Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

během plenární schůze ve dnech 16. až 18. června jsme projednali rovněž tyto zákony, ve zkratce vám je přiblížím.

V rámci ústavní novely jsme schválili, že ministři by mohli do budoucna dobrovolně, po dobu působení ve vládním kabinetu, předat poslanecký mandát náhradníkům (zavedení takzvaného klouzavého mandátu).

Tuto ústavní změnu jsme schválili 120 hlasy ze 157 přítomných poslanců, jeden poslanec byl proti. Pro informaci: ke schválení byla potřeba ústavní většina nejméně 120 hlasů.

Zároveň jsme přijali dva zákony, které se zavedením klouzavého mandátu úzce souvisí. O jednacím řádu Poslanecké sněmovny a novelu volebního zákona. Normy nyní posoudí Senát.

Senát připravil doplnění Listiny základních práv a svobod o „právo bránit sebe i jiné se zbraní“. Návrh prošel třetím čtením beze změn. Z přihlášených 159 poslanců hlasovalo pro ústavní změnu 141, proti byli 3 poslanci. K předloze se musí kladně vyjádřit ještě Senát.

Vládní novela o veřejném zdravotním pojištění, kterou jsme v pátek 18. června přijali, rozšiřuje hrazení některých dobrovolných očkování ze zdravotního pojištění. Mění také například úhrady moderních léků s cílem jejich lepší dostupnosti. Předloha řeší mimo jiné i dohodovací řízení nebo práci revizních lékařů zdravotních pojišťoven. Také tento zákon budou projednávat senátoři.

Projednávání vládní předlohy o myslivosti jsme přerušili ve třetím čtení.

Nyní ke druhým čtením.

Ukončili jsme druhá čtení těchto vládních novel: o užívání státních symbolů, o elektronizaci zdravotnictví a k tomu souvisejících zákonů, o pozemních komunikacích, o drahách, o Policii a Celní správě České republiky, o odpovědnosti za přestupky a o sociálně-právní ochraně dětí.

Rozhodli jsme, že vládní návrh o dětských skupinách bude opětovně projednán ve druhém čtení.

Ve stavu legislativní nouze, tedy ve zkráceném jednání, jsme ukončili druhé čtení vládní předlohy o volbách do Poslanecké sněmovny.

K vládním změnám zákona o lobbování se ještě vrátíme, neboť projednávání jsme ve druhém čtení přerušili.

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Zahalování tváře na veřejném prostranství jako přestupek

91 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


91 %

Váš názor nás zajímá

Je správné, aby zahalování tváře na veřejném prostranství bylo nově považováno za přestupek?

Cílem návrhu je upravit skutkovou podstatu přestupku spočívající v zakrývání nebo skrývání obličeje nebo jeho části na veřejných prostranstvích nebo ve veřejně přístupných objektech způsobem, kt. ztěžuje nebo znemožňuje identifikaci osoby. Současně se stanovují výjimky z takového zákazu, a to: kdy takové zakrývání nebo skrývání obličeje nebo části obličeje souvisí s plněním zákonné povinnosti, výkonem povolání, umělecké nebo sportovní činnosti nebo vyplývá ze zdravotních důvodů.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (62) Hlasuji pro NE (6) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

Arabští delikventi se rádi skrývají ( i s obličejem ), v ženském převleku !

Určitě ANO. Zde jde přece HLAVNĚ o zdraví, a nemá cenu o tom diskutovat.

Kdo si chce zahalovat tvář ať jde svobodně a demokraticky tam, kde jsou na to zvyklí. My chceme při potkání vidět člověka. Toho poznáme podle tváře, nikoli třeba podle sukně.

Nelíbí se mi formulace "na veřejném prostranství". Když půjde Arab spořádaně na procházku na veřejném prostranství v doprovodu své zahalené ženy tak to samo o sobě nemůže být přestupek. Jiná je situace při účasti na hromadných akcích. Tam se stanoví podmínky a každý se musí podřídit.

Určitě ano. Především na veřejných shromážděních, demonstracích, pochodech fotbalových či jiných fanoušků. Totéž by mělo platit pro zahalování osob z kulturních či náboženských důvodů. Vyjimkou by měly být akce typu masopust, majáles a jiné u nás tradiční kulturní akce.

Jak by bylo možno identifikovat osoby, které se dopustí přečinu či zločinu? Bezpečnost je mnohem důležitější, než nějaký kulturní zvyk.

Jednoznačně ano! A na veřejných shromážděních, demonstracích apod., by to měl být trestný čin.

Ano souhlasím nejenom k****i muslimům,ale také proto,že se dají se zhaalenou tváří dělat kryminální činy

Súhlasím s definíciou priestupok. Zahaľovanie obličaje može viesť až k trestnému činu, ale samotné zahaľovanie ešte trestným činom nie je.

Můj komentář je úplně stejný jako u předcházejících kolegů. není co dodat.

Určitě ano. Naše kultura by se neměla přizpůsobovat imigrantům, často nelegálním.

Nesouhlasím se zahalováním obličejů na veřejnosti. Výjimky mohou třeba maškarní plesy, masopustní průvody, karnevaly. Jinak ne, ať z náboženských nebo z jiných důvodů. Jsou situace, kdy výtržníci napadají lidi, přes hlavu kapuci, na obličeji návlek... Jak je potom identifikovat?

Také se domnívám, že by to měl být trestný čin. Vyjimkou by mohl být karneval a pod. (Mikuláš) a zdravotní důvody.Už vůbec bych neuznávala zahalování tváře z náboženských důvodů, lidé co k nám přicházejí se musí přizpůsobit nám, ne my jim. Když ne , ať zůstanou doma.

Také se domnívám, že by to měl být trestný čin. Vyjimkou by mohl být karneval a pod. (Mikuláš) a zdravotní důvody.Už vůbec bych neuznávala zahalování tváře z náboženských důvodů, lidé co k nám přicházejí se musí přizpůsobit nám, ne my jim. Když ne , ať zůstanou doma.

Nemělo by to být posuzováno jako přestupek,ale trestný čin.

Zahalování tváře na veřejném prostranství by mělo být hodnoceno jako trestný čin, kromě masopustních taškařic a pod. Hodnocení, jako přestupek, mi připadá jako příprava na nové časy

Pokud chce někdo skrývat tvář má k tomu zřejmě nekalý důvod. Zbylým zakrývajícím doporučuji přesídlit do zemí kde se zakrývat musí. Předkladatelům bych navrhl aby do vyjímek přidali ještě masopůst, čerty s mikulášem, halloween a některé masky vlastní.

Z bezpečnostního hlediska je jakékoliv zahalování tváře nebezpečné.

Z bezpečnostního hlediska je jakékoliv zahalování tváře nebezpečné.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..