Vážení a milí přátelé,
vláda požádala Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu v souvislosti s epidemií koronaviru. Žádosti jsme vyhověli a do 14. února jsme jej prodloužili.
Ve zrychleném stavu legislativní nouze jsme schválili dva zákony.
Kompenzační bonus pro podnikatele v úpadku bude 500 korun denně. O příspěvek budou moci žádat podnikatelé (fyzické osoby, jejichž podnikání bylo postižené epidemií) i zpětně do dvou měsíců od nabytí zákona.
Ošetřovné se nebude dočasně započítávat do příjmu při posuzování nároku na dávky (aby o ně lidé nepřišli). Týká se mimořádného ošetřovného, které lidé pobírají kvůli péči o své potomky v době uzavření škol. Předpokládá to příslušná vládní novela, kterou jsme projednali ve zrychleném jednání.
Ve třetím čtení jsme projednali vládní novelu zákona o soudech a soudcích. V zákoně jsme schválili například tvorbu komisí pro výběr nových soudců, povinnou praktickou přípravu justičních kandidátů, odhlasovali jsme mimo jiné zákaz opakovaného jmenování předsedů soudů.
K výše zmíněným třem zákonům se budou vyjadřovat také senátoři.
Co se týká incidentu, který proběhl v hlavním jednacím sále Poslanecké sněmovny ve čtvrtek 21. ledna v odpoledních hodinách.
Nemůžeme takovéto situace tolerovat. Poslance Volného, který potyčku vyvolal, jsem vykázal do konce jednacího dne ze sálu. Osobně mě mrzí, že k tomu vůbec došlo a doufám, že se to do budoucna nebude opakovat. Ochranná služba zareagovala hned, jak to bylo možné. V jednacím sále není přítomna, je v předsálí u vchodů do jednacího sálu.
S poslancem Volným bude zahájeno disciplinární řízení před mandátovým a imunitním výborem. K této záležitosti se výbor sejde v úterý 26. ledna.
Poslanci Volný a Bojko (oba nezařazení) se rozhodli, jak sami zveřejnili, chodit bez roušek (podotýkám, že každý poslanec, jako ústavní činitel, se řídí svým vlastním svědomím). V této souvislosti jsem se několikrát vyjádřil, jejich jednání je bezohledné vůči ostatním lidem ve Sněmovně.
Radek Vondráček
Máte představu kolik návrhů zákonů bylo od začátku volebního období doposud předloženo? Zkuste si tipnout ... pro zajímavost: ve stejném období předešlého volebního období to bylo 571 návrhů.
Vládní návrh změny zákona o podporovaných zdrojích energie
Domníváte se, že by měla být snížena podpora solárních elektráren podle ukazatele vnitřního výnosového procenta?
Cílem návrhu je zavést nástroje a také opatření požadovaná Evropskou komisí, která přispějí k plnění nových cílů v oblasti obnovitelných zdrojů energie (OZE) do roku 2030. Návrh počítá s kontrolou tzv. překompenzace, která v praxi znamená posuzovat ziskovost podporovaných elektráren přes tzv. vnitřní výnosové procento. Díky snížení podpory pro solární elektrárny ušetří stát a poplatníci až 10 miliard korun ročně. Další novinkou, kterou návrh přináší, je aukční mechanismus podpory pro nové obnovitelné zdroje. Jedná se např. o nastavení výše podpory vysoutěžené z aukcí určené především pro střední a větší zdroje, využívání zeleného hodinového bonusu pro menší zdroje nebo zavedení opatření pro udržení energeticky efektivních současně provozovaných výroben elektřiny a tepla v provozu.
Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO
(53)
Hlasuji pro NE
(1)
Komentovat
MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.
Růžena Malinkovičová
19.01.21
Ano, také se jim skládáme na jejich zisky, tak jako ČT našimi poplatky. Divili jsme se, že ještě se dále rozšiřují solární elektrárny, to byl jistě někdo velmi dobrý známý. ˇUrodná pole zastavená solární elektrárnou.
Věra Térová
19.01.21
ANO zastávám názor pana Svozila. To už mělo být dávno vyřešené.
Pavel BLAHA
11.01.21
ANO. A souhlasím s názorem pana Svozila z 2.12.2020.
Miloslav Svozil
02.12.20
ANO, již dávno se měla zrušit, a brát k odpovědnosti ty, kteří to navrhli. Bohužel je v tom asi namočeno i mnoho politiků, a ti si to neodhlasují. Museli bychom je všechny ty staré dlouho sloužící vymést.
Josef Kreutzer
15.09.20
Přílišné přeceňování "zelené" energetiky nás přivedlo do velice nevýhodné situace. Když svítí u nás, svítí i v Německu, či-li v EU má přednost... Pro ČR je jediná možná cesta - ATOM! Je otázkou bude-li stát ochoten k právním krokům v budoucnosti, po odpojení.
Milan Hemzal
12.09.20
"Podpora z kapes občanů" nejen snížena, ale úplně zastavena a zároveň zahájeno trestní stíhání pachatelů tohoto tunelu 21. století. Aktéři jsou dobře známí, kdo se z tohoto tunelu pakuje je znám taky, tak na co tento stát ještě čeká? Že by stát měl taky svůj zájem aby to vyšumělo jako všechno?
Jaroslav Frank
06.09.20
Přístup EU k problému jsem samozřejmě myslel ironicky, teď se pozastavují nad jednáním našich mladých nad blokováním těžby a jejich pochody v zakázaném těžebním prostoru. Asi vycházejí z toho, že jím stačí k vysedávaním na drogových večírcích obyčejné voskové svíce. A policie pomáhá a chrání
Jaroslav Frank
06.09.20
Tak, jak byla připravena podpora pro solární barony, tak se znovu připravují další změny a úpravy, které jsou . publikovány ,ale ve skutečnosti , skutek -utek. Už aby někdo uvažoval ,kolik bude stát přispívat na likvidací těch solárních poli a lánů, když budeme tvořit potravinovou soběstačnost
František Koplík
04.09.20
Mám velké problémy s hlasováním a velmi mi vadí že do diskuze se mohu přihlásit až po tom co hlasuji. Na většinu otázek nemohu odpovědět, protože odpověď neznám. Plácnu tam co mne napadne abych se mohl diskuze zúčastnit. Kromě ANO a NE by mělo být i NEVÍM.
František Koplík
04.09.20
Zrovna v otázce solárních elektráren je to tak. Myslím si, že tato otázka je pro právníky, a ne pro laiky. Co pomůže, když parlament odhlasuje snížení podpory solárních elektráren a jejich majitelé se budou soudit a soud vyhrají? Poté co majitelům solárních elektráren byla parlamentem
František Koplík
04.09.20
garantovaná nepřiměřená podpora, už o tom nerozhoduje parlament ale soudy. Další otázkou je má li stát podporovat solární panely na střechách veřejných budov a na střechách soukromých osob vyrábějících elektřinu pro vlastní spotřebu.
František Koplík
04.09.20
V tomto případě bych souhlasil ale až po dořešení požární bezpečnosti jak panelů, tak baterií. Málo se o tom mluví ale v případě požáru se elektřina nedá odpojit, protože zdrojem je právě panel. Taky baterie jsou v tomto případě zdrojem velkých problémů.
Miloslav Svozil
03.09.20
Otázka zněla: "Měla být snížena podpora solárních elektráren" ANO, je již dávno je na čase ji zrušit. Obávám se, že i několik poslanců jsou v tom namočeni, a ti jak je níže uvedeno si rybník nevypustí. Hovořil o tom i p. prezident, ale skutek utek. Možná před volbami to bude opět téma.
Lubomír Sazeček
02.09.20
Obávám se, že se bez těch strašných neekologických paliv ještě dlouho neobejdeme!
František Koplík
25.08.20
Pane Franku, píšete:
A .okolní státy jako správní ekologové určité zdroje ruší. To je přístup v EU k problému
František Koplík
25.08.20
Doufám že to co tu píšete míníte ironicky a že naši energetickou politiku nechcete předělat tak jak ji v sousedním Německu předělává šílená Angela nebo jak to navrhují místní ekologisté, jako Kaťuška Jau jau řečená Biomasa.
Jaroslav Frank
23.08.20
Kdy už konečně skončí debaty o podporách ve spojitosti s elektrickou energii ?Zdá se, že vlastně nevíme, co chceme.Stavět další zdroje, vyrábět, přebytky prodávat, ale pro našince pořád stejně draho.A .okolní státy jako správní ekologové určité zdroje ruší. To je přístup v EU k problému
Josef Palan
07.08.20
Ano a ušetřené prostředky ze snížení vynaložit na vývoj a výzkum alternativních zdrojů energie.
Zdeněk Škromach
31.07.20
A tenkrát nastal prudký nárůst výstavby. A kdo v tom měl svůj zájem se možná časem dozvíme. Já žádnou elektrárnu nevlastním. :-)
Zdeněk Škromach
31.07.20
Pane Svozile, podpora alternativních zdrojů energie je v naprostém pořádku. Ten problém u nás vznikl v době Topolánkovy vlády, kdy nesnížili podpory, když ceny komponent solárních elektráren z Číny klesly asi na třetinu.
Milan Hemzal
17.07.20
Zajímejte se o to, komu ty výnosné FVE-parky patří a nebudete se stačit divit. Kapři si rybníky nevypustí. Na toto se ovšem "zneužití informací v hospodářském styku" nevztahuje nebo nestíhá? Proč asi?
Miroslav Houžvík
16.07.20
Jinak naprosto souhlasím s p.Svozilem
Miroslav Houžvík
16.07.20
Myslím,že už té lumpárny bylo dost,dělal jsem též energetika a vím o kolik vzrostla podpora obnovitelných zdrojů to byl zločin tehdejší vládní garnitůry myslím,že to byl r.2006 neb 2007
Lubomír Sazeček
14.07.20
Podpora solárním baronům už by se mohla zrušit. Dostali víc, než si zaslouží!
Ladislav Kašpar
12.07.20
No prosim. Něco užitečného pro našince z pera EU, všichni jsou pro, přesto je zde zmiňováno postižení osýpkami.
Věra Térová
11.07.20
Ano naprostý souhlas s panem Svozilem. Zde je řečeno za kterých vlád tento nešvar vznikl. Baroni si mastí kapsu a běžný lid jejich brebendy platí.
Josef Geier
11.07.20
Parlament je nejvyšší zákonodárný orgán a může cokoliv v zákonech upravit nebo je i zrušit. To by asi vyžadovalo podrobnější přípravu poslanců a nejen jejich stranickou poslušnost. A kde je snaha po odpovědnosti poslanců za jejich rozhodnutí?
Miloslav Svozil
11.07.20
Jak jsem uvedl SAMOZŘEJMĚ ANO, musím reagovat na p. Škromacha, který uvádí, že se nemůže rušit bez náhrady. Může, byl to obrovský podvod na lidi, a zřejmě mnoho politiků za vlády ODS, ČSSD a KDU-ČSL si na tom namastili kapsu a nyní se bojí o své prebendy. Nemáte na tom p. Škromach také zásluhu???
Zdeněk Škromach
10.07.20
Nemůžete věci rušit a způsobit tím lidem škodu bez náhrady. To se velmi mýlíte.
Jaroslav Frank
10.07.20
Zrušit se dá všechno,k tomu musí být trochu odvahy a především vůle určitého počtu poslanců, kteří to prosadí.Jenže takoví se málo kdy sejdou a proto změny, nebo zrušení se nekoná. Možná až po volbách, které by vyhralo SPD, což je utopie,nebo defenestrace, ale to již není moderní. Škoda
Miloslav Svozil
09.07.20
ANO. Podpora solárním baronům byla zřejmě záměrně provedena za účasti našich poslanců a senátorů, kteří by za ni měli nést odpovědnost, a my platíme jak bl.... Bude tomu vůbec konec, dá se to zrušit???
Jaroslav Frank
09.07.20
Tato podpora musela být od samého počátku mířená již ke stávajícím velkým baronům a proto nepřinesla očekávanou slevu na dodanou KWH, a snížení podpory v rámci zákonů bude spíš formální
Zdeněk Škromach
08.07.20
Ekologie vůbec není levná záležitost. O důvodech můžeme diskutovat. Ono ekologičtí aktivisté často zapomínají říkat občanům, že to bude drahé a zaplatí to samozřejmě občané.
Marcela Němečková
08.07.20
Samozřejmě že ano. Každý jsme si mysleli, že budeme platit míň za elektřinu, ale bohužel, platíme čím dál víc. A stojí to i stát šílený peníze, nehledě, že se zničila půda, a vzhled krajiny. A baroni si hezky bačují!
Vratislav Kozák
08.07.20
Ještě pro doplnění: K výpočtu vnitřního výnosového procenta se dá přistoupit "tvůrčím" způsobem a pořádně jej snížit (naopak, když se žádá o úvěr, tak zase zvýšit).
Vratislav Kozák
08.07.20
Je už sice pozdě, ale ještě se něco zachránit dá. Podpora solárních elektráren je nesmyslně vysoká. Pokud vidím, že na Hané se místo obilí pěstuji sluneční kolektory, tak je mi z toho smutno. Vidím určitý problém s výpočtem vnitřního výnosového procenta.
Miroslav Pospíšil
07.07.20
Tak pochopitelně. Každá koruna dotace od daňových poplatníků nebo od odběratelů musí mít svůj význam a svoji efektivitu.
Lubomír Sazeček
07.07.20
Podpora solárních elektráren je od začátku nepřiměřeným obohacováním jejich majitelů!
Miroslava Kapalová
07.07.20
Souhlasím s panem Salvetem, také mám osypky, když slyším o aktivitách vycházejících z lůna EU. V mých očích nemá EU dobrou pověst i kdyby se rozkrájela.
Bohdan SALVET
07.07.20
Bohužel, jak slyším "obnovitelné zdroje" a k tomu "opatření požadovaná Evropskou komisí", mám prostě obavy, zda celá akce vůbec něčemu přispěje. Zvláště, když zvážíme ty "daleké výhledy" a úspěchy EU v minulosti, když něco řešila "komplexně a koncepčně".
Zdeněk Škromach
07.07.20
Solární elektrárny jsou určitě potřebné. Podpora by měla být přiměřená změnám cen komponent elektráren. Což se v minulosti moc nedělo.
Jaroslav Musílek
07.07.20
Podle mne by neměla být jenom snížena,ale úplně zrušena!!!