Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

s ohledem na situaci kolem COVID-19 jsme v září na řádném týdenním zasedání Poslanecké sněmovny jednali v polovičním formátu. Program měl rekordních 500 bodů. Dovolte mi v krátkosti shrnout průběh této schůze.

V prvém čtení jsme projednali jednorázový příspěvek našim důchodcům v jednotné výši 5000 korun se zkrácenou 30-ti denní lhůtou na jednání ve výborech.

Po více než roce jsme ukončili debatu nad zákonem na ochranu zvířat proti týrání a zákonem o vodách. Hlasovali jsme vládní předlohy upravující odpadovou legislativu - zákon o obalech, o výrobcích s ukončenou životností a zákon o odpadech. Všechny tyto normy byly postoupeny horní komoře Parlamentu k projednání.

Definitivně jsme odhlasovali zrušení daně z nabytí nemovitosti (schválený zákon byl následně doručen prezidentovi republiky) a schválili vládou předložený harmonogram projednávání státního závěrečného účtu České republiky za rok 2019.

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Vlakové soupravy na nové plánové trase pražského metra D bez strojvůdců


Znění návrhu

Skupina poslanců předložila sněmovně návrh zákona


Váš názor nás zajímá

Je podle Vás vhodné, aby na nové plánové trase pražského metra D jezdily vlakové soupravy bez strojvůdců?

Návrhem zákona se má umožnit, aby na chystané lince pražského metra D mohli jezdit vlaky bez strojvůdců. Podle nyní platného zákona musí dopravce zajistit, aby drážní vozidla řídily osoby, které mají platný průkaz způsobilosti. Návrh by pro metro s automatickým provozem stanovil výjimku.

Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.


Komentáře ostatních hlasujících

Důležitější je, aby trasa D se začala budovat a v dohledné době dokončila. Způsob řízení souprav je vedlejší problém.

I na toto je potřeba samostatný zákon? Alespoň tak jsem to z vašeho odůvodnění vydedukovala.

Když mohou létat letadla na "autopilota", proč by nemohlo i kilometro? Nemá to kam uhnout, čili zabloudit, tak o co jde?

Ještě poznámka. Proč vyjimka? Zákony mají platit obecně. takže ne.

V této chvíli to považuji experimentální populismus. Není důvod měnit stávající úpravu zákona, která umožňuje i automatický provoz, ale pod kontrolou člověka. to považuji ještě na dlouhá desetiletí za správné. Trochu mi z toho vyčuhují provize od výrobců těchto systémů.

Strojvedoucí v metru D bude. Soupravy mohou jezdit zcela automaticky, ale je třeba dozoru nad českými občany. Automat bude dražší než strojvedoucí. Automat rozpůlí početnou mateřskou školku.
Není mi známo, že by stávající provoz měl nějaké nedostatky, které by mohl nahradit automat.

Ano, technika chybuje méně než člověk a je to doprava budoucnosti.

Myslím,že technika je již na takové úrovni,že by to neměl být problém

Áno - osvědčilo se to ve světě. Bezpečnost je zaručena !

V metru lze instalovat kvalitní automat, trvale kontrolovaný jiným samostatně pracujícím automatem. Je bezpečnější než s řidičem. Obdobných automatů pracuje ve světě mnoho. Instalují-li se na nástupištích stěny s automatickými dveřmi, přiblíží se bezpečnost metra užívání výtahu.

Proč ne. Vždyť České dráhy to už včera testovaly na trati 252 a úspěšně😂. Ale raději bych se přiklonil k
nenahraditelné zkušenosti strojvedoucího z jednoho příspěvku pode mnou.

JIŘÍ VOGL
18.02.19

Hlavně, ať už nové linky jezdí. V dopravě - silnice, tzv.dálnice a zejména železnice- jsme 50 let pozadu za vyspělým světem, zejména Evropou.

Jsem pro, ve světě už jsou v provozu soupravy, nejen metra, ale i příměstských jednotek, bez strojvedoucího. Při navrhování systémů jejich řízení je bezpečnost provozu i bezpečnost při poruše na prvním místě.

Nová linka metra bude něco zcela jiného, než stávající linky a není třeba se obávat. Bezobslužné linky již vyzkoušeli za nás jiní.

Pracoval jsem u metra 22 let, jako strojvedoucí a hlasoval jsem NE a vím proč. Všem co hlasovali ANO, vzkazuji : O metru a pražské cestující veřejnosti nic nevíte!

Říkám ano, ale vůbec si nejsem jistý... složitá technika spíše selže...terorismus (snadno obelstíš stroj než člověka) atd... Každý pokrok přináší bohužel i oběti..

Ivan Toman
12.02.19

Pokrok nelze zastavit,dříve,nebo později k tomu stejně dojde.Nicméně,asi bych se schvalováním ještě počkal,jsou na stole podstatně důležitější věci.

V době dokončení stavby trasy D bude nepochybně technologie jízdy souprav bez strojvůdců zcela běžná a i bezpečnostně zvládnutá

Nesouhlasím,nějaká pojistka tam musí být.

Tento záměr musí DPHMP nechat posoudit od vysoce kvalifikovaných odborníků. Technický pokrok musí jít dopředu, ale ne za cenu všelijakých poruch, závad, výpadků a havárií na trase D metra. Pokud tenhle úkol DPHMP nezvládne zabezpečit, ať raději jezdí vlaky se strojvůdci.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2020. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..