Slovo úvodem

Vážené členky a členové Senior parlamentu,

po delší časové odmlce mám pro vás pozitivní zprávu. Podařilo se po technické stránce vyřešit další provoz stránek Senior parlamentu a jeho hlavní organizátoři jsou připraveni pokračovat ve stejném duchu, jako tomu bylo ještě na podzim loňského roku.

Já se těším, že budu moci sledovat vaše diskuze. Obsah stránek bude pravidelně aktualizován a budete seznamování s nejnovějšími návrhy zákonů tak, jak přicházejí do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Na vaše podněty se hlavně těším i ze své nové pozice předsedy ústavně-právního výboru Poslanecké sněmovny.

Děkuji všem aktivním členům, že se znovu zapojí do diskuzí a doufám, že jejich názory budou použity někdy i v tom našem Parlamentu na Malé Straně.

A snad se po delší době konečně podaří zorganizovat setkání členů Senior parlamentu u nás v Praze ve Sněmovní ulici.

Váš

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Zákon o prověřování zahraničních investic


Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


Váš názor nás zajímá

Bude omezeno riziko ovládnutí kritické infrastruktury ČR zahraničními investory ze zemí mimo EU pomocí nového zákona o prověřování zahraničních investic?

Nový zákon zřídí v ČR mechanismus pro prověřování přímých zahraničních investic, kt. jsou fakticky realizovány investory ze zemí mimo EU a které mohou představovat riziko pro bezpečnostní zájmy ČR. Tento mechanismus státu umožní monitorovat relevantní transakce, vyhodnocovat rizika s nimi spojená a v ojedinělých případech, pokud si to situace vyžádá, konkrétní investici vhodným způsobem omezit – např. nastavením podmínek, za kterých může být realizována, v krajním případě pak jejím zablokováním. ČR se tak postaví po bok zhruba poloviny členských států EU, které už nějakou formu prověřovacího mechanismu provozují. Zákon ČR zároveň umožní efektivně se zapojit do spolupráce na úrovni EU, která by od října 2020 měla nabýt podoby rozsáhlejšího sdílení informací o rizicích souvisejících s konkrétními investicemi.

Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.


Komentáře ostatních hlasujících

Nevidím rozdíl mezi EU a o ostatním zahraničí . Možná by si tímto zákonem EU zajistila rozkradení zbytku naší země aby se jim do toho nepletli ostatní .

Milos Adam
02.12.20

Kritickou infrastrukturu by mel vlastnit stat a mel by zajistit, aby vse, co je potreba v krizi a valce ovladal. Takze nektere vlastnictvi i firem z EU je ri***em jak hrom. Videli jsme, co se delo a deje s kovidovou krizi. Stat totalne selhal a EU, skoda slov.

Je třeba popsat a uzákonit, co je "kritická infrastruktura" a pak jediný pragmatický krok - znárodnit!

Pověsti že někdo chce "ovládnout kritickou infrastrukturu ČR" šíří lidi, kteří si ze strachu udělali výnosný byznys. Infrastrukturu nechat postavit od nejlepších a nejlevnějších investorů, ovšem před spuštěním vyměnit cizí elektroniku za naše vlastní ruční tranzistorové ovládání.

Milos Adam
02.09.20

Osobně jsem přesvědčen, že kritickou infrastrukturu by měl vlastnit ze 100% stát, nebo obce se zákazem jakkoli prodat.

Josef Palan
07.08.20

Nový zákona je zbytečný. Jen oddálí zahájení staveb. Veřejné soutěže o výstavbu kritické infrastruktury by se měly zúčastnit všichni zájemci. Předem vyřazovat zájemce z východu či západu z veřejné soutěže je velká ******.

Souhlasím s panem Svozilem. Vždyť nám už skoro nic nezbývá. Bydlím ve městě, kde byly textilní závody Tiba. Tyto závody jsou zrušeny, bourány nebo zcela zdevastovány a to se stalo za posledních třicet let. Česká republika byla textilní velmocí ať se jednalo o bavlnu či len. Bude náprava?

Hlasuji samozřejmě NE. Bože, vždyť nám již nic nepatří vč. bank. Úrodná pole jsou zastavěna obchodními domy. Proč si cizinci něco nekoupí jak již někdo uvádí v Japonsku, Kuvajtu apod?? Vyběhli by s ním, přece je jasné, že nás opět chtějí okrást o to, co ještě zbylo. Vzpamatujte se.

Pavel BLAHA
07.06.20

Jsem pro, ale souhlasím s komentářem pana Geiera.

Souhlas p. *****ku. Nevím co tím vláda sleduje. Že by měl někdo zájem o Agrofert? Kdyby se tak, nedej bože, dostal na Kajmanské ostrovy. Z takové dálky by mně Kostelecké párky snad ani nechutnaly. A je jedno, jak píšete, bezdomovec sk. nebo oligarcha sk.

už je pozdě. Stejně nám ve státě nic nepatří, dokonce ani voda. připomíná mi to situaci jako u pražským směnáren, kdy byl zjištěn jako vlastník bezdomovec z SR.

Hlasovala jsem ne a připojuji se k názoru pana Kudrnáče.

Jako menšina jsem hlasoval NE. Investora je obtížné prověřit, Čech i Brit může mít sídlo v daňovém ráji, může to být akciovka s akciemi na vlastníka. Které země dopředu vyřadíme (Filipíny, Chile, JAR, Egypt, Bahrain....) a mohl bych pokračovat. Jde o politické hodnocení investora nikoliv investice.

Asi dobré pro podporu transparentnosti. Ale v globalizovaném světě nemusí být účinné a může se obrátit proti našim investorům. :-)

Hlasuji pro ano, ale plně souhlasím s panem Gaierem, neboť je to důvod,proč jsme dnes nesoběstační jak v potravinách, tak průmyslu, a stáváme se v mnohém odběrateli až 3 jakostí, slušně řečeno, což je ostudou pro náš národ a špatnou vizí pro naší další generací

Hlasuji ano, ale jako je to se vším, jen když bude dobře formulován a souhlasím s hlasy, které upozorňují na obezřetnost s investicemi nejen z vně, ale i zevnitř EU. EU stejně jako všechny společnosti nejsou prosté všeho schopných podnikatelů a společností. Spolupráce s EU je však žádoucí.

Dávám ano, ale stát musí dokonale prověřovat všechny zahraniční investory včetně EU. V EU mohou být docela dobře nějaké loutky a za nimi nějací bohatí " investoři " z Bahamských nebo Kajmanských ostrovů.

Rovněž doporučuji, aby se zákon vztahoval na všechny zahraniční investice. Poučme se z dosavadních zkušeností, zatím na nás každý chtěl jen vydělat.

Každé opatření, které přispěje ke zvýšení bezpečnosti ČR a zlepšení spolupráce se zeměmi EU je nesporně přínosem, ale proč je tato důležitá oblast řešena až nyní v roce 2020?!

Josef Geier
27.05.20

Kritická infrastruktura, zem a nerostné bohatství nepatří do cizáckých rukou. Už jste viděli, že by si cizinec mohl koupit půdu nebo naftové pole v Kuvajtu nebo, že by někdo z Arábie vlastnil infrastrukturu v Japonsku. Z rozprodávání státu je mi nanic.

Takové a podobné zákony nás předem poškozují, protože mají za cíl vyloučit výhodnější ruské nebo čínské dodavatele, ještě víc nás svázat s EU, udělat z nás poslušné motroky cizáckých korporací a proto nejsou v českém národním zájmu. Pamatujme si to!

Pro odhalování bezpečnostních ri*** máme Bezpečnostní služby. Pokud budou ty dobře pracovat, není co řešit. Pokud budou laxní tak nám nepomůže ani svěcená voda!

Špatný zákon a špatná otázka. Nikdo nepřichází dávat, všichni přicházejí kořistit z naší české práce. Je úplně jedno jestli to jsou země "mimo EU" nebo "EU". Viz ovládnutí české vody nebo lukrativních průmyslů "zeměmi EU" a přeměně dřív rozvinutého Česka v cizí montovnu a skladovnu. To řešte!

Souhlasím s předchozím příspěvkem a dodávám, že takový zákon už tu měl být dávno. Proč až teď?

Ano, souhlasím, ale pro všechny zahraniční investice vč. ze zemí EU

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2022. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..