím, že pokud říkáme pravdu můžeme kritizovat kohokoli.

Kuloáry
15.07.20

Pane Franku. Evu budeme kritizovat za to že kousla do jabka a že ukecala Adama aby si kousl taky. Adama za to že se ukecat nechal. Stvořitele za to že při stvoření nás lidí to hodně odflákl. No a s vlastní kritikou bych nespěchal. Zatím je dost lidí kteří mne kritizují, netřeba abych jim pomáhal.

Kuloáry
15.07.20

Já si naopak myslím že každý člověk by měl být kritizovatelný. Jeho kritik by měl objasnit proč dotyčného kritizuje a jaké má zdroje informací k jeho kritice. I Karel IV i Matka Tereza měli své stinné stránky, jen se o nich moc nemluví. O paní Miladě Horákové žádné negativní informace nemám

Kuloáry
15.07.20

alespoň ne z věrohodných zdrojů ale pokud je někdo má ať je mu umožněno vystoupit na veřejnosti, pokud bude plácat nesmysly, zesměšní sám sebe. Moderátor ve veřejnoprávní TV by neměl selektovat lidi, podle jejich politických názorů. Umožnit vstup do sdělovacích prostředků jen lidem se

Kuloáry
15.07.20

správnými názory, znamená že tu někdo předem rozhoduje, jaký názor je správný a jaký špatný.

Nynější předseda Ústavního soudu zastával celou dobu od let devadesátých, po dnešek, jedny z nejvyšších míst ve vládě i justici a tak měl snad velký vliv na to jaké zákony se tu vytvářely a jaké právní prostředí tu bylo. Samozřejmě že zákony a jejich uplatňování mělo vliv na všechny oblasti

života, včetně hospodaření s vodou a tedy i sucho. Pana Rychetského jsem uvedl jen jako příklad a samozřejmě mu nekladu za vinu všechno špatné ale jeho podíl na špatných zákonech a na jejich prosazování u soudů má a velký. Hlavně jsem chtěl poukázat na vliv celé justice na nynější situaci.

Kuloáry
12.07.20

Říká tento poslanec Afd něco nerozumného? Proč se nedozvíme skutečné názory poslanců této strany, ale naše veřejnoprávní sdělovací prostředky nám tvrdí že jsou to fašisté.
https://www.youtube.com/watch?v=r8S8ULuRZd0

Kuloáry
12.07.20

Pane Franku. Nemyslím si že k jednostranné a mnohé zamlčující informovanosti našich hlavně veřejnoprávních médií dal někdo příkaz. Příkazu totiž netřeba. Každý novinář i politik ví že se může zařadit do dvou proudů. Buď do toho „proevropského“ rozumějte podporujícího byrokracii

Kuloáry
12.07.20

současné EU a tím i zmatenou genderovou, zelenou a multikulturní politiku. V tom případě mají prostor pro své příspěvky do všech médií hlavně do těch veřejnoprávních, nebo se zařadí do proudu která podle mne právem poukazuje na to, že politika těchto aktivistů vede Evropu k

Kuloáry
12.07.20

ekonomickému zaostávání, rozvratu, chaosu a v konečném důsledku k totalitě, horší než byla ta předchozí, a v tom případě budou označováni za xenofoby, homofoby, fašisty a rasisty. Jako takoví nebudou mít přístup do médií a pomalu se začínají rozbíhat i soudní procesy za „šíření nenávisti“.

Pane Němečku. V podstatě se vším co jste teď napsal souhlasím. Jen tu neviditelnou ruku trhu jste špatně pochopil. Neviditelná ruka trhu, zkráceně znamená že na to kolik se má vyrábět ledniček, praček, televizorů nebo toaletního papíru, není třeba Ústřední plánovací komise ale že dostatek

těchto věcí zařídí trh. Co ale určitě třeba je, jsou dobré zákony a dobrá justice, která je realizuje v praxi. To nikdo nezpochybňuje. Takže za vzniklou situaci nemohou ekonomové ale právníci. Stačí si projít ty kteří zastávají vysoké funkce od roku 90 po dnešek. Například předseda Ústavního soudu.

Kuloáry
10.07.20

Pane Škromachu, nesouhlasím. Trest smrti neměl být zrušený a ten ****** měl dostat trest smrti.

Humanita dnes už pokročila tak daleko že zachraňuje životy vrahů. Jen obětem zachránit život neumí.
Gabriel Laub

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Uz-jste-cetli-Farmar-dostava-za-kilogram-jablek-5-50-Kc-A-ted-se-podivejte-proc-nakonec-jedno-kilo-koupite-za-desitky-korun-630087

Není krize jako krize. Ta koronavirová je prkotina v porovnání s jinými možnými celosvětovými krizemi. Nechci strašit ale za nejpravděpodobnější a co do důsledků opravdu katastrofální si můžete přečíst pokud otevřete odkaz. Pro ty, kteří se bojí že odkazy jsou od ďábla tak tento je z National

Geograpic. https://www.national-geographic.cz/clanky/slunecni-erupce-mohou-ochromit-civilizaci-za-par-hodin.html Zabývá se vůbec někdo touto možností? Snaží se někdo, aby následky této pohromy byly co nejmenší? Řekl bych že vývoj jde spíš opačným směrem tak aby dopady byly

co největší. Jedna z největších dokumentovaných slunečních bouří přišla v roce 1859. A další v roce 2012 jen těsně minula naši planetu. V roce 1859. nebyly dlouhá vysokonapěťová vedení ani transformátory, ani všeovládající elektronika. Dnes by výpadek elektrické energie znamenal

katastrofu kterou neumíme domyslet. Výpadek elektřiny by mohl trvat roky i desetiletí. Přestal by jít plyn, topení, benzin, zásobování obchodů, bankovní služby, voda. Městské domy by byly neobyvatelné a vesnické ve kterých si zavedli moderní ekologická topení taky.

Nestálo by zato, zeptat se vlády, jak je proti takové pohromě zabezpečená rozvodná síť, elektrárny atd.? Nebo počkáme až bude pozdě?

Kuloáry
09.07.20

Pane Franku. Doporučujete zabývat se tu závažnými problémy, jako je např. státní rozpočet. Současně se nemáme vykecávat a komunikovat nejlépe jednou větou. Taky nemáme být vulgární. Nezlobte se ale tato tři kritéria současně v tomto případě opravdu nelze dodržet. 😊

Všem, kdo doporučují zvýšit množství vody na našem území pomocí mokřadů, doporučuji shlédnout zprávy v TV. Ještě líp by bylo pokud by se rozhodli pro lepší orientaci v problému, strávit dovolenou, s celou rodinou v městě či vesnici poblíž takového mokřadu zamořeného obrovskými hejny komárů.

Kuloáry
08.07.20

Pane Pospíšil. Je rozdíl jsou li tu napadáni jiní diskutující nebo jiné názory. Říct že s tím nebo oním názorem nesouhlasím je přece účel diskuze. Na případné odpovědi ze strany vlády bych spíše preferoval systém v němž by jednotliví účastníci diskuze vzájemně hodnotili příspěvky pomocí lajků

Kuloáry
08.07.20

ty nejvíc kladně hodnocené by byly teprve předloženy členům vlády.

Kuloáry
08.07.20

Pane Frank. Váš návrh na snížení rozsahu jednoho příspěvku do diskuze na jedno souvětí nebo dvou rozvinutých vět by se spíše hodil na transparenty do průvodu na Prvního máje nebo nověji do průvodu „Milionu chvilek pro demokracii“. Tam úderná věta zaujme dav ale v diskuzi jednou větou

Kuloáry
08.07.20

toho moc nesdělíte. O tom že jsme postiženi komunistickou výchovou a bude dlouho trvat než si zvykneme na demokracii slyším každou chvíli. Tak přemýšlím, který národ či stát takovou výchovou disponuje. Myslíte že současný vývoj v USA ukazuje, že je tam větší demokracie než u nás?

Kuloáry
08.07.20

Nebo Německo kde starší lidé v našem věku mašírovali v Hitlerjugend? Nebo ve Španělsku pod generálem Frankem? Nebo v Portugalsku pod vládou Salazara? Nebo v Itálii za Duceho? Nebo v Řecku v průběhu masakrů za občanské války? Tam všude mají demokratickou minulost?

Pane Škromachu. Myslím, že jste si přečetl pouze můj poslední příspěvek. Bez několika předchozích, včetně těch pana Kašpara, dává docela jiný smysl. Já si nemyslím že by se naše zemědělství mělo mít více mezí a že by vůbec bylo reálné, aby většinu polí obdělávali drobní sedláci.

Přiznám se že tentokrát Vám moc nerozumím. Ptal jste se na meze. Množství mezí závisí hlavně na tom, kolik polností připadá na jednoho majitele (mimo jiného). Množství polí na jednoho majitele závisí (mimo jiného) na tom kolik dotací dostanou malí sedláci a taky jaká cla je chráním proti

zahraniční konkurenci. Pokud malí sedláci nedostanou velké dotace a nejsou chráněni cly, tak je zahraniční konkurence hospodařící na velkých lánech smete. O dotacích i clech v EU nerozhoduje vláda daného státu ale evropská komise. Švýcarsko není členem EU a tak si rozhoduje samo.

Navíc je bohatší než ČR a tak může dát i vyšší dotace. Je to hodně zjednodušené ale doufám srozumitelné. Velikost pozemků ovlivnila i pozemkové reforma z roku 1919 a po roce 1948 kolektivizace. Následné vrácení zemědělské půdy po roce 1990 už nemohlo zvrátit daný stav.

Kuloáry
07.07.20

Pane Verbický. Pokud by se někomu podařilo dostat na náměstí většinu obyvatel a to za situace kdy si svobodně mohou svou vládu zvolit, tak by to znamenalo že je většina obyvatel mdlého rozumu, protože jinak by místo na náměstí šli k volbám a zvolili si někoho jiného. 😊

Kuloáry
06.07.20

Vypadá to tak že nemáte důvěru ve voliče. To znamená že nemáte důvěru v demokracii, protože ta je založena na svobodných demokratických volbách. I ty mohou selhat zpravidla proto že před nimi pochodovaly v ulicích davy a zastrašovaly ty politiky kteří se tomu kdo dav řídil nelíbili.

Kuloáry
06.07.20

Můj názor je že smysluplná debata na náměstích většinou nebývá. Na náměstích se schází dav a kdo umí zacházet s davem ten je vítěz. Můj názor je že na náměstí mají právo jít lidé, když nemají možnost svobodně si zvolit své vedení jako například v roce 89.

Kuloáry
06.07.20

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Dienstbier-by-v-takovy-moment-byl-za-zbran-v-ruce-rad-Policejni-expert-Cerny-k-tomu-jak-manzele-v-USA-ubranili-dum-proti-horde-demonstrantu-629225

Kuloáry
06.07.20

To co se nyní odehrává v USA přijde i k nám. Tam přece nejde o spor mezi černými a bílými. Tam jde o spor mezi zdravým rozumem a šílenstvím. O tom kdo je extremista a kdo zastánce demokracie si bude muset rozhodnout každý sám. Někdo podpoří Tomio Okamuru, nebo jinou stranu která

Kuloáry
06.07.20

prosazuje názor, že demokracie funguje jen prostřednictvím volených zástupců, nebo podpoří například Milion chvilek pro demokracii, která je přesvědčena že ta pravá demokracie se děje prostřednictvím davu v ulicích. Následky bohužel ponesou i ti kdo se rozhodli správně.

Jo, rozumím Vám velmi dobře. Jakmile dojdou argumenty, řeknete že si nenecháte žádné názory vnucovat. Jinak, nezpochybňuji že znáte situaci na statku Vaší dcery ve Švýcarsku, ale statek Vaší dcery není celé Švýcarsko a Švýcarsko není v EU. Švýcarsko je daleko bohatší než ČR.

Dotace do zemědělství a celní politika jsou vzhledem k tomu že Švýcarsko není členem EU docela jiné. Doufám, že když jste ve Švýcarsku tak Švýcarům doporučujete, aby vstoupili do EU, stejně jako nám v ČR doporučujete v něm zůstat. 😊 Nebo se mýlím a jste pro naše vystoupení?

Pane Kašpare, logika nastupuje teprve až známe fakta. Z nich teprve můžeme logicky něco odvodit. Podívejte se prosím na mé dřívější odkazy na tomto tématu. Pokud si pořád ještě budete myslet že v zemědělsky vyspělých státech mají víc mezí než u nás, dám tu statistiky.

Já vím že mnoho zelených argumentuje statistikami, které podle nich dokazují, že v zahraničí jsou rozlohy polí mnohem menší než u nás. Je ale třeba si dávat pozor na to o čem vlastně daná statistika vypovídá. Nechci se moc rozepisovat, ale klidně to udělám, pokud Vás nepřesvědčí ty odkazy.

Kuloáry
04.07.20

Omlouvám se. Ten příspěvek měl přijít jinde. Škoda že tu nejde mazat vlastní příspěvky.

Pane Sazečku. A mohl byste Vy mi říct ve které zemi se nyní meze tvoří? V mém příspěvku z 24.6. je několik odkazů, ve kterých uvidíte, jak hospodaří ve „vyspělých“ zemích, Německu, Francii, Holandsku atd.. Otevřel jste si je a podíval se. Jistě Vám poté naskočí i několik dalších podobných.

Kuloáry
04.07.20

Pane Sazečku. A mohl byste Vy mi říct ve které zemi se nyní meze tvoří? V mém příspěvku z 24.6. je několik odkazů, ve kterých uvidíte, jak hospodaří ve „vyspělých“ zemích, Německu, Francii, Holandsku atd.. Otevřel jste si je a podíval se. Jistě Vám poté naskočí i několik dalších podobných.

Kuloáry
04.07.20

EU toleruje přísun „uprchlíků“ ze zemí s naprosto odlišnou kulturou a náboženstvím. Integrace takových přistěhovalců je jen zbožným přáním. Tito lidé žijí ve svých komunitách a jsou stále početnější a agresivnější. Podmínky pro takové přistěhovalce může vymyslet jen šílenec.

Kuloáry
04.07.20

V TV nám ukážou hladové, podvyživené děti, na které máme přispívat, ale přijedou sem zdraví mladí muži, kteří mají tisíce dolarů na zaplacení převaděčům. Zahodí pas a lžou o své identitě o svém věku i o své zločinecké minulosti, když se výjimečně zjistí že jsou to zločinci a oni někoho na území EU

Kuloáry
04.07.20

znásilní nebo zavraždí, není je možné vyhostit, protože v jejich zemi by jim hrozilo pronásledování. Když už se podaří je vyhostit, tak se jim to jen oznámí a oni zmizí a žijí tu stejně na falešný pas. Policie se bojí zasáhnout a politici se bojí aby nebyli označeni za rasisty.

Kuloáry
04.07.20

Pokud nevěříte, zeptejte se našich cestovatelek „Hanči a Anči“. Taky nezaškodí přečíst si Korán. A budování „multikulturní společnosti“ je jen jedna z šíleností za které vděčíme EU. Ve Státech bývalé Jugoslávie Vám jistě potvrdí, jak multikulturní společnost funguje. I hromadné hroby Vám ukážou.

Kuloáry
03.07.20

Pane Škromachu. Většina lidí nevnímá postupné změny v čemkoli a vždycky je překvapí konečný dopad takových zdánlivě malých dlouhodobých trendů. My to nezažili ale většina lidí si nedovedla představit, že by nastalo něco takového jako první světová válka. Nepoučeni si lidé nedokázali

Kuloáry
03.07.20

představit, že bude druhá světová válka. Kdysi na začátku osmdesátých let se mi známí smáli, když jsem jim řekl, že v nedaleké budoucnosti se můžeme dočkat radikálních politických změn. Na začátku let devadesátých jsem se smál já jim, když za mnou přišli s peticí za zachování Československa.

Kuloáry
03.07.20

Teď říkám že EU je organizace nereformovatelná a čím dřív se rozpadne tím líp. Nechci se pouštět do podrobností, ale každý z nás starších, kdo sleduje vývoj a nenechá se opít rohlíkem, si stejně jako já přeje, aby zemřel pokud možno před tím než to všechno praskne.

Pane Kašpare. Je sice možné že všechno vráceno nebylo, slyšel jsem o několika takových případech ve sdělovacích prostředcích, ale to byly většinou nějaké sporné případy. Určitě bylo i někomu ublíženo ale většinou vrácení proběhlo bez problémů.

To je moje osobní zkušenost a neznám nikoho ve svém okolí komu by pole nevrátili. Něco jiného je vložený majetek do JZD ale to je velmi složitá problematika a jsem tu kritizovaný za dlouhé příspěvky, tak to rozvádět nebudu.

Kuloáry
03.07.20

Pane Franku. Nejmenuji se Koptík ale Koplík (všimněte si že reaguji až na třetí takový omyl).
Zkuste prosím zredukovat můj poslední příspěvek který jsem vkládal na šestkrát tak, aby informace v něm obsažené byly zachované a vešel se do jednoho vložení.

Kuloáry
03.07.20

A prosím neváhejte ten příspěvek sem po Vámi provedené redukci dát abych se poučil, jak se to dělá. 😊
Velmi se na to těším a doufám že mne nezklamete. 😊

Kuloáry
03.07.20

Průzkumy ať už jakékoli většinou mají s realitou jen málo společného. Ostatně průzkumy volebních preferencí nám to dokládají. Každá agentura má jiné a většinou hodně jiné výsledky a skutečné volby ukážou zase něco jiného, a nejen v rámci „statistické chyby“.

Kuloáry
03.07.20

Taky je důležité, aby případní odpůrci i příznivci dosavadního směřování EU měli stejný přístup do sdělovacích prostředků. Ruské federaci vyčítáme v nynějším referendu nerovný přístup do sdělovacích prostředků, ale u nás je to přinejmenším stejné, ne li horší.

Kuloáry
03.07.20

Důležité při jakémkoli průzkumu je, jak je zformulovaná otázka. Podle mne by bylo nejlepší více otázek typu: Jste pro to aby se EU reformovala a většina rozhodování by se vrátila na úroveň jednotlivých států? Jste proti masivnímu přijímání migrantů ze zemí s velmi odlišnou kulturou

Kuloáry
03.07.20

a náboženstvím? Měla by být ČR v nastavení příjmu uprchlíků zcela nezávislá? Má být ekologická politika včetně legislativy podřízená EU nebo jen zákonům ČR? Atd. Závěrečná otázka: Má ČR v případě nesplnění těchto požadavků z EU vystoupit?

Kuloáry
03.07.20

Formulace „těch správných komentátorů, politiků a politologů“ že ten či onen politik je proevropský a jiný je protievropský je lživá a manipulativní. Útočí na naše podvědomí. Do češtiny by se dala přeložit:

Kuloáry
03.07.20

Kdo je pro byrokratickou a nefunkční EU a kdo je pro volné sdružení vzájemně spolupracujících svobodných evropských států.

Pane Škromachu. Já si myslím že naše ústava a zákony obsahují hodně práv. Já bych začal postupně do ústavy i zákonů zabudovávat i povinnosti bez jejichž plnění by dotyčný občan pozbýval svých práv.

Kuloáry
02.07.20

Naše neziskovky nemají žádné pravomoci. Jen jsou dobře organizovaní a napojeni na různé zahraniční instituce od EU až po různé odnože OSN. A tyto instituce je vždy a ve všem podpoří. Každý politik v ČR i v jiných zemích to ví a mají z nich strach, že by zase žalovali.

Kuloáry
02.07.20

Časem si prosadili zákony, které znemožňují rozumné vládnutí. Pokud se některá vláda vzbouří a chce, aby rozhodovaly volené orgány a ne nevolené neziskovky a sebranka v ulicích, narazí na mezinárodní instituce, jako například Maďarsko.

Kuloáry
01.07.20

Pane Škromachu není důležité kolik procent občanů hlasovalo pro vstup do EU ale kolik procent by nyní hlasovalo pro setrvání. Ve sdělovacích prostředcích nám prezentují: Pomazánkové máslo, Rum, banány a podobné nezajímavé prkotiny. Důležité je zaostávání EU v celosvětové ekonomice,

Kuloáry
01.07.20

zvětšující se zadlužování jednotlivých členů EU (neberu v úvahu dopady koronaviru ale to co bylo před ním), šílená migrační politika, stejně šílená podpora LGBT komunity, neefektivní až zvrácená podpora menšin všeho druhu, zvrácený systém ekologie který se skutečnou ekologií

Kuloáry
01.07.20

nemá nic společného atd. To jsou skutečné problémy EU a trend v EU nesměřuje k odstranění těchto nedostatků, ale naopak podporuje drahá a nesmyslná opatření která problémy jen prohlubují.

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/79093/kozel-zahradnikem-na-zenska-prava-v-osn-dohlizi-saudska-arabie-ktera-je-sama-porusuje.html?fb_comment_id=1312218785521621_1313810228695810

Píšete: každá země je vázána svými zahraničními smlouvami, které podepsala nebo schválila

No a právě proto že se to neosvědčilo je nutná změna. Nebo mi chcete říct že co jsme kdysi odsouhlasili a ukázalo se jako špatné tu zůstane na věky?

PŘÍKLAD:
Nejsilnější armádu z Evropských zemí má v NATO Turecko. Takže v případě našeho napadení by nám přišla na pomoc Turecká armáda.

Do komise pro ženská práva byla zvolena Saúdská Arábie.

Takových příkladů bych mohl jmenovat desítky a možná i stovky. Opravdu takové organizace jsou zárukou míru a demokracie? A opravdu máme takové organizace podporovat a být jejich členy? Potom jsme totiž i spoluviníky toho co tyto země páchají.

Ústavu bych značně zredukoval ale přidal bych do ní to, že v ČR platí a jsou soudně vymahatelné pouze zákony ČR. Také by bylo třeba zrušit všechny závazky ČR vůči zahraničním organizacím. Spolupráce je možná ale k ničemu nás nesmějí nutit.

Souhlasím s Vámi pane Vratislave (Vaše příjmení nelze použít, nějaký potrhlý automat je likviduje). Jen s menší výhradou. Spalování by mělo být řešením dočasným. EU by měla přitlačit na výrobce obalových hmot, hlavně plastů aby je bylo možno recyklovat, nebo byly z jiných materiálů než plast.

To že lidé třídí odpady je sice fajn ale bohužel málo platné. Různorodost plastových obalů způsobuje že plast z kontejnerů je v takové podobě nepoužitelný a buď se musí znova ručně třídit, nebo jde na skládku. Základ pro recyklaci je na straně výrobců. Obaly se musí změnit.

Řekl bych že naše příspěvky nikdo ze zakladatelů nečte. Teď mi vytečkovali jméno diskutujícího, kterému byl můj příspěvek určen, předtím vytečkovali slovo „zavlažovací k*****y“, *****ování a další nezávadná slova. Dělá to zřejmě nějaký špatně naprogramovaný automat.

Pane *****k. Můj příspěvek byl ironický. Přehrál jste si odkazy pod ním?

Kuloáry
27.06.20

Střet zájmů je klacek který se dá použít všude. Poslanci EP za opoziční strany jsou ve střetu zájmů když na půdě EP vystupují proti vládnoucímu premiérovi své země. Jejich zájem je potopit premiéra a dostat se k moci. Bývalý předseda vlády Lucemburska Jean-Claude Juncker, po skončení

Kuloáry
27.06.20

funkce okamžitě jmenovaný do funkce předsedy Evropské komise. Úspěšně blokuje snahy o zrušení daňových rájů, jejichž prostřednictvím Lucembursko legálně okrádá o daně jiné země, Europoslanec Fabio de Masi, který je místopředsedou Vyšetřovacího výboru Evropského parlamentu pro praní

Kuloáry
27.06.20

peněz, vyhýbání se daňovým povinnostem a daňové úniky (PANA), uvedl: „Je absurdní, že milióny Evropanů, kteří trpěli kvůli úsporným politikám, mají nyní za předsedu Komise EU kmotra daňového dumpingu.“ A dalo by se pokračovat ve hře vadí nevadí.

Jojo tak nějak to je. V zahraničí nebyli tak hloupí a doteď tam mají malá políčka rozdělená mezí. Kvůli biodiverzitě osázená různými plodinami. Přehrady a zavlažovací k*****y netřeba. Tu studánka, onde remízek, krajina jak z pohádky. 😊

https://www.youtube.com/watch?v=iruC9nVpAa8
https://www.youtube.com/watch?v=UKRsugmwL-8&list=RDCMUCBoXjMgqTNDcY395KJQkSRw&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=AqC5xcHj80c
https://www.youtube.com/watch?v=g93ro1B54b4&list=RDCMUCw2il95DXcigSOEosqL8izA&start_radio=1&t=43
https://www.youtube.com/watch?v=otpQl_zxSs4
https://www.youtube.com/watch?v=1jDhnTtDd9M

Kuloáry
24.06.20

Z nedávné diskuze v Českém rozhlasu vyplynulo že EU podporovaná Českými politickými stranami usiluje o to aby pan Babiš nebyl ve střetu zájmů, ale nikdo zatím neví jak by se to mělo prakticky realizovat. V podstatě jediné reálné řešení je že by Babiš odstoupil o což vlastně v podstatě jde.

Kuloáry
24.06.20

Opozici se nedaří vyhrát volby, a tak usiluje o to aby její politický konkurent vyklidil politický prostor, a chce to za každou cenu i za cenu materiálních ztrát ČR. Dotace z EU už samy o sobě zajistí korupční prostředí. Zrušit je, by byl záslužný čin ale zrušit pro všechny.

Kuloáry
24.06.20

Souhlasím s Vámi pane Sazečku. Chtělo by to převzít systém jaký mají už déle trvající diskuzní fóra. Podstatně delší příspěvky, rozdělení do jednotlivých témat, které si po schválení otevřou sami diskutující a taky systém kladných a záporných lajků které ukážou souhlas či nesouhlas s názorem.

Paní Turková. Na hlubokou orbu a na stopnutí výstavby na zemědělské půdě máme stejný názor. Budovat znovu meze, tak v omezené míře na svažitých pozemcích snad, ale vrátit stav před scelování to už nikdo z mnoha důvodů neudělá, a pokud ano, znovu na to doplatíme.

V dnešní době malé farmy už jen těžko budou konkurovat těm velkým a když tak jen v určitých speciálních plodinách. Zahraniční konkurence by jistě ráda viděla rozparcelování na malé pozemky a malé farmáře, snáze by je převálcovala a půdu následně levně skoupila.

Taky bych rád viděl, kolik těch farmářů je ochotno se do farmaření pustit. Já žiji celý život na vesnici ,ale žádné takové tu nevidím. Moudré přísloví praví že nevkročíš dvakrát do téže řeky. Dnešní podmínky jsou zcela jiné, než byly před kolektivizací. To nelze vrátit. Mezitím uběhlo mnoho času.
😊

Paní Šímová. Škoda že jsem neznal Vaše názory na kácení lesa dřív. Měl jsem podíl na 10 ha lesa a dlouho jsem sháněl kupce. Prodal bych Vám jej levně a potom byste se mohla přesvědčit na vlastní kůži, jak to s tím kácením stromů napadených kůrovcem vlastně je. Moc by Vám to prospělo. 😊

Jakub Krčín Měl štěstí, že tehdy nebyl žádný šéf CHKO který by mu dokázal, že když nebude voda, tak velké vodní nádrže nenaplní a že takové nádrže nemají žádný význam. Tehdy byl jejich ekonomický význam daný chovem ryb, dnes jsou přehrady zásobárnou pitné vody atd. atd.

Myslíte že objem ve stovkách milionů m3 vody jednotlivých přehrad je jen kosmetika? Myslíte, že řeka jejíž stav je v době sucha částečně udržovaný z přehrady a která protéká několika městy nemá vliv na životní prostředí? Myslíte si že po nynějších deštích nebude čím přehrady naplnit?

A co vyrovnávání výkonu v elektrické rozvodné síti? Kde naberete elektřinu, když se ve špičkách zvýší odběr a současně nesvítí slunce na solární elektrárny, nebo nefouká vítr na větrníky? Jak říká jedna filmová postava: Nebudu to víckrát opakovat. 😊

Souhlasím s panem Belatkou.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Trpici-slepice-v-klecich-Expertka-Pravda-je-jina-pojdme-si-sdelit-fakta-627913

Souhlasím s Vámi pane Vybíral. Dnešní dobu charakterizuje titul knihy, Ubavit se k smrti. Lidé vkládají obrovské množství prostředků i práce do zábavy všeho druhu. Sport, divadlo, film, cestování, i nové technologie jako počítače a mobilní telefony, slouží převážně k zábavě.

Sport už není o sportování, ale je to showbyznys. Obrovské a stále stoupající počet výtečně placených „sportovců“ v dalších a dalších disciplínách. Tito „sportovci“ se prodávají a kupují jako prodejná děvčata za neuvěřitelné peníze. K tomu jejich týmy složené z trenérů, lékařů masérů,

psychologů, manažerů atd. Výstavby nových hřišť s vyhřívanými umělými trávníky, klimatizovaných hal s energeticky náročnou ledovou plochou golfových hřišť s obrovskou spotřebou vody na zavlažování a dalších a dalších sportovišť pro další a další nově vznikající sporty.

Hřišť pro děti, míněno děti, které si chtějí zasportovat, a ne se sportem v budoucnu živit, je málo. O „kultuře“ lépe řečeno showbyznysu, snad až příště. Promiňte to ošklivé slovo showbyznys ale ono nejlépe vystihuje něco čemu se říká sport, kultura, cestování i slavné nové technologie.

Paní Němečková. Souhlasím s Vámi a současně nesouhlasím. To co jste uvedla, málo dobytka, lépe řečeno jeho nerovnoměrné rozložení po republice a způsob podestýlky, stavění na úrodné půdě místo zplanýrování chátrajících fabrik a výstavby na jejich místě, pro vodu neprůchodné povrchy i

tam kde by mohlo být například toto:
https://www.ceskestavby.cz/clanky/kam-se-hodi-vegetacni-dlazba-22975.html
V čem s Vámi nesouhlasím jsou přehrady.

Ty jsou schopny pojmout obrovské množství vody, částečně omezit povodně a v době sucha ovlivnit povrchové i spodní vody, nejen v bezprostředním okolí přehrady, ale i po celém dalším toku řeky z ní vytékající, nemluvě o energetickém přínosu a zásobování pitnou vodou i zavlažování.

Kuloáry
12.06.20

Myslím si že ČR by si v prvé řadě měla ujasnit v čem spočívá skutečné, reálné nebezpečí pro naši vlast a teprve potom investovat. Teď se ukazuje že například USA hrozí reálné nebezpečí zevnitř a ne z venku. Proti tomuto nebezpečí jsou jim letadlové lodě a jaderné ponorky houby platné.

Pane Franku. Říct svůj názor, je skutečně otázkou pár řádků. Zdůvodnit proč si to nebo ono myslím a jaké by podle mého názoru mělo být řešení, to už se do tady vymezeného prostoru nevejde. Zkuste si stopnout za jak dlouho příspěvek který se vejde do požadovaného rozsahu přečtete.

Taky by neškodilo, kdyby diskuze byla rozdělena na několik skupin a v těchto skupinách by si téma diskuze volili po schválení provozovatelem sami jednotliví účastníci diskuze. Zatím tu diskutuje pouze několik lidí, jakmile se počet diskutujících zvětší,

stane se diskuze při tomto uspořádání naprosto nepřehledná, navíc já a jistě i mnoho dalších bych se chtěl vyjádřit k mnoha společenským otázkám jejichž téma tu není. Mohl bych je sice zamíchat do Kuloárů, ale tím by vznikl dokonalý a naprosto nepřehledný zmatek.

Bylo by dobré se poučit z už fungujících diskuzních fór. Toto zůstane specifické věkovým složením diskutujících, a to je v pořádku. Kdo se už dřív zúčastnil nějakého jiného diskuzního fóra, ví o čem tu píšu.

Od devadesátých let vzniklo mnoho zákonů, které znemožňují postavit věci užitečné, a naopak umožňují stavět to bez čeho bychom se klidně obešli. Ekologická, zelená a jiná občanská hnutí prosadila za masivní pomoci EU nesmyslné zákony. Pokud je něco v zájmu těchto skupin,

může se budovat jakýkoli nesmysl. Protože jsou to mladí lidé, tak místo aby se stará průmyslová zařízení bourala a na jejich místech se stavělo něco potřebného pro společnost, třeba byty, tak se v areálu těchto staveb umístí „kulturní“ zařízení. Ta kultura spočívá

většinou v akcích, kde se mladí plouží pod vlivem alkoholu a drog. Další stavby si prosadí velmi bohatí lidé a firmy, které kašlou na zákony a raději zaplatí pokuty a nebo úplatky. Proto stát není schopen cokoli postavit a když tak za mnohonásobně delší čas než je potřeba.

Kuloáry
10.06.20

O Izraelcích a Palestincích by se toho dalo napsat hodně. Pokud si mám vybrat komu z nich budu fandit, tak Izrael má takovou sílu že pokud by chtěl mohl by vyvraždit veškeré palestinské obyvatelstvo (míněno teoreticky) ale neudělal to.

Kuloáry
10.06.20

Palestinci pokud by měli tu sílu, by neváhali ani minutu a udělali by to. Jak to vím? Oni se tím vůbec netají a učí to své děti v učebnicích financovaných EU.

Kuloáry
10.06.20

Troufám si tvrdit že podobný poprask by ztropilo Španělsko, pokud by pan Kubera jako předseda senátu jel na státní návštěvu Katalánska, po referendu, které Španělská vláda neuznala. Žádnému státu není milé, pokud je zpochybňována územní celistvost státu.

Kuloáry
10.06.20

https://www.sinoskop.cz/analyzy-komentare/vysoci-ustavni-cinitele-jezdi-na-tchaj-wan-naprosto-vyjimecne

Přehrady ať velké nebo malé jsou důležité v mnoha směrech. Částečně zmírní velké povodně, částečně pomohou v době sucha plnit alespoň trochu řeky z nich vytékající, ovlivňují spodní vody nejen v oblasti přehrady ale i v řekách, ovlivňují klima v dané oblasti, pomáhají v zásobování

pitnou vodou, Někde jsou zdrojem vody pro zavlažování, někde mají i rekreační poslání a některé nám vyrábějí elektřinu a pomáhají stabilizovat elektrickou rozvodnou síť. Přehrady určitě nedostatek vody samy o sobě nevyřeší ale při řešení mohou významně pomoci.

Souhlasím s panem *****kem že rozdělení velkých lánů bude spíš ke škodě než k užitku. Rozdělit je třeba velkochovy. Stejný majitel může mít několik chovů rozdělených v několika oblastech kde současně provozuje rostlinnou výrobu.

. Stát by neměl takové či onaké způsoby zakazovat ale ty prospěšné podporovat. Současně je třeba říct že tato změna neproběhne v řádu let ale desetiletí, pokud se s ní ovšem vůbec někdy začne.

Postavit několik velkých přehrad je rozumné. Ekologistům se to pochopitelně nelíbí, jim se žádný rozumný návrh nelíbí. Nic proti mokřadům, nebo malým rybníčkům a tůňkám, pokud jsou udělány tak že neprodukují miliony komárů, ale stačí srovnání milionu tůněk s jednou přehradou a není co řešit.

Vrátit zemědělství do období před kolektivizací bohužel propagují vlivné skupiny podporované ze zahraničí. Je to nesmysl už z toho důvodu že o práci v zemědělství nemají mladí lidé zájem a rozdrobení pozemků i farem provozujících bio výrobu, by znamenalo více lidí.

Musíme se smířit s tím že teď i v budoucnu budou zemědělskou činnost provozovat až na výjimky velké firmy. To není žádná tragédie, zákony stanovuje stát a pokud je rozumně nastaví, není co řešit. Svádět lány řepky na Agrofert je nesmysl.

Do biopaliv nás nahnala EU a i když až po letech uznala, že biopaliva přírodě škodí, přesto svá nařízení neodvolala. Rozbití velkých firem podnikajících v českém zemědělství by uvítaly zahraniční podniky. Znamenalo by to další diskriminaci českých zemědělců a jim by zmizela konkurence.

Celý život žiji na vesnici. Sucho je jistě velký současný problém. Často slyším názory „odborníků“ co s tím. Jak udržet vodu v krajině? Jejich názory mne děsí.

Škoda že rozsah příspěvků je tak malý že nedovoluje vyjádřit se trochu obšírněji.
Problém č.1 Humus.
Myslím, že se shodneme, že vodu v půdě zadržuje humus a ten vzniká z organické hmoty dodané do půdy.

To je ale v rozporu s nynějším způsobem chovu dobytka. Dřív byl v každém vesnickém stavení nějaký dobytek a v každé vesnici (po kolektivizaci) kravín vepřín atd.
Velkochovy a způsob „podestýlky“ zaručí že do půdy dáme nanejvýš kejdu a ta humus nevytváří.

Rostoucí počet „ekologických“ bioplynových stanic zaručí že i ta organická hmota která na polích vznikala a zase se do nich vracela v bioplynkách většinu přeměníme na plyn, který spálíme a do půdy dáme jen zbytek, digestát a tím půdu o humus neobohatíme.

U tématu sucho v česku není zatím žádný komentář. Stránka nereaguje a tak tento komentář vkládám tady.
Když slyším, jaká opatření se proti suchu mají zavést, napadá mne přísloví, Nikdy nebylo tak zle aby nemohlo být ještě hůř. Rozvést by se to dalo, pokud by diskuzní příspěvky mohly být delší.

Potravinová soběstačnost se nám bude náramně hodit, až se ceny přestanou švindlovat.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Nasi-mladi-na-krizi-teprve-cekaji-Keller-uz-vi-Velka-mesta-venkov-bohati-chudi-Kdo-bude-platit-626079

Kuloáry
31.05.20

Na pořad pana Moravce se dívám málokdy, a tak nemohu komentovat. Ani mne tak nepobuřuje jeho zaujatost tu už u něj považuji za samozřejmost ale nuda, která pořad nedílně provází. Raději jsem se díval na Barrandov Krimi, kde v tu dobu dávali Svět podle Putina. Je to už starší dokument ale já jej

Kuloáry
31.05.20

ještě neviděl. Kdo by jej chtěl shlédnout, na netu jsou i předchozí tři díly.
Svět ruského prezidenta Vladimíra Putina očima oscarového režiséra Olivera Stonea.
https://www.youtube.com/watch?v=4A1ZZ7dx5EE

Pane Hemzale, srovnáváte nesrovnatelná čísla. Srovnáváte oběti koronaviru, proti jehož šíření byla přijata drastická opatření a tím se počet obětí minimalizoval, s chřipkou, při jejímž výskytu se až při velkém výskytu provádí jen velmi malá opatření, většinou žádná.

. Opatření nebyla zbytečná. Varováním je podcenění tzv. Španělské chřipky s desítkami milionů obětí. I dalších chřipkových epidemií.
https://www.nasezdravotnictvi.cz/aktualita/pred-sto-lety-uderila-spanelska-chripka-proc-byla-tak-smrtici

https://www.lidovky.cz/svet/svet-pred-koronavirem-zazil-pet-chripkovych-pandemii-podivejte-se-jak-dopadly.A200311_192853_ln_zahranici_ele#paginationtop
(Tento odkaz má pět částí.)
V dnešní „cestovatelské“ době jsou podmínky pro šíření takových nemocí ideální.

Kuloáry
29.05.20

p. Sazečku. Já bych problém viděl někde jinde. Uspořádání diskuze v senior parlamentu je nevhodně uspořádané. Vyhovovalo, pokud ze dvou set lidí diskutovalo pouze několik a ti jen velmi málo. Při větším počtu diskutujících se takové uspořádání stane brzy nepřehledným a upadne do chaosu.

Kuloáry
29.05.20

Tvůrci tohoto diskuzního webu si bohužel nevzali příklad z jiných fungujících dizkuzních fór. Kuloáry by bylo vhodné rozdělit na několik sekcí které by si postupně za souhlasu zřizovatele vytvářeli jednotliví diskutující. Také zřízení lajků by nebylo od věci.

Kuloáry
29.05.20

Souhlasím pane Kašpare. Já mám také raději tvrdého oponenta než ………………………………..
😊

Nevím jak reálné je stanovit marketům procenta českých výrobků. Já bych preferoval cla. Samozřejmě že by se musela změnit celá EU.

. Což by nebylo špatné, protože EU se buď z gruntu změní, nebo rozpadne. Toto by mohl být dobrý začátek. Dovážet maso z Argentiny nebo z USA a vozit některé druhy ovoce které si můžeme vy*****ovat tady, přes půl světa mi nepřipadá vůbec ekologické.

Kuloáry
29.05.20

https://karelsykora.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=492777

p. Sazečku. Určitě by bylo dobré, aby provozovatelé těchto stránek předem prověřovali, zda kandidáti na diskutující ovládají gramatiku a pravopis. Asi bych neprošel. Téma pravopisu by tu mělo mít svou

Kuloáry
29.05.20

stránku, kde by se soustředili ti pro které je forma daleko důležitější než obsah. Také bych rád poznamenal že většinou diskutují lidé různých názorů. Diskuze lidí stejných názorů musí být hrozná nuda. A bylo by možné nějaký mnou použitý nevhodný výraz připomenout? 😊

Kuloáry
29.05.20

Pane Kašpare podpořit nebo nepodpořit ANO, to není otázka m*****ky, ale pragmatického uvažování. Všechny strany mají máslo na hlavě, všechny mají své oligarchy. Mají nebo nemají vstoupit do vlády s Babišem je otázka co preferují. Zájem své strany, nebo zájem státu. Ony jasně ukázaly, že preferují

Kuloáry
29.05.20

zájem své strany, a dokazují to stále. Jejich strategie je: Čím bude hůř, tím líp pro nás. Dělejme všechno proto, abychom znemožnili Babišovi vládnout, občanům se bude dařit hůř, a příště si zvolí nás. Zatím jim tato taktika nevychází i když se snaží ze všech sil.

Také souhlasím s paní Kapalovou. To že potřebujeme, aby všichni mladí měli vysokou nebo přinejmenším střední školu, bez ohledu na to jakou, je nesmysl, který se nám vymstí. Společnost potřebuje vysoce kvalifikované řemeslníky, lékaře, zdravotní sestřičky, techniky odborníky na zemědělství, atd.

. Absolventy filozofických fakult, uměleckých škol, profesionální sportovce je také potřeba ale nesmí tu být tak velký nepoměr mezi potřebami společnosti a množstvím škol tohoto typu.

Kuloáry
28.05.20

Opravdu se Vás pane Musile nechci dotknout ale nerozumím tomu jaký je rozdíl mezi vyslovením názoru a agitací.

Kuloáry
28.05.20

p. Kašpare. Největší chyba to nebyla, ale velká chyba to byla. Největší vliv měl v té době Havel, proč to neprosadil? Proč nynější strany ODS, KDU ČSL, STAN, po posledních volbách nepodpořili ANO třeba jen vyslovením důvěry vládě? Tím by KSČM upadla do bezvýznamnosti a nebylo by co řešit.

Myslím si že než stanovení procent českých výrobků by bylo lepší obnovit cla. Ta by se vztahovala jen na ty potraviny které jsme si schopni vyrobit sami, a výše cla by například na vepřové maso byla 15% a na pomeranče 0%.

Kuloáry
25.05.20

Ve státech, které se nyní prohlašují za demokratické, EU a USA není demokracie v kontinuálním vývoji, ale v kontinuálním rozkladu. Tak dekadentní společnost už prohrává i s diktátorskými státy. Osvícený diktátor bohužel řídí společnost líp než současné vedení těchto státních útvarů.

Kuloáry
25.05.20

Vůbec si nejsem jist, že po mnoha neúspěšných pokusech o vývoz demokracie, došlo představitelům EU a USA že je to hloupost. Ovšem že naše zhouba je masivní přísun lidí z jiných civilizací, kteří se do té naší ani nechtějí začlenit, to jim nedošlo zcela určitě.

Kuloáry
24.05.20

Kontakt na info@seniorparlament.cz. mi nefunguje. Nemyslíte si že je nejvyšší čas tyto stránky překopat ve stylu jiných diskuzních fór. Delší příspěvky, Kuloáry rozdělit na několik skupin různého zaměření atd?

Kuloáry
24.05.20

Kdysi, to už je hodně dávno jsem několik let volil ODS. Teď se na ODS dívám podobně jako pan Minčič.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Dlouholety-clen-ODS-uz-ma-dost-toho-co-se-deje-ve-strane-Rekl-nam-vse-co-vi-Vymyslena-volba-Fialy-co-mu-sdelili-o-Novotnem-blatotlacka-Vystrcil-624783

Kuloáry
22.05.20

To jste pane Kroutile napsal moc hezky.

Kuloáry
22.05.20

Kdysi totéž hlásala církev svatá. Nahoře je nebe a dole je peklo. Ti kdo tak černobílé vidění světa neměli, skončili na hranici. Po nich štafetu neomylnosti i nátlakových skupin převzali v Německu nacisté a u nás později komunisté. Teď tu místo neomylného papeže a

Kuloáry
22.05.20

neomylného generálního tajemníka, máme neomylnou komisi EU a spoustu neomylných neziskových organizací a zelených nátlakových skupin, které opět vymýšlejí, jak učinit svět krásnější. Už zbývá jen aby ve spolupráci s komisí EU ustanovili ministerstvo lásky. Mohla by jej vést Greta Thunbergová.

Zajímavý článek. Konečně nějaký rozumný hlas z opozice.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rozhovor-martin-kuba-vyzkum-promorenosti-na-koronavirus-v-ceske-spolecnost.A200515_203625_domaci_blj

Kuloáry
16.05.20

p. Verbický, jak vidím jsou na nás seniory, co se týče slušného vyjadřování kladeny mnohem větší nároky než na poslance parlamentu ČR. Zřejmě má vedení těchto stránek obavu abychom tu nezvlčili.

Kuloáry
16.05.20

p. Kašpare, pokud srovnám vměšování Ruska nebo Číny do vnitřních záležitostí ČR s vměšováním Německa nebo Francie je podle mne to Francouzko Německé, několikanásobné jak co do drzosti, tak co do účinků na naše hospodářství, tak i politiku.

Kuloáry
16.05.20

p. Kašpare. Usilovně se snažíte nepochopit co píšu a daří se Vám to. Já srovnával co do popularity a známosti v široké veřejnosti vrcholného politika Ruska s vrcholnými politiky EU a Vy politiky Ruska na nižším stupni tj. vedení oblastí s Vrcholnými politiky EU.

Kuloáry
15.05.20

Nevím jsme li na opačných pólech názorového spektra. Já ani nikdo z mé rodiny nikdy nebyl v KSČ. Spíš jsem komunisty provokoval svými názory, ale jen tak aby mne nezavřeli. Svět se od té doby hodně změnil. Komunistický východ je kapitalistický a kapitalistický západ se mění na komunistický.

Kuloáry
15.05.20

Zajímavé. Vy kladete co do významu na roveň ruského gubernátora se čtyřmi nejvyššími představiteli EU?

Kuloáry
15.05.20

Vyjádření o Ruských gubernátorech je nějak mimo mísu. Není obvyklé znát představitele jednotlivých oblastí jiné země ale nejvyšší představitele celku k němuž patří by znát měli, pokud je ovšem považují za své.

Kuloáry
15.05.20

Vaše hodnocení Parlamentních Listů mi hodně připomíná to jak hodnotily tehdejší sdělovací prostředky před rokem 1990 Svobodnou Evropu, Hlas Ameriky, Londýn, Vatikán atd.

Kuloáry
13.05.20

Parlamentní Listy čtu často. Je to zdroj informací, kde jsou otištěny názory nejširšího spektra politiků: Tomáš Halík i Dominik Duka, Vratislav Mynář i Mikuláš Minář, Petr Fiala i Vojtěch Filip, Pavel Novotný i Jaroslav Foldyna. Znáte jiné médium které informuje o tak širokém spektru názorů?

Kuloáry
13.05.20

To není statistika ale jen můj odhad. Zkuste se zeptat jen tak namátkou svých známých, znají li jméno předsedy europarlamentu, a dva místopředsedy za ČR. Kdo je předsedou Evropské rady, předsedou Evropské komise, a kdo předsedá Radě EU? A kdo je prezidentem Ruské federace?

Přesto si myslím že je třeba určité opatrnosti, a i za cenu ekonomických ztrát, udržet koronavirus pod kontrolou. Falešnou hru možná hraje někdo při odhalování vzniku této nemoci ale v lécích a možném očkování bych žádnou falešnou hru neviděl.

Souhlasím s Vámi, že situace je velmi nepřehledná, vyjadřuje se velké množství odborníků, myslím skutečných nemyslím „odborníky“. Jejich názory jsou protichůdné, a i vlády různých zemí mají velmi odlišné názory. Nechtěl bych být v jejich kůži a činit v této situaci tak závažná rozhodnutí.

A co navrhujete Vy paní Kapalová. Koronavirus prostě ignorovat, tak jako Lukašenko?

Prodloužení nouzového stavu paradoxně umožňuje rychleji uvolňovat už přijatá opatření. Nouzový stav umožní rychleji dupnout na brzdu a znovu je zavést, pokud se ukáže že jsou stále potřeba. Všem kdo chtějí plán rozvolňování, doporučuji zavést ústřední plánovací komisi. Nebuďme troškaři.

Kuloáry
11.05.20

Bez komentáře.
https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Vojaci-SSSR-byli-kamaradi-otec-miloval-rustinu-Karel-Schwarzenberg-prekvapil-623477

Nebuďte nespravedliví k EU. Ona má přece na starosti jiné problémy. Například pod vedením Grety Thunbergové řeší globální změny klimatu a ve spolupráci s Greenpeace energetickou politiku a taky veřejné genderově neutrální toalety. A další stejně závažné problémy.

Kuloáry
09.05.20

Pane Franku. První světová válka byla válkou zákopů a opevnění, generálové si takto představovali i tu druhou. Jenže to byla válka tanků a letadel. Třetí válka bude asi taky docela jiná a je reálný předpoklad že vycvičená pěchota by nebyla k zahození.

Kuloáry
09.05.20

Užitečným *****em nenazývám lidi s odlišným názorem ale lidi lehce manipulovatelné byť mnohdy inteligentní a vzdělané, kteří nevědomky slouží zájmům jiných ne zrovna férových manipulátorů.

Kuloáry
09.05.20

Tu mou narážku na přímé volby do EP jste špatně pochopil. Chtěl jsem tím říct, že o Putinově popularitě v Rusku se vrcholným politikům EU může jen zdát. Většinu z nich občané EU ani neznají. Snad jen bývalého předsedu Evropské komise Junckera si pamatují z odhalování Marxova pomníku.

Kuloáry
09.05.20

i nynější předsedové evropské komise byli v EU zvoleni v přímých volbách a to i přes masivní volební kampaň. Pokud ano, tak by jejich volební zisk který by jim stačil k vítězství obnášel pod 10% hlasů všech právoplatných voličů.

Kuloáry
09.05.20

Souhlasím s Vámi pane Verbický, jen si myslím že to by to musela být mnohem tvrdší diktatura než v Ruské federaci. Při volbě Ruského prezidenta byly zřejmě právem výhrady vůči vedení volební kampaně ale vůči vlastnímu průběhu voleb výhrady nebyly. Nedokážu si představit že by bývalý nebo

Kuloáry
08.05.20

a ponoukne někoho s tak zvaných „užitečných *****ů“ aby konali ve jménu spravedlnosti. Potom se demontují sochy a taky nápisy a další užiteční *****i jim fandí. Aby bylo jasno, to platí jak pro sochu maršála Koněva, tak pro demontáž nápisu vzpomínající na Katyň.

Kuloáry
08.05.20

Většina národů má své „hrdiny“ o kterých není radno říkat pravdu. Rusové mají svého Stalina, Číňané Maa, Mongolové Čingischána, Francouzi Napoleona, Japonci Hirohita atd. Rozumný cizinec se diskuzím na jejich činy vyhne. Jsou ale situace kdy někdo potřebuje dva národy poštvat proti sobě

Kuloáry
08.05.20

Nesouhlasím s p. Kašparem. Nynější Rusko nemá zájem na zhoršení Česko Ruských vztahů, ale jsou země nebo spíše velké a mocné skupiny lidí které na tom zájem mají. Stačí se podívat kdo z takového zhoršení bude mít prospěch. Rusko určitě ne.

Kuloáry
07.05.20

že nejlepší nabídku i nejlepší reference bude mít ruský Rosatom s čínským koncernem CGN. No a proto je nutné zhoršit vztahy s Čínou i Ruskem natolik aby někoho náhodou nenapadlo jim zakázku zadat. Jde přece o částku v řádu stovek miliard.

Kuloáry
07.05.20

V poslední době bývá zdůrazňovaná nutnost co nejdřív rozhodnout o dodavateli dalšího bloku jaderné elektrárny. Těch firem, které jsou toho schopny není mnoho. Vzhledem k potížím, jaké má americký Westinghouse, francouzský Framatome a korejská KEPCO, se může stát

Kuloáry
07.05.20

. Opravdu vám pan Kolář nebo pan Novotný připadají tak významní politikové světového významu, že by to Rusům stálo zato?

Kuloáry
07.05.20

30 let po sametové revoluci socha Koněva nevadila ani název ulice ve které je ruské velvyslanectví . Co se stalo že to najednou někomu vadí. Taky je mi záhadou proč by vedení ruské federace chtělo vraždit nějaké české občany.

Kuloáry
07.05.20

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Zamerne-naruseni-vztahu-s-Ruskem-General-Sedivy-exnacelnik-armady-vnasi-jasno-do-otravy-Kolare-623010

Kuloáry
06.05.20

I já jsem chtěl přispět do diskuze. Bohužel rozsah příspěvků je omezený natolik, že neumožňuje vyjádření souvislé myšlenky. Vám to nevadí?

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2020. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..