Vážení a milí přátelé,
mimořádně jsme se sešli ve středu 7. dubna, abychom projednali především nový volební zákon.
Odhlasovali jsme, že jednotlivé strany budou potřebovat pro vstup do Poslanecké sněmovny alespoň pět procent hlasů, dvoučlenné koalice nejméně osm procent hlasů a vícečetné koalice jedenáct procent hlasů. Voliči budou moci volit ve čtrnácti volebních krajích jako tomu bylo doposud. Nyní budou předlohu posuzovat senátoři.
Tato schválená novela volebního zákona byla připravena kvůli verdiktu Ústavního soudu z letošního února. Ten svým rozhodnutím zrušil jak způsob přidělování mandátů, tak i kvora pro koalice.
Druhým zákonem, který jsme projednali, je poslanecká novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Zákon jsme projednali ve druhém čtení.
Neplatiči pokut za vybrané přestupky by mohli přijít například o část doplatku na bydlení či část příspěvku na živobytí. Úřady by jim z těchto dávek neuhrazené pokuty strhávaly.
Mezi vybranými přestupky předkladatelé uvádí přestupky proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku. Také při nepřihlášení dítěte k zápisu k povinné školní docházce a i v případě zanedbávání péče o povinnou školní docházku žáka.
O část dávek by přišli i lidé, kteří nezaplatili pokutu za porušení obecní vyhlášky, jež stanoví podmínky pro pořádání sportovních a kulturních akcí.
Milí přátelé,
v těchto dnech nám aprílové počasí naplno ukazuje, co umí. Věřím ale, že se pěkných jarních dnů přece jen brzy dočkáme.
Zdravím vás srdečně!
Radek Vondráček
Vláda předložila sněmovně návrh zákona
Je správné, aby cyklisté mohli využivat výjimky ze zákazu řízení po požití alkoholu?
Cílem návrhu je zavedení výjimky ze zákazu řízení po požití alkoholu pro cyklisty na cyklostezkách, účelových a místních komunikacích a silnicích III. třídy.
Dle navrhovatele je absurdní, že např. na Moravě byly vybudovány za užití veřejných peněz vinařské cyklostezky, kt. cíleně vedou vinohrady a v okolí vinných sklepů a přitom státní moc i malé ochutnání vína cyklistou postihuje.
Podmínky: - cyklista pojede na kole sám, tedy nepoveze ani děti, ani neřídí dvojsedadlové kolo, - toto bude umožněno jen na stezkách pro cyklisty, účelových a místních komunikacích a silnicích třetí třídy, tedy těch pozemních komunikacích, kde je slabší provoz proti jiným dopravně významnějším silnicím I. a II. třídy, - alkohol nevyloučí schopnost řídit jízdní kolo, vychází se z hranice 0,5 promile alkoholu v krvi řidiče.
Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO
(23)
Hlasuji pro NE
(43)
Komentovat
MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.
Miloslav Svozil
30.06.20
NE, není to správné. Omylem jsem dal JE, a to byla CHYBA. Cyklisté jsou prakticky řidiči, tak žádné výjimky z používání alkoholu, tedy 0,00.
Miloslav Svozil
14.05.20
JE, je přece evidentní, že dle statistiky opilý cyklisté zaviní nejvíce nehod
Václav Albrecht
13.05.20
Veďme lidi k zodpovědnosti za sebe, za spoluobčany..na kole se zajelo na pivko odjakživa a žádný zákaz není k ničemu pokud lidé nemají rozum a nechovají se tak aby se nic nestalo. Při řízení mot. vozidla je nulová tolerance a podívejte co lidí po požití denně usedne, pak musí nastoupit tvrdý trest.
Bohdan SALVET
04.04.20
Využívali by toho tzv. "pseudosportovci-turisté"! Buď jedu něco udělat pro zdraví a nebo popíjet. Chci-li s přírodě popíjet a provozovat hospodskou turistiku, využiji raději hromadnou dopravu nebo pěší turistiku.
Jiří Tučan
03.10.19
Už teď se chovají jako páni tvorstva. Z peněz nás, nepum*****k mají cyklotezky, tak ať po nich jezdí a nechlastají.
Jitka Plíšková
25.08.19
Rozhodně ne.mnozí jsou na silnici neukáznění a ohrožují silniční provoz.
Lubomír Sazeček
10.08.19
Pro argument účastníka! To jsou i chodci a zakážeme chodcům 0,5 nebo 0,8 nebo kolik smí mít?
Dana Novotná
02.08.19
Zásadně ne. Jsou přece také účastníky silničního provozu. Pokud budou jezdit po loukách a v lese proč ne.
Lubomír Sazeček
11.07.19
Nedá se kvantifikovat, například jedna desítka nebo jedna sklenka vína! Jedna u 60 kilového, dvě u 90 kilového!
Vratislav Kozák
29.06.19
Do 0,5 promile bych to toleroval. Tedy jednu desítku.
Miroslav Pospíšil
20.06.19
Je trapné, aby cyklista si nemohl na výletě při zastávce u hospody vypít pivo a pokračovat v cestě. A kdo ty cyklisty bude kontrolovat ? To budou policisté stát uprostřed na cyklostezkách ? V případě dopravní nehody je cyklista za své jednání odpovědný, i s 0,5 % alkoholu.
Lubomír Sazeček
17.06.19
Kategorické odmítání je trapné!Předjímat, že by všichni začali chlastat je slabé.Co píše Z. Škromach je snad jasné!Proč odpůrci nezveřejní podíly v nehodách dle množství alkoholu.Jako ta hospodská rvačka poslance Feriho s 1,8 promile!Byl tak mimo, že si pletl parapet s nožem, do 0,5 věděl by vše!
Miroslav Šmiřák
15.06.19
Určitá tolerance na uvedených komunikacích by byla vhodná. Na druhou stranu by měly být zpřísněné postihy, pokud požití alkoholu někdo způsobí jinému škodu.
Jaroslav Frank
14.06.19
Bez dalšího komentáře, bud´jsi uživatel silničního provozu, nebo konzument piva, tak se podle toho chovej
Zdeněk Škromach
01.06.19
Jednoznačná podpora. 0,5 promile není žádný problém. V případě účasti na nehodě je nulová tolerance. S čím máte problém? Asi 80% nehod s účastí alkoholu je nad 1,5 promile. A to je o něčem zcela jiném. 0,5 je míra zodpovědnosti. Dnes je to po 1. pohárku už jedno.
Jaroslav Vítek
28.05.19
Souhlasím, je dobré si znovu přečíst podmínky, které jasně definují a omezují pohyb cyklisty, který požije alkohol do stanovené hranice
Pavel BLAHA
16.05.19
Souhlasím s panem Macháčkem z 10.5.
Miroslav Pospíšil
15.05.19
Podáte prst a cyklisté chytnou celou ruku. Kdo bude potom řešit dopravní nehody ? Já když jedu na vyjížďku na koni a dám si v hospodě pivo, tak dále už mohu jen přes pole a přes les. Tam neplatí zákon o provozu na pozemních komunikacích.
Lubomír Sazeček
14.05.19
Raději nebudu jmenovat! Ale: "Po****t pouze nákup alkoholických produktů do nádob, ale s konzumací až doma." Toto je pěkná ptákovina. V tom případě by musely hospody a vinárny pozavírat, nebo mít pro hosty vlastní rozvoz!
Jana Fraitová
13.05.19
Jsem pro výjimku s odkazem na příspěvek Zd.Škromacha a mým dodatkem, že důsledné *****ování osobní odpovědnosti každého jednotlivce je jen pro jeho prospěch.
Vladimír Macháček
10.05.19
Nesouhlasím s výjimkou, cyklista je účastník silničního provozu, nelze stanovit objektivně limit, každý má jiné "spalování". Byly by z toho soudní spory
Lubomír Sazeček
09.05.19
Sice může být pravda, že co je dobré jinde, může být dobré i pro nás! Ovšem i v SRN uvažují o snížení 1,6 promile u cyklistů, je to docela dost! Bohatě by stačilo 0,5 promile!
Josef Musil
09.05.19
Myslím, že co je bobré pro Německo a Rakousko, mělo by být dobré i pro Česko. Řešit všechny podobné problémy zákazy a pokutami mě připadá jako omezování osobní
svobody. Větší důraz je třeba klást na osobní a občankou odpovědnost.
Ivan Toman
09.05.19
Plně souhlasím s panem Duškem,navíc,na každého jedince působí stejné množství alkoholu jinak.
Jiří Kroutil
07.05.19
Ano, ale hranici bych snížil na 0,3.
Zdeněk Škromach
07.05.19
Jednoznačná podpora. Stanovení míry zodpovědnosti má svůj smysl. V Rakousku mají cyklisté po****no 0,8 a v Německu 1,6 promile. Tato tolerance platí jen pro běžnou kontrolu. V případě nehody se nepočítá. Takže si to každý hlídá. Dnes je to po první skleničce jedno. 80% nehod je nad 1,5 promile.
Jiří Bartoš
06.05.19
Už jsem zažil na mělnicku dva policajty s testerem na alkohol...trapnost. A nedávno jsem si to u kámošů strážníků nechal změřit, a 1,4 % mi ale vůbec neumožnilo se udržet na kole. Půl promile je dost. Po****l bych jedno pivo na třicet ujetých km.
Lubomír Sazeček
28.04.19
Kolega Hemzal možná chtěl být pouze vtipný, ale je fakt, že i chodec je účastníkem silničního provozu, stejně jako příslovečný muž s károu! Všechny dopravní přestupky začínají chozením na červenou. Dál už to pokračuje nezastavováním na stopce. To u nás vidím na výjezdu od PENNY v 80 %! Co je horší?
Miroslav Houžvík
28.04.19
Myslím,že ano,protože,když to zakážeme,tak se to bude porušovat,ale pokud dojde k nějaké nehodě,tak bude ten,kdo to způsobil pod vlivem alkoholu,zodpovědnost
Milan Hemzal
27.04.19
Kromě cyklistů je potřeba kontrolovat i chodce, protože i chodec je účastníkem provozu a je-li pod vlivem, pak je zvýšená pravděpodobnost způsobení nehody. Po****t pouze nákup alkoholických produktů do nádob, ale s konzumací až doma.
Lubomír Sazeček
27.04.19
Je zřejmé, že 0,5 prom. by mohlo být po****no všeobecně. Stanovit další podmínky by neškodilo. Tzn. odpovědnost za škody. Obavy o přehánění pití jsou zbytečné. Kdo chce pije i přes nulu. Kdo nechce, nemusí. Na vinařských stezkách jsou kontroly na alkohol trapné! Kdo si to nezkusil nemůže hodnotit.
Josef Dušek
27.04.19
Pokud se jedu projet na kole,nebudu alkohol pít.Pokud se jdu napít vína nebo piva,nepojedu na kole.Výjimky ze zákonů tyto zákony znepřehledňují.
Eva Brudná
26.04.19
oprava : po****t
Eva Brudná
26.04.19
Toleranci do 0,5 promile alkoholu po****t pouze na cyklostezkách, které by byly označeny turistickou značkou zavedenou k tomuto účelu. ( v součinnosti s majiteli cyklostezky)
Jaroslav Belatka
26.04.19
Zákaz požití alkoholu pro každého účastníka silničního provozu, tedy i pro chodce.
Ladislav Kašpar
25.04.19
Jak se dozví cyklista s 0.6 promile v krvi, že z polní cesty od vinného sklípku vjíždí na slilnici III. třídy?
Jak bude případně pokutován cyklista vlastnící ŘP a cyklista tento nevlastnící? ( oba jsou účastníci silničního provozu).