Vážené členky a členové Senior parlamentu,
po delší časové odmlce mám pro vás pozitivní zprávu. Podařilo se po technické stránce vyřešit další provoz stránek Senior parlamentu a jeho hlavní organizátoři jsou připraveni pokračovat ve stejném duchu, jako tomu bylo ještě na podzim loňského roku.
Já se těším, že budu moci sledovat vaše diskuze. Obsah stránek bude pravidelně aktualizován a budete seznamování s nejnovějšími návrhy zákonů tak, jak přicházejí do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Na vaše podněty se hlavně těším i ze své nové pozice předsedy ústavně-právního výboru Poslanecké sněmovny.
Děkuji všem aktivním členům, že se znovu zapojí do diskuzí a doufám, že jejich názory budou použity někdy i v tom našem Parlamentu na Malé Straně.
A snad se po delší době konečně podaří zorganizovat setkání členů Senior parlamentu u nás v Praze ve Sněmovní ulici.
Váš
Radek Vondráček
Skupina poslanců předložila sněmovně návrh zákona
Je podle Vás vhodné, aby na nové plánové trase pražského metra D jezdily vlakové soupravy bez strojvůdců?
Návrhem zákona se má umožnit, aby na chystané lince pražského metra D mohli jezdit vlaky bez strojvůdců. Podle nyní platného zákona musí dopravce zajistit, aby drážní vozidla řídily osoby, které mají platný průkaz způsobilosti. Návrh by pro metro s automatickým provozem stanovil výjimku.
Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.
Vratislav Kozák
29.06.19
Důležitější je, aby trasa D se začala budovat a v dohledné době dokončila. Způsob řízení souprav je vedlejší problém.
Ilona Ernestová
08.06.19
I na toto je potřeba samostatný zákon? Alespoň tak jsem to z vašeho odůvodnění vydedukovala.
Lubomír Sazeček
27.05.19
Když mohou létat letadla na "autopilota", proč by nemohlo i kilometro? Nemá to kam uhnout, čili zabloudit, tak o co jde?
Zdeněk Škromach
07.05.19
Ještě poznámka. Proč vyjimka? Zákony mají platit obecně. takže ne.
Zdeněk Škromach
07.05.19
V této chvíli to považuji experimentální populismus. Není důvod měnit stávající úpravu zákona, která umožňuje i automatický provoz, ale pod kontrolou člověka. to považuji ještě na dlouhá desetiletí za správné. Trochu mi z toho vyčuhují provize od výrobců těchto systémů.
Jiří Bartoš
05.05.19
Strojvedoucí v metru D bude. Soupravy mohou jezdit zcela automaticky, ale je třeba dozoru nad českými občany. Automat bude dražší než strojvedoucí. Automat rozpůlí početnou mateřskou školku.
Není mi známo, že by stávající provoz měl nějaké nedostatky, které by mohl nahradit automat.
Jaroslav Skala
05.03.19
Ano, technika chybuje méně než člověk a je to doprava budoucnosti.
Miroslav Houžvík
03.03.19
Myslím,že technika je již na takové úrovni,že by to neměl být problém
Viliam Paulíny
26.02.19
Áno - osvědčilo se to ve světě. Bezpečnost je zaručena !
Václav Řehák
24.02.19
V metru lze instalovat kvalitní automat, trvale kontrolovaný jiným samostatně pracujícím automatem. Je bezpečnější než s řidičem. Obdobných automatů pracuje ve světě mnoho. Instalují-li se na nástupištích stěny s automatickými dveřmi, přiblíží se bezpečnost metra užívání výtahu.
Ladislav Kašpar
23.02.19
Proč ne. Vždyť České dráhy to už včera testovaly na trati 252 a úspěšně😂. Ale raději bych se přiklonil k
nenahraditelné zkušenosti strojvedoucího z jednoho příspěvku pode mnou.
JIŘÍ VOGL
18.02.19
Hlavně, ať už nové linky jezdí. V dopravě - silnice, tzv.dálnice a zejména železnice- jsme 50 let pozadu za vyspělým světem, zejména Evropou.
Miroslav Šmiřák
17.02.19
Jsem pro, ve světě už jsou v provozu soupravy, nejen metra, ale i příměstských jednotek, bez strojvedoucího. Při navrhování systémů jejich řízení je bezpečnost provozu i bezpečnost při poruše na prvním místě.
Jiří Kroutil
14.02.19
Nová linka metra bude něco zcela jiného, než stávající linky a není třeba se obávat. Bezobslužné linky již vyzkoušeli za nás jiní.
Josef Vybíhal
14.02.19
Pracoval jsem u metra 22 let, jako strojvedoucí a hlasoval jsem NE a vím proč. Všem co hlasovali ANO, vzkazuji : O metru a pražské cestující veřejnosti nic nevíte!
Jiří Šabrata
13.02.19
Říkám ano, ale vůbec si nejsem jistý... složitá technika spíše selže...terorismus (snadno obelstíš stroj než člověka) atd... Každý pokrok přináší bohužel i oběti..
Ivan Toman
12.02.19
Pokrok nelze zastavit,dříve,nebo později k tomu stejně dojde.Nicméně,asi bych se schvalováním ještě počkal,jsou na stole podstatně důležitější věci.
Jaroslav Vítek
17.12.18
V době dokončení stavby trasy D bude nepochybně technologie jízdy souprav bez strojvůdců zcela běžná a i bezpečnostně zvládnutá
Miloslav Maděra
13.12.18
Nesouhlasím,nějaká pojistka tam musí být.
Miroslav Pospíšil
07.12.18
Tento záměr musí DPHMP nechat posoudit od vysoce kvalifikovaných odborníků. Technický pokrok musí jít dopředu, ale ne za cenu všelijakých poruch, závad, výpadků a havárií na trase D metra. Pokud tenhle úkol DPHMP nezvládne zabezpečit, ať raději jezdí vlaky se strojvůdci.