Vážení a milí přátelé,
mimořádně jsme se sešli ve středu 7. dubna, abychom projednali především nový volební zákon.
Odhlasovali jsme, že jednotlivé strany budou potřebovat pro vstup do Poslanecké sněmovny alespoň pět procent hlasů, dvoučlenné koalice nejméně osm procent hlasů a vícečetné koalice jedenáct procent hlasů. Voliči budou moci volit ve čtrnácti volebních krajích jako tomu bylo doposud. Nyní budou předlohu posuzovat senátoři.
Tato schválená novela volebního zákona byla připravena kvůli verdiktu Ústavního soudu z letošního února. Ten svým rozhodnutím zrušil jak způsob přidělování mandátů, tak i kvora pro koalice.
Druhým zákonem, který jsme projednali, je poslanecká novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Zákon jsme projednali ve druhém čtení.
Neplatiči pokut za vybrané přestupky by mohli přijít například o část doplatku na bydlení či část příspěvku na živobytí. Úřady by jim z těchto dávek neuhrazené pokuty strhávaly.
Mezi vybranými přestupky předkladatelé uvádí přestupky proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku. Také při nepřihlášení dítěte k zápisu k povinné školní docházce a i v případě zanedbávání péče o povinnou školní docházku žáka.
O část dávek by přišli i lidé, kteří nezaplatili pokutu za porušení obecní vyhlášky, jež stanoví podmínky pro pořádání sportovních a kulturních akcí.
Milí přátelé,
v těchto dnech nám aprílové počasí naplno ukazuje, co umí. Věřím ale, že se pěkných jarních dnů přece jen brzy dočkáme.
Zdravím vás srdečně!
Radek Vondráček
Vláda předložila sněmovně návrh zákona
Jaký bude mít přínos nová povinnost zadavatele veřejných zakázek nakupovat povinné procento nízkoemisních vozidel?
Implementace směrnice, kterou se mění směrnice o čistých vozidlech. Novela směrnice o podpoře čistých a energeticky účinných silničních vozidel přinese zadavatelům nadlimitních veřejných zakázek povinnost dodržet při pořizování silničních vozidel a určených dopravních služeb stanovené minimální podíly čistých vozidel. Stejná povinnost se bude týkat i zajišťování dopravní obslužnosti kraji a obcemi.
Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO
(10)
Hlasuji pro NE
(34)
Komentovat
MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.
Ladislav Tomaňa
13.04.21
A jaké jsou emise při výrobě baterií do aut a jejich likvidace ????
Miroslav Pospíšil
13.04.21
Ne. Takové ty všelijaké kvóty a limity nikdy nic moc nevyřešily, akorát nadělaly zmatky a vyžadovaly víc a víc úředníků.
Miloslav Svozil
13.04.21
Elektromobily je bum, ale je pro výrobce. Je třeba si i uvědomit, že je malá dojezdnost cca 500 km, což je nic, a dobíjecích stanic je minimum. Nejhorší ale je, že se zatím nikdo nezabývá, aspoň jsem to v médiích nezaznamenal o likvidaci baterií, lithium není vůbec jednoduché zlikvidovat.
Josef Kreutzer
12.04.21
Vše povede k sofistikovanějším podvodům, stejně jako v minulých letech, výrobci vozidel se zaměří spíše na podvody s emisemi
Lubomír Sazeček
21.03.21
Ta povinnost se jeví jako vázaný prodej. Chceš malovaný půllitr, kup si kilo hřebíků a bič! (Utrpení mladého Boháčka)
Jaroslav Musílek
12.03.21
Já myslím,že zvýšení elektroaut zničí naší ekonomiku úplně.Zvýší se spotřeba elektřiny a ta rapidně podraží a bude nedostatková a tím skončíme v době kamenné!!!
Jiří Kroutil
02.03.21
Hlasuji ano, protože jsem součástí společnosti, která si platí za čistotu životního prostředí.
Pavel Bubaň
23.02.21
Tato povinnost povede pouze k pokřivení trhu a poškodí drtivou většinu motoristů kteří budou na tyto nízkoemisní vozy nechtěně přispívat .
Zdeněk Škromach
22.02.21
Jen velký kšeft.
Jana Fraitová
10.02.21
Žádné upřednostňování nízkoemisních vozidel a jak psal někdo níže, ty se musí v tržním prostředí prosadit sama.
Milan Takáč
05.02.21
Omezení tohoto typu zavánějí lobizmem. Všechny veřejné zakázky musí splňovat podmínky hospodárnosti, účelovosti a efektivity a v tom je řečeno vše.
Jaroslav Skala
01.02.21
Nízkoemisní vozidla se musí prosadit sama nižší cenou a výhodnějšími provozními náklady.
Petr Kudrnáč
27.01.21
Jedná se podle mě o lobistickou snahu snahu výrobců a podporu vlád těch zemí, které mají na svém území tyto výrobce. Především tyto země čerpají a budou chtít čerpat příspěvky a dotace z fondů EU na vývoj elektromobility.
Lubomír Sazeček
25.01.21
To chce klid. Vývoj i výroba půjde stále směrem k snižování emisí, nakonec to je nutnost. Jen si nesmíme nakládat víc, než uneseme. Tady se budeme škrtit a USA, Čína nebo Indie budou valit emise jako zběsilí!
Milan Hemzal
25.01.21
A proč by zadavatelé veřejných zakázek měli nakupovat jakákoliv vozidla? Současná situace prokázala, že věci lze úspěšně řídit přes internet nebo mobil. Ať úředníci sedí v kanceláři a pilně pracují, cestovat mohou v případě nejnutnější potřeby veřejnými prostředky a k tomu podstatně levněji.
Ladislav Kašpar
22.01.21
Elektromobilita bez uhlíku a atomu? Asi mně něco uniklo. V které zemi že to je? Německo a Rakousko to určitě nejsou. Rád se nechám poučit.
Frantisek Stanek
22.01.21
ANO proto že NSR jde vpřed ale i RAKOUSKO...ELEKTROMOBILITA bez uhlíku a atomu a jde to. Ty řeči že něco nejde jsou o ničem. Kdo chce hledá řešení kdo nechce hledá výmluvy..
C.O
Stanek
Miroslav Pospíšil
21.01.21
Ne, to budou další zmatky a další komplikace. Typický příklad politiky - něco povinně kupte a potom přemýšlejte o tom, co s tím udělat, jak to využít. Nízkoemisní vozidla jsou drahá a je u nich drahý servis. A´t je zadavatel pořídí tam, kde je jejich využití opodstatněné.
Miroslava Kapalová
20.01.21
Souhlasím s příspěvky pí Hrstkové, Slavíkové a p. Franka... a myslím, že ze zákona to přímo smrdí lobbingem přímo na korupční hnízdo v Bruselu.....
Jaroslav Frank
20.01.21
Tak už i zde se projevuje lobing firem , která vyrábějí elektro vozidla, a EU pomalu, ale jistě nás připravuje na zákaz vozidel se spalovacími motory. Opět pomalý, ale jistý diktát.
Blažena Slavíková
20.01.21
Jsem proti diktátu EU. Výrobci aut budou tlačení k výrobě nízkoemisních vozidel. Zadavatele veřejných zakázek budou nuceni nakupovat nejen automobily v cenové hladině, která jim to umožní zákonem.
Anežka Hrstková
19.01.21
Souhlasím s názorem, že zavádění nízkoemisních vozidel by mělo být prosazováno jinou formou.
Miroslava Kapalová
19.01.21
Už jako implement. bruselsk. zák. je mi to z principu nesympatické a navíc souhlasím s panem Térem (využití železnic) ale i s p. Hemzalem, Kašparem a Pospíšilem. Pokud nebudeme mít vyřeš. otázku levné energ. která nám do***** užívat nízkoemis. voz. a nevyjdeme ze součas. hospod. krize, =to zbytečné.
Miroslav Pospíšil
19.01.21
Jak pro koho. Pro někoho velký, pro většinu malý nebo žádný. Jsem proti.
Ladislav Kašpar
19.01.21
Je to trochu zavádějící protože energeticky čisté vozidlo neexistuje. Elektromobilita je slepá kolej ale to už je na jiné téma.
Milan Hemzal
19.01.21
Zásadně nepodléhat diktátu EU. Nedovolme parazitům v Bruselu, aby nám tímto způsobem diktovali umělé zvyšování našich nákladů. Nejefektivnější způsob jak zlepšit ovzduší je zbytečně nejezdit a sedět doma.
Petr Téra
19.01.21
Neznám cestu pro splnění daného úkolu.Domnívám se,že existuje cesta pro zlepšení čistoty ovzduší již dnes.Jedná se o využití železniční nákladní dopravy.Valivý odpor na železnici je 10x nižší, než u vozidel na silnici.Rychlost na železnici je plynulá a nejsou překonávané tak velké výškové rozdíly.
Lubomír Sazeček
19.01.21
Je to vlastně vázaný prodej a nevhodné podmiňování. Připomíná to Boháčkův (z filmu Utrpení mladého Boháčka) nákup malovaného půllitru, kdy si musel k němu vzít bič a dvě kila hřebíků!
Josef Geier
19.01.21
Energie pro "čistá" vozidla se musí vyrobit a zatím nelze ze 100% využít slunce nebo vítr.
Jaroslav Vítek
19.01.21
Ekopodmínka dopředu zvýhodňuje konkrétní segment, ale není zcela jasný přínos....
Bohdan SALVET
19.01.21
Návrh mi připadá kontraproduktivní. Zavádění nízkoemisních vozidel by mělo být "prosazováno" jinými formami...
Vratislav Kozák
19.01.21
Rozhodně NE! Veřejné zakázky by měly nacházet nejvhodnějšího dodavatele, ne podporovat určitou skupinu dodavatelů. Auta sice sníží emise, elektrárny je zase zvýší.
Jaroslav Kuchař
19.01.21
Zákon zvýší náklády všem dopravním podnikům měst a dlším přepravcům. Bohužel jej musíme přijmout jelikož se jedná o aplikaci práva EU. Na druhé straně pomůže k čistotě ovzduší ve městech.