Vážené členky a členové Senior parlamentu,
po delší časové odmlce mám pro vás pozitivní zprávu. Podařilo se po technické stránce vyřešit další provoz stránek Senior parlamentu a jeho hlavní organizátoři jsou připraveni pokračovat ve stejném duchu, jako tomu bylo ještě na podzim loňského roku.
Já se těším, že budu moci sledovat vaše diskuze. Obsah stránek bude pravidelně aktualizován a budete seznamování s nejnovějšími návrhy zákonů tak, jak přicházejí do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Na vaše podněty se hlavně těším i ze své nové pozice předsedy ústavně-právního výboru Poslanecké sněmovny.
Děkuji všem aktivním členům, že se znovu zapojí do diskuzí a doufám, že jejich názory budou použity někdy i v tom našem Parlamentu na Malé Straně.
A snad se po delší době konečně podaří zorganizovat setkání členů Senior parlamentu u nás v Praze ve Sněmovní ulici.
Váš
Radek Vondráček
Vláda předložila sněmovně návrh zákona
Je v pořádku návrh zákona, který nařizuje snížení smluvní pokuty z 20 % na 5 % při předčasném ukončení smlouvy s mobilním operátorem?
Návrh poslanců Martina Jiránka, Jakuba Michálka, Ondřeje Profanta a Ivana Bartoše na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů /sn. t. 417/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2 Cílem návrhu je snížit smluvní pokutu z 20 % na 5 % při předčasném ukončení smlouvy s mobilním operátorem.
Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO
(49)
Hlasuji pro NE
(2)
Komentovat
MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.
Miloslav Svozil
16.05.20
Proč pokuta, sankce 5% a poslanci se pyšní tím, co pro nás udělali. Nic, žádné procento, jsme v jejich spárech a není z toho úniku. Také se hovořilo samozřejmě před volbami o snížení poplatků a kde jsou, to zase před volbami??? Poláci a jiní je mají již dávno, co ministr???
Miloslav Vebr
07.04.20
Jsou to lumpové, a zneužívají vše co jde.
Jiří Tučan
31.10.19
Pokuta se dává za trest, zrušení smlouvy může být zapříčiněno chováním operátora, nebo výhodnější nabídkou konkurence, což obojí je v kapitalistické společnosti součástí trhu a nemělo by být trestáno.
Vratislav Kozák
29.06.19
Podpisem smlouvy obvykle klient získá nějaké výhody. Dodržování smluv by mělo být samozřejmé i bez sankcí.
Jaroslav Vítek
28.05.19
Jednoznačně, je nutné zkrátit výpovědní lhůtu a zjednodušit převod čísla k jinému operátorovi
Pavel BLAHA
16.05.19
Doporučil bych spíše krátkou vÿpovêdní lhūtu.
Miroslav Pospíšil
15.05.19
Jestliže mobilní operátor do mě nic neinvestoval při podpisu smlouvy, tak ať po mě žádnou pokutu nepožaduje. Chci, aby tento princip platil i pro dodavatele elektřiny a plynu.
Ladislav Kašpar
12.05.19
Oboustranný vztah by to byl kdyby smlouva byla tvořena oboustranně. Ale jelikož zákaznīkovi, chce li užívat služeb zdejších třech dohodnutých operátorů, nezbývá nic jiného než se podřídit a podepsat s vědomím nevýhodnosti. Toliko k panu Škromachovi.
Jitka Plíšková
09.05.19
Od smlouvy by se mělo odstoupit bez pokuty, tak aby byla větší možnost vybírat si operátora dle aktuální nabídky
Zdeněk Škromach
07.05.19
Ano, ale nic to neřeší. Podepsané smlouvy se mají dodržovat. Jsou na ně totiž vázány i dohodnuté slevy. Je to oboustranný vztah. Každý jsme zodpověděni za to co podepíšeme.
eva Hereinova
04.05.19
Žádnou pokutu, i těch 5 procent je dost.
Josef Dušek
27.04.19
Žádnou smluvní pokutu!Měsíční výpovědní lhůtu!At se operátoři snaží poskytovat takové služby a za takové ceny,které k výpovědi ze strany odběratele nepovedou!I tak za tyto služby inkasují neúměrně vysoké poplatky.
Ladislav Kašpar
25.04.19
Samozřejmě že ano. Na druhou stranu tyhle časové úvazky jsou také podlé. Klasická dvouměsíční výpověď a nazdar. 😣