Slovo úvodem

Vážení přátelé,

nadšení – to je pocit, který mám z toho, že vznikl Senior parlament. Vnímám ho jako místo, kde se setkávají lidé, kterým není lhostejné veřejné dění. Je to místo pro váš názor a pro vaši diskuzi.

Se zájmem se účastním besed a dalších setkání se seniory. Teď nemyslím potřesení si rukou v domovech důchodců v rámci předvolební kampaně, jak to dělají mnozí politici. Já mám na mysli skutečné setkávání a živé diskuze se staršími spoluobčany, kteří mají na svět daleko rozumnější, ucelenější a „střízlivější“ pohled, než si někdy společnost dokáže uvědomit. Proto mě těší, že čtete tyto řádky. Znamená to, že jste členem Senior parlamentu nebo členství zvažujete.

Vítejte zde a přijměte pozvání k diskuzi. Senior parlament patří vám!
Těším se na vaše názory a výsledky vašeho hlasování.

Radek Vondráček,
Předseda Poslanecké sněmovny
Parlamentu České republiky

Anketa

Je vhodné, pro vyjádření názorů občanů České republiky ve věci legislativy řešící vznik zákonného manželství homosexuálů, realizovat ad hoc celostátní referendum?

Anketa

Co podle Vás nejvíc chybí současným seniorům v oblasti komunikace a informovanosti?

Vyjádřete svůj názor

Je nám líto, ale tato funkce je jen pro přihlášené uživatele.

Lidé lidem

Aktuálně je registrovaných
191 členů Senior Parlamentu

Výjimka ze zákazu řízení po požití alkoholu pro cyklisty

67 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


67 %

Váš názor nás zajímá

Je správné, aby cyklisté mohli využivat výjimky ze zákazu řízení po požití alkoholu?

Cílem návrhu je zavedení výjimky ze zákazu řízení po požití alkoholu pro cyklisty na cyklostezkách, účelových a místních komunikacích a silnicích III. třídy.  

Dle navrhovatele je absurdní, že např. na Moravě byly vybudovány za užití veřejných peněz vinařské cyklostezky, kt. cíleně vedou vinohrady a v okolí vinných sklepů a přitom státní moc i malé ochutnání vína cyklistou postihuje.

Podmínky: - cyklista pojede na kole sám, tedy nepoveze ani děti, ani neřídí dvojsedadlové kolo, - toto bude umožněno jen na stezkách pro cyklisty, účelových a místních komunikacích a silnicích třetí třídy, tedy těch pozemních komunikacích, kde je slabší provoz proti jiným dopravně významnějším silnicím I. a II. třídy, - alkohol nevyloučí schopnost řídit jízdní kolo, vychází se z hranice 0,5 promile alkoholu v krvi řidiče.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (12) Hlasuji pro NE (24) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

Pavel BLAHA
16.05.19

Souhlasím s panem Macháčkem z 10.5.

Podáte prst a cyklisté chytnou celou ruku. Kdo bude potom řešit dopravní nehody ? Já když jedu na vyjížďku na koni a dám si v hospodě pivo, tak dále už mohu jen přes pole a přes les. Tam neplatí zákon o provozu na pozemních komunikacích.

Raději nebudu jmenovat! Ale: "Po****t pouze nákup alkoholických produktů do nádob, ale s konzumací až doma." Toto je pěkná ptákovina. V tom případě by musely hospody a vinárny pozavírat, nebo mít pro hosty vlastní rozvoz!

Jsem pro výjimku s odkazem na příspěvek Zd.Škromacha a mým dodatkem, že důsledné *****ování osobní odpovědnosti každého jednotlivce je jen pro jeho prospěch.

Nesouhlasím s výjimkou, cyklista je účastník silničního provozu, nelze stanovit objektivně limit, každý má jiné "spalování". Byly by z toho soudní spory

Sice může být pravda, že co je dobré jinde, může být dobré i pro nás! Ovšem i v SRN uvažují o snížení 1,6 promile u cyklistů, je to docela dost! Bohatě by stačilo 0,5 promile!

Josef Musil
09.05.19

Myslím, že co je bobré pro Německo a Rakousko, mělo by být dobré i pro Česko. Řešit všechny podobné problémy zákazy a pokutami mě připadá jako omezování osobní
svobody. Větší důraz je třeba klást na osobní a občankou odpovědnost.

Ivan Toman
09.05.19

Plně souhlasím s panem Duškem,navíc,na každého jedince působí stejné množství alkoholu jinak.

Ano, ale hranici bych snížil na 0,3.

Jednoznačná podpora. Stanovení míry zodpovědnosti má svůj smysl. V Rakousku mají cyklisté po****no 0,8 a v Německu 1,6 promile. Tato tolerance platí jen pro běžnou kontrolu. V případě nehody se nepočítá. Takže si to každý hlídá. Dnes je to po první skleničce jedno. 80% nehod je nad 1,5 promile.

Už jsem zažil na mělnicku dva policajty s testerem na alkohol...trapnost. A nedávno jsem si to u kámošů strážníků nechal změřit, a 1,4 % mi ale vůbec neumožnilo se udržet na kole. Půl promile je dost. Po****l bych jedno pivo na třicet ujetých km.

Kolega Hemzal možná chtěl být pouze vtipný, ale je fakt, že i chodec je účastníkem silničního provozu, stejně jako příslovečný muž s károu! Všechny dopravní přestupky začínají chozením na červenou. Dál už to pokračuje nezastavováním na stopce. To u nás vidím na výjezdu od PENNY v 80 %! Co je horší?

Myslím,že ano,protože,když to zakážeme,tak se to bude porušovat,ale pokud dojde k nějaké nehodě,tak bude ten,kdo to způsobil pod vlivem alkoholu,zodpovědnost

Kromě cyklistů je potřeba kontrolovat i chodce, protože i chodec je účastníkem provozu a je-li pod vlivem, pak je zvýšená pravděpodobnost způsobení nehody. Po****t pouze nákup alkoholických produktů do nádob, ale s konzumací až doma.

Je zřejmé, že 0,5 prom. by mohlo být po****no všeobecně. Stanovit další podmínky by neškodilo. Tzn. odpovědnost za škody. Obavy o přehánění pití jsou zbytečné. Kdo chce pije i přes nulu. Kdo nechce, nemusí. Na vinařských stezkách jsou kontroly na alkohol trapné! Kdo si to nezkusil nemůže hodnotit.

Pokud se jedu projet na kole,nebudu alkohol pít.Pokud se jdu napít vína nebo piva,nepojedu na kole.Výjimky ze zákonů tyto zákony znepřehledňují.

Eva Brudná
26.04.19

oprava : po****t

Eva Brudná
26.04.19

Toleranci do 0,5 promile alkoholu po****t pouze na cyklostezkách, které by byly označeny turistickou značkou zavedenou k tomuto účelu. ( v součinnosti s majiteli cyklostezky)

Zákaz požití alkoholu pro každého účastníka silničního provozu, tedy i pro chodce.

Jak se dozví cyklista s 0.6 promile v krvi, že z polní cesty od vinného sklípku vjíždí na slilnici III. třídy?
Jak bude případně pokutován cyklista vlastnící ŘP a cyklista tento nevlastnící? ( oba jsou účastníci silničního provozu).

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2019. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..