Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

první letošní řádná schůze začala v úterý 19. ledna. Úvodem, po schválení programu, nás ministr zdravotnictví informoval o očkovací strategii obyvatel, pomocí které bude dosaženo co nejrychlejší proočkovanosti v souvislosti s nemocí covid-19.

Dalšími body našeho jednání byly senátní „vratky“. Definitivně jsme schválili takzvaný chráněný účet pro dlužníky v exekuci, zákon o evidenci skutečných majitelů, zákon o prověřování zahraničních investic, daňové zvýhodnění pro dárce na dobročinné účely. Rozhodli jsme o tom, že vyhlášky obcí a krajů budou v jedné sbírce. Tyto předlohy musí ještě podepsat prezident republiky.

Projednali jsme dva zákony ve třetím čtení.

V zákoně o potravinách jsme odhlasovali, že dozor nad provozovnami otevřeného typu (například restauracemi a kavárnami) přejde z hygienických stanic na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Prodejny potravin o ploše nad 400 metrů čtverečních budou muset od příštího roku prodávat povinný minimální podíl stanovených potravin vyprodukovaných v České republice. Například tyto potraviny: vejce, med, květák, zelí, česnek, čerstvé i chlazené maso hovězí, vepřové a skopové, řepkový, slunečnicový olej, mléko, sýry a tvaroh. Zákon nově zavádí tresty za prodej potravin dvojí kvality.

Druhým schváleným zákonem je zahrádkářský zákon. Zákon upravuje postavení a veřejnou prospěšnost zahrádkářského hnutí v českém právním řádu. Upravuje například zahrádkářské osady nebo podmínky pachtu pozemků. Schválené zákony budou zaslány do Senátu.

Projednali jsme tři zákony ve druhém čtení.

Novelu zákona o České národní bance, novelu zákona o zaměstnanosti (kurzarbeit) a novelu zákona o pozemních komunikacích.

Přivítali jsme dva nové poslance, poslankyni Jaroslavu Puntovou (ANO 2011) a poslance Jana Jakoba (TOP 09).

Kromě vrácených zákonů ze Senátu (přijali jsme je nadpoloviční většinou všech přítomných poslanců) jsme jednali v omezeném formátu.

Radek Vondráček

Anketa

Máte představu kolik návrhů zákonů bylo od začátku volebního období doposud předloženo? Zkuste si tipnout ... pro zajímavost: ve stejném období předešlého volebního období to bylo 571 návrhů.

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Vlakové soupravy na nové plánové trase pražského metra D bez strojvůdců


Znění návrhu

Skupina poslanců předložila sněmovně návrh zákona


Váš názor nás zajímá

Je podle Vás vhodné, aby na nové plánové trase pražského metra D jezdily vlakové soupravy bez strojvůdců?

Návrhem zákona se má umožnit, aby na chystané lince pražského metra D mohli jezdit vlaky bez strojvůdců. Podle nyní platného zákona musí dopravce zajistit, aby drážní vozidla řídily osoby, které mají platný průkaz způsobilosti. Návrh by pro metro s automatickým provozem stanovil výjimku.

Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.


Komentáře ostatních hlasujících

Důležitější je, aby trasa D se začala budovat a v dohledné době dokončila. Způsob řízení souprav je vedlejší problém.

I na toto je potřeba samostatný zákon? Alespoň tak jsem to z vašeho odůvodnění vydedukovala.

Když mohou létat letadla na "autopilota", proč by nemohlo i kilometro? Nemá to kam uhnout, čili zabloudit, tak o co jde?

Ještě poznámka. Proč vyjimka? Zákony mají platit obecně. takže ne.

V této chvíli to považuji experimentální populismus. Není důvod měnit stávající úpravu zákona, která umožňuje i automatický provoz, ale pod kontrolou člověka. to považuji ještě na dlouhá desetiletí za správné. Trochu mi z toho vyčuhují provize od výrobců těchto systémů.

Strojvedoucí v metru D bude. Soupravy mohou jezdit zcela automaticky, ale je třeba dozoru nad českými občany. Automat bude dražší než strojvedoucí. Automat rozpůlí početnou mateřskou školku.
Není mi známo, že by stávající provoz měl nějaké nedostatky, které by mohl nahradit automat.

Ano, technika chybuje méně než člověk a je to doprava budoucnosti.

Myslím,že technika je již na takové úrovni,že by to neměl být problém

Áno - osvědčilo se to ve světě. Bezpečnost je zaručena !

V metru lze instalovat kvalitní automat, trvale kontrolovaný jiným samostatně pracujícím automatem. Je bezpečnější než s řidičem. Obdobných automatů pracuje ve světě mnoho. Instalují-li se na nástupištích stěny s automatickými dveřmi, přiblíží se bezpečnost metra užívání výtahu.

Proč ne. Vždyť České dráhy to už včera testovaly na trati 252 a úspěšně😂. Ale raději bych se přiklonil k
nenahraditelné zkušenosti strojvedoucího z jednoho příspěvku pode mnou.

JIŘÍ VOGL
18.02.19

Hlavně, ať už nové linky jezdí. V dopravě - silnice, tzv.dálnice a zejména železnice- jsme 50 let pozadu za vyspělým světem, zejména Evropou.

Jsem pro, ve světě už jsou v provozu soupravy, nejen metra, ale i příměstských jednotek, bez strojvedoucího. Při navrhování systémů jejich řízení je bezpečnost provozu i bezpečnost při poruše na prvním místě.

Nová linka metra bude něco zcela jiného, než stávající linky a není třeba se obávat. Bezobslužné linky již vyzkoušeli za nás jiní.

Pracoval jsem u metra 22 let, jako strojvedoucí a hlasoval jsem NE a vím proč. Všem co hlasovali ANO, vzkazuji : O metru a pražské cestující veřejnosti nic nevíte!

Říkám ano, ale vůbec si nejsem jistý... složitá technika spíše selže...terorismus (snadno obelstíš stroj než člověka) atd... Každý pokrok přináší bohužel i oběti..

Ivan Toman
12.02.19

Pokrok nelze zastavit,dříve,nebo později k tomu stejně dojde.Nicméně,asi bych se schvalováním ještě počkal,jsou na stole podstatně důležitější věci.

V době dokončení stavby trasy D bude nepochybně technologie jízdy souprav bez strojvůdců zcela běžná a i bezpečnostně zvládnutá

Nesouhlasím,nějaká pojistka tam musí být.

Tento záměr musí DPHMP nechat posoudit od vysoce kvalifikovaných odborníků. Technický pokrok musí jít dopředu, ale ne za cenu všelijakých poruch, závad, výpadků a havárií na trase D metra. Pokud tenhle úkol DPHMP nezvládne zabezpečit, ať raději jezdí vlaky se strojvůdci.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..