Slovo úvodem

Vážení přátelé,

nadšení – to je pocit, který mám z toho, že vznikl Senior parlament. Vnímám ho jako místo, kde se setkávají lidé, kterým není lhostejné veřejné dění. Je to místo pro váš názor a pro vaši diskuzi.

Se zájmem se účastním besed a dalších setkání se seniory. Teď nemyslím potřesení si rukou v domovech důchodců v rámci předvolební kampaně, jak to dělají mnozí politici. Já mám na mysli skutečné setkávání a živé diskuze se staršími spoluobčany, kteří mají na svět daleko rozumnější, ucelenější a „střízlivější“ pohled, než si někdy společnost dokáže uvědomit. Proto mě těší, že čtete tyto řádky. Znamená to, že jste členem Senior parlamentu nebo členství zvažujete.

Vítejte zde a přijměte pozvání k diskuzi. Senior parlament patří vám!
Těším se na vaše názory a výsledky vašeho hlasování.

Radek Vondráček,
Předseda Poslanecké sněmovny
Parlamentu České republiky

Anketa

Podle opozice vládne na resortu dopravy chaos. ODS a Piráti chtějí zařadit příští týden na jednání Sněmovny mimořádný bod, v rámci kterého plánují probrat všechny kauzy. Pokud to koaliční strany neumožní, opozice uvažuje o svolání mimořádné schůze.

Má se podle vás dostat návrh do programu jednání sněmovny či nikoliv?

Více na www.novinky.cz

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Zrušení povinné maturity z matematiky

54 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


54 %

Váš názor nás zajímá

Bude správné zachování aktuální právní úpravy školského zákona, a tím zrušení nového znění zákona účinného od 1.11.2020, kdy je povinná maturita z matematiky?

Cílem návrhu je komplexní úprava modelu a hodnocení maturitní zkoušky: 1) od školního roku 2020/2021 (tj. od jarního zkušebního období 2021) omezení zkoušek společné části maturitní zkoušky pouze na formu didaktického testu a převedení písemných prací a ústních zkoušek společné části maturitní zkoušky do profilové části maturitní zkoušky, 2) od školního roku 2020/2021 se zachovává stávající účinná právní úprava výběru mezi zkušebními předměty cizí jazyk a matematika ve společné části maturitní zkoušky. Zrušuje se platné znění účinné od 1. listopadu 2020, podle kterého měly být povinné zkoušky společné části maturitní zkoušky platného v oborech stanovených v prováděcím nařízení vlády konány ze 3 zkušebních předmětů: český jazyk a literatura, cizí jazyk a matematika. Všechny obory vzdělání ukončené maturitní zkouškou bez rozdílu budou mít od roku 2021 povinné pouze 2 zkoušky (1. český jazyk a literatura, 2. volba žáka mezi matematikou a cizím jazykem), to znamená, že se navrhuje i pro období po roce 2020 stejná právní úprava, jaká je účinná nyní, 3) od školního roku 2020/2021 (tj. od jarního zkušebního období 2021) zavedení nové nepovinné zkoušky společné části maturitní zkoušky s názvem „Matematika rozšiřující“.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (13) Hlasuji pro NE (15) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

V návrhu nevidím, že by byla matematika povinná na všech středních školách. Dokonce to členění středních škol v tom původním návrhu je logické a ničemu by to nemělo vadit. Není důvod usnadňovat dosažení maturity neschopům!

Nechápu tu neustálou populistickou diskuzi o zrušení maturity z matematiky. Matematika je základem logického myšlení ve všech oborech. Je to asi důsledek úpadku kvality maturit v důsledku snižování požadavků na studenty v důsledku prudkého nárůstu absolventů. Výběrovost měla smysl.

Mám sice technické vzdělání, ale matematika by neměla být povinný předmět (k čemu je pro knihovníka, právníka, historika). Je škoda, že funkční model ze dob reálného socialismu se tak "modifikoval", až je nefunkční.

Maturita z matematiky je stoprocentně nutná na gymnâziích, ekonomických a prumyslových školâch. Jinak by museli být na základních školách skutečně dobří učitelé

NE ! Matematika nebyla a není strašák, je nesmírně důležitá pro rozvoj myšlení, logika, pravidla..ovšem trochu se pozastavuji, kde byli všichni kritici, kde byli všichni metodici, kde byli všichni učitelé..proč se metodika výuky matematiky výrazně nemodernizovala.Přitom existují pozitivní příklady

Matematika byla a měla by být maturitním předmětem na gymnáziích (dříve se to dělilo na přírodopisnou a humanitní větev) a průmyslovkách samozřejmostí!

Dávat povinně matematiku do maturity je hloupost od samého počátku. Každý maturant musí umět správně a spisovně česky. Každý maturant musí být odborníkem ve svém oboru. Takže maturita ze dvou odborných předmětů ano. Třetí předmět ať si zvolí maturant podle nabídky školy.

Jsme především průmyslová zem a klíčem k úspěchu je digitalizace a vstup do Průmyslu 4.0. Jak budeme plnit podniky absolventy bez matematického vzdělání? A matematika je důležitá jako symbol „hledání výsledku“ i v jiných odvětvích a finanční gramotnosti.

Myslím si, že dokud nebude dostatek skutečně dobrých učitelů matematiky, je povinná maturita z tohoto předmětu pouhou likvidací studentů méně nadaných na matematiku. Více je třeba přemýšlet o obsahu výuky a o jejím podání studentům. Tím, že se jen uloží povinná maturitní zkouška, studenti nezmoudří.

Středoškolské vzdělání bez zkoušek z matematiky nebude kvalitní. Kdo se nedokáže matematiku naučit, může zvolit jinou formu vzdělání, kde nebudou kladeny tak vysoké nároky. Stávající nedostatek pracovních sil ukazuje na nevhodnou orientací školství.

Je až nechutné vidět, co se děje s českým školstvím!To už potom napište maturitní vysvědčení namísto rodného listu a hodně se ušetří!Nebude třeba učitelů a hádání se o jejich platy.Státní rozpočet v přebytku.Všichni vysmátí!K tomu maturitnímu vysvědčení ještě mobil s předpl. daty do plnoletosti!!!

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2020. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..