Slovo úvodem

Vážení přátelé,

nadšení – to je pocit, který mám z toho, že vznikl Senior parlament. Vnímám ho jako místo, kde se setkávají lidé, kterým není lhostejné veřejné dění. Je to místo pro váš názor a pro vaši diskuzi.

Se zájmem se účastním besed a dalších setkání se seniory. Teď nemyslím potřesení si rukou v domovech důchodců v rámci předvolební kampaně, jak to dělají mnozí politici. Já mám na mysli skutečné setkávání a živé diskuze se staršími spoluobčany, kteří mají na svět daleko rozumnější, ucelenější a „střízlivější“ pohled, než si někdy společnost dokáže uvědomit. Proto mě těší, že čtete tyto řádky. Znamená to, že jste členem Senior parlamentu nebo členství zvažujete.

Vítejte zde a přijměte pozvání k diskuzi. Senior parlament patří vám!
Těším se na vaše názory a výsledky vašeho hlasování.

Radek Vondráček,
Předseda Poslanecké sněmovny
Parlamentu České republiky

Anketa

Považujete za správné, že část senátorů chce podat ústavní žalobu na prezidenta Miloše Zemana kvůli jeho váhání s odvoláním ministra kultury?

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Lidé lidem

Aktuálně je registrovaných
197 členů Senior Parlamentu

Rozšíření pravomoci obecní policie tak, aby mohla příkazem na místě projednat přestupek spočívající v užití vyhrazeného jízdního pruhu jiným vozidlem.

55 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


55 %

Váš názor nás zajímá

Je vhodné rozšířit pravomoc obecní policie na úseku provozu na pozemních komunikacích tak, aby mohla na místě projednávat přestupek, který vznikne užitím vyhrazeného jízního pruhu jen pro určitý druh vozidel (autobusy, vozidla linkové osobní dopravy a trolejbusy, taxi) jiným vozidlem?

Cílem je rozšíření pravomoci obecní policie na úseku provozu na pozemních komunikacích tak, aby mohla příkazem na místě projednat přestupek spočívající v užití vyhrazeného jízdního pruhu pro určitý druh vozidel (autobusy, vozidla linkové osobní dopravy a trolejbusy, TAXI) jiným vozidlem. V současnosti musí tyto přestupky postupovat do správního řízení. Toto rozšíření pravomoci obecní policie fakticky umožní také výkon dohledu nad užíváním vyhrazených jízdních pruhů pomocí kamerového systému a následné využití takto pořízených záznamů k postihu provozovatele vozidla, nepodaří-li se zjistit totožnost pachatele přestupku.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (18) Hlasuji pro NE (22) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

Zřízení MP byla chyba, před kterou byl ministr J. R. varován rakouskou stranou. Pořád se řeší kompetence jednotlivých složek. Dokud byla pouze Policie ČSFR, byla situace přehlednější.

Vyhrazené úseky si zařizují města, měla by mít možnost vynutit si dodržování.

Tak ano! MP se má starat o pořádek ve městech. Je tedy součástí pořádku i pořádek na městských komunikacích? Není třeba, aby byl rozsah pravomocí shodný ve všech městech? Někde si třeba ani nevydají městské vyhlášky, aby MP třeba nemohla zasahovat právě do dodržování dopravních předpisů!

Tak určitě ne. Nejsou schopni plnit ani to k čemu byli ustaveni a jsou dnes nuceni k naplňování obecních a městských kas.

Ano, pokud má někdo naléhavou potřebu, musí si ji obhájit třeba v následném řízení.

Nemyslím si, že je účelné další přenášení pravomocí státní policie na městskou. Městská policie má jiný účel, který si mnohdy neplní. A to je pořádek v obci nebo ve městě. Navíc jsou nesrovnatelné podmínky pro výkon práce městského a státního policisty. Takže ne. Ať MV posílí stavy státní policie.

Vyhrazené pruhy pro autobusy,taxi apod. jsou převážně ve městech,takže městská policie by mohla konat.A všechny prostředky jak vychovat neukázněné a drzé řidiče jsou dobré.

Je to rozumná novela.

Jsem přesvědčen,že toto by mělo spadat státní policii

mnozí argumentujete tím, že se má MP starat o pořádek ve městech. Ovšem! Jsou města, kde nesmí ani měřit rychlost. Navzdory tomu, že v zóně 30 všichni jezdí 60 a někteří i více. Městu, respektive představitelům to nevadí a co dál? Činnost PM by měla být všude jasně daná, zákonem!!!

Městská policie ať se stará o pořádek ve městě a neustále ať se zdokonaluje ohledně pořádku ve městě. Ve městě je vždy práce dost pro městskou policii. Ale může se MP starat i o pořádek v dopravě na území města - nic proti tomu.

Doprava patří do kompetence státní policie, městská policie se má starat pořádek v ostatních oblastech,
a hlavně být co nejvíce vidět , z hlediska prevence.

Návrh nijak neomezuje činnost PČR, naopak ji pomáhá. Ani MP nezískává nějakou významnější pozici. Těch míst, kterých se tento návrh týká, není zase tolik, aby se to muselo řešit nějakou velkou diskuzí!

Nechme PČR, co jí patří. Souběh obou policií se mně nejeví dobrý. Obě složky mají málo lidí a hledají nové, kdyby byly sloučeny, byla by jejich práce jednotná a efektivnější.

Souhlasím s panem Jaroslavem Belátkem..

Já bych to na rozdíl od pana Vratislava *****ka řešil naopak. Navzdory tomu, že nemám rád amerikanizaci, bych PČR převedl do městské. Zachoval bych pouze část, která by řešila kauzy nad rámec oblastí. Čili něco jako federální policii, většinu by řešili policisté místní! Důležitější je práce soudů!

Ministr vnitra (tuším) Ruml byl rakouským kolegou varován, aby nedělil policii a nezáváděl MP, neboť pak bude večný spor o kompetence. Doporučuji zrušit MP mít pouze PČR. Jednotné řízení by prospělo, jinak dochází k plýtvání s poteciálem policií Mp i PČR.

Při nedostatku policistů obecně,je nutné,aby byla mezi oběma složkami součinnost a tudíž tento druh přestupků mohla řešit i MP na místě.

Otázku dopravy na pozemních komunikacích by měla řešit jen Policie ČR.

Pravomoce MP se neustále zvyšují. Původní záměr byl, aby MP především dohlížela na veřejný pořádek ve městě. Na řešení dopravních přestupků je především dopravní PČR, která může řešit dopravní přestupek na místě. Pak se stává z MP nástroj pro zvyšování rozpočtu města. a ne původnímu účelu.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2019. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..