Vážené členky a členové Senior parlamentu,
po delší časové odmlce mám pro vás pozitivní zprávu. Podařilo se po technické stránce vyřešit další provoz stránek Senior parlamentu a jeho hlavní organizátoři jsou připraveni pokračovat ve stejném duchu, jako tomu bylo ještě na podzim loňského roku.
Já se těším, že budu moci sledovat vaše diskuze. Obsah stránek bude pravidelně aktualizován a budete seznamování s nejnovějšími návrhy zákonů tak, jak přicházejí do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Na vaše podněty se hlavně těším i ze své nové pozice předsedy ústavně-právního výboru Poslanecké sněmovny.
Děkuji všem aktivním členům, že se znovu zapojí do diskuzí a doufám, že jejich názory budou použity někdy i v tom našem Parlamentu na Malé Straně.
A snad se po delší době konečně podaří zorganizovat setkání členů Senior parlamentu u nás v Praze ve Sněmovní ulici.
Váš
Radek Vondráček
Skupina poslanců předložila sněmovně návrh zákona
Je vhodné zákonně vyžadovat povinný prostor v letadle pro preventivní cvičení pasažérů letecké dopravy?
Cílem návrhu zákona je stanovit podmínky ochrany veřejného zdraví v leteckém provozu. Provozovatel letadla je povinen, při letech delších 4 hodin, zajistit pro cestující pasažéry dostatečný prostor mezi řadami sedadel tak, aby mohli vykonávat preventivní cvičení proti plicní embolii a žilní trombóze. Minimální rozteč sedadel musí být 79 cm. Pokud tak neučiní, dopustí se přestupku, za který mu bude možné uložit pokutu do 1 000 000 Kč, a 10 000 000 Kč při opakovaném spáchání tohoto přestupku.
Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO
(7)
Hlasuji pro NE
(27)
Komentovat
MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.
Jiří Šabrata
15.04.21
...ale nevěřím, že tato novela není z dílny Járy Cimrmana, pane předsedo Vondráčku, kápněte božskou...no tak...jsme jen neškodní dědkové...co? :-)
Lubomír Sazeček
30.03.21
Je pravda, že prostoru pro cestující je v letadlech zoufale málo! A to jsem průměrného vzrůstu i hmotnosti. Dále. Na kom lze ten požadavek uplatnit. Letecké společnosti by musely dávat zakázky výrobci s určenými parametry, jinak by se to nemohlo uplatnit!
Miloslav Svozil
02.03.21
ZDE JSEM NA ROZPACÍCH, ALE TO SNAD DÁ TRENOVAT NA SUCHU, RESP. NA ZEMI.
Jaroslav Frank
21.01.21
NE, pro tyto pasažéry navrhují tahat za letounem vhodný kluzák pro jejich ukojení a splnění požadavků, do kterého by měli nasedat a vysedat za letu
Věra Térová
19.01.21
NE. A nemělo by tam být i FITNES ?
Pavel Bubaň
10.01.21
A co třeba požadovat saunu a pískoviště se skluzavkou pro naše nejmenší ?
Miroslav Pospíšil
08.01.21
Ne, řešit tohle zákonem není správné. To přinese víc komplikací než užitku. To ať si řeší samy letecké společnosti jako cestovní benefit pasažérům v rámci konkurence mezi leteckými společnostmi.
Milan Hemzal
02.01.21
Další nesmysl z dílny myslitelů. Pokud by chtěl trval na tom, že musí mermomocí cvičit během cesty letadlem, pak mu to umožnit jedině na čerstvém vzduchu. To by efekt pro zdraví mělo, ale dýchat při cvičení vzduch z klimatizace určitě ne.
Jaroslav Kuchař
03.12.20
Pokud chce někdo cvičit v letadle ať si zakoupí letenku do 1. třídy. Pokud by se snížil počet cestujících z důvdu vyšších rozestupů, stoupla by cena letenek. Většina lidí chce létat co nejlevněji.
Miroslava Kapalová
02.12.20
Souhlasím s panem Adamem.
Milos Adam
02.12.20
Vzdalenost mezi sedadly je zoufala a lidi nad 180 cm vysky doslova trpi. A ono s mezerami mezi sedadly je to stejne i u autobusu. Proste jde jen o kseft. Na pohodli a zdravi lidi se ohled nebere.
Zdeněk Škromach
20.11.20
Jen to zdraží, už tak dnes drahou, leteckou dopravu.
Bohdan SALVET
19.11.20
Pasažéři, kteří mají potřebu cvičit za letu, by měly hledat spíše alternativní způsob přepravy anebo (bohužel) využít přestupní lety nebo kombinaci dopr. prostředků vlak-letadlo-autobus... Za chvíli bychom mohli takto "šikanovat" jiné dopravce (dálkové autobusové spoje apod.).
Petr Kudrnáč
06.11.20
Z provozního hlediska to není možné realizovat.
Vratislav Kozák
25.10.20
Letěl jsem několikrát delší dobu, ale nikdy tam nebyl nikdo, kdo by měl potřebu cvičit. Zpravidla se spalo nebo konzumovalo jídlo, hlavně pití.
Lubomír Sazeček
21.10.20
Tady asi někdo nepochopil bezpečnost leteckého provozu!
Miroslava Kapalová
18.10.20
Hlasuji ano, protože letecké společnosti za účelem zisku snižují komfort cestujících . Jenže celý tento proces by měl být zaveden i na kratší vzdálenosti a bylo by třeba ho zahrnout do stanov a podmínek IATA, čímž by to bylo závazné pro všechny letecké dopravce a nemuselo by se to řešit národně.