Slovo úvodem

Vážení členové Senior parlamentu,
milí přátelé,

po delší době bych Vás rád pozdravil a poděkoval Vám. Je Vás tu přes 200, pokořili jste hranici počtu poslanců v Poslanecké sněmovně. Vy všichni jste tu za sebe, diskutujete poctivě svým jménem, nikoli skryti za smyšlenou internetovou identitu. Vážím si Vašeho nadšení, Vašich názorů, které se nebojíte říct nahlas.

A zcela upřímně, cítím vůči Vám dluh. Vzhledem k Vaší aktivitě, kterou zde vyvíjíte, je potřeba, aby Vám Senior parlament nabídl víc. Aby byl aktuálnější, lépe s Vámi komunikoval, pravidelně nabízel nové podněty, informoval Vás o akcích ve Sněmovně - zkrátka aby tu nebyla nuda. Tým správců Senior parlamentu ale chystá postupně řadu dalších úprav, věřím, že budete mile překvapeni.

Těším se.

Radek Vondráček,
Předseda Poslanecké sněmovny
Parlamentu České republiky

Anketa

Budete během letošního léta na dovolené/výletě

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Výjimka ze zákazu řízení po požití alkoholu pro cyklisty

66 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


66 %

Váš názor nás zajímá

Je správné, aby cyklisté mohli využivat výjimky ze zákazu řízení po požití alkoholu?

Cílem návrhu je zavedení výjimky ze zákazu řízení po požití alkoholu pro cyklisty na cyklostezkách, účelových a místních komunikacích a silnicích III. třídy.  

Dle navrhovatele je absurdní, že např. na Moravě byly vybudovány za užití veřejných peněz vinařské cyklostezky, kt. cíleně vedou vinohrady a v okolí vinných sklepů a přitom státní moc i malé ochutnání vína cyklistou postihuje.

Podmínky: - cyklista pojede na kole sám, tedy nepoveze ani děti, ani neřídí dvojsedadlové kolo, - toto bude umožněno jen na stezkách pro cyklisty, účelových a místních komunikacích a silnicích třetí třídy, tedy těch pozemních komunikacích, kde je slabší provoz proti jiným dopravně významnějším silnicím I. a II. třídy, - alkohol nevyloučí schopnost řídit jízdní kolo, vychází se z hranice 0,5 promile alkoholu v krvi řidiče.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (22) Hlasuji pro NE (42) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

NE, není to správné. Omylem jsem dal JE, a to byla CHYBA. Cyklisté jsou prakticky řidiči, tak žádné výjimky z používání alkoholu, tedy 0,00.

JE, je přece evidentní, že dle statistiky opilý cyklisté zaviní nejvíce nehod

Veďme lidi k zodpovědnosti za sebe, za spoluobčany..na kole se zajelo na pivko odjakživa a žádný zákaz není k ničemu pokud lidé nemají rozum a nechovají se tak aby se nic nestalo. Při řízení mot. vozidla je nulová tolerance a podívejte co lidí po požití denně usedne, pak musí nastoupit tvrdý trest.

Využívali by toho tzv. "pseudosportovci-turisté"! Buď jedu něco udělat pro zdraví a nebo popíjet. Chci-li s přírodě popíjet a provozovat hospodskou turistiku, využiji raději hromadnou dopravu nebo pěší turistiku.

Už teď se chovají jako páni tvorstva. Z peněz nás, nepum*****k mají cyklotezky, tak ať po nich jezdí a nechlastají.

Rozhodně ne.mnozí jsou na silnici neukáznění a ohrožují silniční provoz.

Pro argument účastníka! To jsou i chodci a zakážeme chodcům 0,5 nebo 0,8 nebo kolik smí mít?

Zásadně ne. Jsou přece také účastníky silničního provozu. Pokud budou jezdit po loukách a v lese proč ne.

Nedá se kvantifikovat, například jedna desítka nebo jedna sklenka vína! Jedna u 60 kilového, dvě u 90 kilového!

Do 0,5 promile bych to toleroval. Tedy jednu desítku.

Je trapné, aby cyklista si nemohl na výletě při zastávce u hospody vypít pivo a pokračovat v cestě. A kdo ty cyklisty bude kontrolovat ? To budou policisté stát uprostřed na cyklostezkách ? V případě dopravní nehody je cyklista za své jednání odpovědný, i s 0,5 % alkoholu.

Kategorické odmítání je trapné!Předjímat, že by všichni začali chlastat je slabé.Co píše Z. Škromach je snad jasné!Proč odpůrci nezveřejní podíly v nehodách dle množství alkoholu.Jako ta hospodská rvačka poslance Feriho s 1,8 promile!Byl tak mimo, že si pletl parapet s nožem, do 0,5 věděl by vše!

Určitá tolerance na uvedených komunikacích by byla vhodná. Na druhou stranu by měly být zpřísněné postihy, pokud požití alkoholu někdo způsobí jinému škodu.

Bez dalšího komentáře, bud´jsi uživatel silničního provozu, nebo konzument piva, tak se podle toho chovej

Jednoznačná podpora. 0,5 promile není žádný problém. V případě účasti na nehodě je nulová tolerance. S čím máte problém? Asi 80% nehod s účastí alkoholu je nad 1,5 promile. A to je o něčem zcela jiném. 0,5 je míra zodpovědnosti. Dnes je to po 1. pohárku už jedno.

Souhlasím, je dobré si znovu přečíst podmínky, které jasně definují a omezují pohyb cyklisty, který požije alkohol do stanovené hranice

Pavel BLAHA
16.05.19

Souhlasím s panem Macháčkem z 10.5.

Podáte prst a cyklisté chytnou celou ruku. Kdo bude potom řešit dopravní nehody ? Já když jedu na vyjížďku na koni a dám si v hospodě pivo, tak dále už mohu jen přes pole a přes les. Tam neplatí zákon o provozu na pozemních komunikacích.

Raději nebudu jmenovat! Ale: "Povolit pouze nákup alkoholických produktů do nádob, ale s konzumací až doma." Toto je pěkná ptákovina. V tom případě by musely hospody a vinárny pozavírat, nebo mít pro hosty vlastní rozvoz!

Jsem pro výjimku s odkazem na příspěvek Zd.Škromacha a mým dodatkem, že důsledné *****ování osobní odpovědnosti každého jednotlivce je jen pro jeho prospěch.

Nesouhlasím s výjimkou, cyklista je účastník silničního provozu, nelze stanovit objektivně limit, každý má jiné "spalování". Byly by z toho soudní spory

Sice může být pravda, že co je dobré jinde, může být dobré i pro nás! Ovšem i v SRN uvažují o snížení 1,6 promile u cyklistů, je to docela dost! Bohatě by stačilo 0,5 promile!

Josef Musil
09.05.19

Myslím, že co je bobré pro Německo a Rakousko, mělo by být dobré i pro Česko. Řešit všechny podobné problémy zákazy a pokutami mě připadá jako omezování osobní
svobody. Větší důraz je třeba klást na osobní a občankou odpovědnost.

Ivan Toman
09.05.19

Plně souhlasím s panem Duškem,navíc,na každého jedince působí stejné množství alkoholu jinak.

Ano, ale hranici bych snížil na 0,3.

Jednoznačná podpora. Stanovení míry zodpovědnosti má svůj smysl. V Rakousku mají cyklisté povoleno 0,8 a v Německu 1,6 promile. Tato tolerance platí jen pro běžnou kontrolu. V případě nehody se nepočítá. Takže si to každý hlídá. Dnes je to po první skleničce jedno. 80% nehod je nad 1,5 promile.

Už jsem zažil na mělnicku dva policajty s testerem na alkohol...trapnost. A nedávno jsem si to u kámošů strážníků nechal změřit, a 1,4 % mi ale vůbec neumožnilo se udržet na kole. Půl promile je dost. Povolil bych jedno pivo na třicet ujetých km.

Kolega Hemzal možná chtěl být pouze vtipný, ale je fakt, že i chodec je účastníkem silničního provozu, stejně jako příslovečný muž s károu! Všechny dopravní přestupky začínají chozením na červenou. Dál už to pokračuje nezastavováním na stopce. To u nás vidím na výjezdu od PENNY v 80 %! Co je horší?

Myslím,že ano,protože,když to zakážeme,tak se to bude porušovat,ale pokud dojde k nějaké nehodě,tak bude ten,kdo to způsobil pod vlivem alkoholu,zodpovědnost

Kromě cyklistů je potřeba kontrolovat i chodce, protože i chodec je účastníkem provozu a je-li pod vlivem, pak je zvýšená pravděpodobnost způsobení nehody. Povolit pouze nákup alkoholických produktů do nádob, ale s konzumací až doma.

Je zřejmé, že 0,5 prom. by mohlo být povoleno všeobecně. Stanovit další podmínky by neškodilo. Tzn. odpovědnost za škody. Obavy o přehánění pití jsou zbytečné. Kdo chce pije i přes nulu. Kdo nechce, nemusí. Na vinařských stezkách jsou kontroly na alkohol trapné! Kdo si to nezkusil nemůže hodnotit.

Pokud se jedu projet na kole,nebudu alkohol pít.Pokud se jdu napít vína nebo piva,nepojedu na kole.Výjimky ze zákonů tyto zákony znepřehledňují.

Eva Brudná
26.04.19

oprava : povolit

Eva Brudná
26.04.19

Toleranci do 0,5 promile alkoholu povolit pouze na cyklostezkách, které by byly označeny turistickou značkou zavedenou k tomuto účelu. ( v součinnosti s majiteli cyklostezky)

Zákaz požití alkoholu pro každého účastníka silničního provozu, tedy i pro chodce.

Jak se dozví cyklista s 0.6 promile v krvi, že z polní cesty od vinného sklípku vjíždí na slilnici III. třídy?
Jak bude případně pokutován cyklista vlastnící ŘP a cyklista tento nevlastnící? ( oba jsou účastníci silničního provozu).

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2020. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..