Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

mimořádně jsme se sešli ve středu 7. dubna, abychom projednali především nový volební zákon.

Odhlasovali jsme, že jednotlivé strany budou potřebovat pro vstup do Poslanecké sněmovny alespoň pět procent hlasů, dvoučlenné koalice nejméně osm procent hlasů a vícečetné koalice jedenáct procent hlasů. Voliči budou moci volit ve čtrnácti volebních krajích jako tomu bylo doposud. Nyní budou předlohu posuzovat senátoři.

Tato schválená novela volebního zákona byla připravena kvůli verdiktu Ústavního soudu z letošního února. Ten svým rozhodnutím zrušil jak způsob přidělování mandátů, tak i kvora pro koalice.

Druhým zákonem, který jsme projednali, je poslanecká novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Zákon jsme projednali ve druhém čtení.

Neplatiči pokut za vybrané přestupky by mohli přijít například o část doplatku na bydlení či část příspěvku na živobytí. Úřady by jim z těchto dávek neuhrazené pokuty strhávaly.

Mezi vybranými přestupky předkladatelé uvádí přestupky proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku. Také při nepřihlášení dítěte k zápisu k povinné školní docházce a i v případě zanedbávání péče o povinnou školní docházku žáka.

O část dávek by přišli i lidé, kteří nezaplatili pokutu za porušení obecní vyhlášky, jež stanoví podmínky pro pořádání sportovních a kulturních akcí.

Milí přátelé,

v těchto dnech nám aprílové počasí naplno ukazuje, co umí. Věřím ale, že se pěkných jarních dnů přece jen brzy dočkáme.

Zdravím vás srdečně!

Radek Vondráček

Anketa

Využijete online sčítání lidu?

  • ANO 19 hlasů
  • NE 2 hlasy

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Novela zákona o zadávání veřejných zakázek

93 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


93 %

Váš názor nás zajímá

Je nutná úprava zákona o zadávání veřejných zakázek?

Cílem je odstranění nedostatků transpozice zadávajících směrnic vytýkané ČR Evropskou komisí. Změny navrhované v novele jsou nezbytné pro zefektivnění zadávání veřejných zakázek. Další z cílů jsou také zpřesnění některých institutů a vyjasnění pravidel, snížení administrativní zátěže či možnost poskytnout dokumentaci o zadávacím řízení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zpřístupněním dokumentace v certifikovaném elektronickém nástroji.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (38) Hlasuji pro NE (3) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

Milos Adam
13.04.21

Zakon je natolik slozity, ze jej lze napsat vzdy, aby vyhovoval komu je to zadouci. Proc umoznit se firmam s nejasnou vlastnickou strukturo, ktere neplati dane v Cesku, ktere v Cesku dluzi? Na rovinu, to muze vyresit jen vysoka moralka politiku a odpovednych osob. Takze neresitelne.

Ještě bych dodal, že ne v zákoně musí být stanoveno, že veřejnou zakázku nedostane firma, která má komplikovanou a nejasnou vlastnickou strukturu.

Sice ano, ale vždy se najdou lobbisté, kteří si prosadí své vč. poslanců, tak se obávám, že to bude opět mlácení prázdné slámy ve sněmově a v senátu

Úprava není nutná, je jen nutné přesně podle tohoto zákona postupovat, a to ZCELA bez výjimek, včetně trestné odpovědnosti

Jde o implementaci práva EU, zcela jistě ano.

Hlasuji ano, ale není zřejmé, zda ze sněmovny nevyleze zase něco, co bude děravé a spíše zhorší současný stav.

Novelizovat rozhodně ano. Mně to připadá, že stávající zákon je šitý na míru všelijakým lobistům a podvodníkům. Nejhorší je situace, jak jsem se dočetl, u veřejných zakázek z peněz EU. V zákoně musí být stanoveno, kdo přiděluje, a hlavně, kdo to kontroluje.

Milos Adam
02.03.21

Verejnych zakazek by se mely mit zucastnit jen organizace s citelnou vlastnickou strukturou. Organizace, ktere se dopustily ve verejnych zakazkach nekalych praktik, tak by mely byt z verejnych zakazek nekolik roku. Ale nevim, jak si poradit s ucelovymi reorganizacema

Pokud jde o implementaci práva EU, tak není co řešit.

Jsou-li tam nedostatky tak je snad dobré je odstranit. A je dobře, že nás na naše nesrovnalosti někdo upozorní. Podotýkám, že je to vládní návrh.

NE jsme svéprávná republika o rozhodování našich státních zakázek budeme rozhodovat zde v ČR

Souhlasím se zjednusenim
Zákona o zadávání veřejných zakázek.

Hlasuji pro ano, vzhledem k tomu, že v současné době je zákon příliš komplikovaný a tím celý proces příliš zdlouhavý.

V podstatě souhlasím se všemi předchozími příspěvky, které popsaly skutečný stav věci s klady i zápory a zejména naději na zjednodušení celého složitého procesu. Takže kéž by......

Ano, ale ať ten zákon jasně a jednoduše stavoví, kdo je kdo, kdo za co zodpovídá a kdo komu zodpovídá.

Zákony je někdy nutné upravovat, nesmí však docházet k jejich mrzačení a možným násobným výkladům!

Úprava bude prospěšná, byť se najdou určité body, které by stály za diskusi (odstranit ri***a snížení transparent. a objektivity hodn. VZ nad 300 mil. - nevylučovat hodn. komisi...). Realizací některých opatření dojde i k určit. snížení požadavků na prokázání kvalifik. a transparent. dodavatelů...

určitě je dobré reagovat na zkušenosti z praxe a po určitém období zákon upravit

Zákon by se měl zjednodušit, ale zároveň by měl vyloučit "ušít" zakázku na jednoho dodavatele. Například vysoutěžit nákup laptopů pro vysoké školy trvá více než půl roku. VŠ musí soutěžit i nákup kancelářských potřeb. Pak nutně musí narůstat administrativa ve veřejné správě.

Jde o drobné změny které dávají smysl.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..