Slovo úvodem

Vážení a milí,

poslední týden v červenci jsme projednali tyto zákony:

Otcovská dovolená se pravděpodobně prodlouží na dva týdny a podmínky nároku na ošetřovatelské volno se patrně zmírní, předpokládá to poslanecká novela o nemocenském pojištění.

Závěrečným hlasováním prošel i vládní návrh o dětských skupinách. Na jesle se nezmění, budou i nadále pro starší děti. Předloha také zakotvuje jejich financování.

Zvýšení důchodů o 300 korun od ledna nad zákonnou valorizaci a příspěvek 500 korun za každé vychované dítě od roku 2023 jsme schválili ve vládní novele o důchodovém pojištění. Zároveň jsme odhlasovali možnost předčasného důchodu až o pět let pro příslušníky integrovaného záchranného systému bez dopadu na výši penze.

Dodatečné přidání 300 korun k důchodům by příští rok stálo podle důvodové zprávy 10,6 miliardy korun. O rok později by to bylo 10,9 miliardy korun a v následujícím roce 11,1 miliardy korun. Ministerstvo práce a sociálních věcí zdůvodnilo zvýšení důchodů tím, že očekávaný růst penzí bude nižší než v posledních letech.

Zvýšení příspěvků na péči pro lidi se zdravotním postižením, kteří využívají pobytové sociální služby, jsme schválili v poslanecké novele o sociálních službách. Částky by měly být stejné, jako mají postižení, kteří žijí doma. Stát by na těchto dotacích vydal podle odhadu předkladatelů o 3,4 miliardy korun ročně navíc. Předkladatelé rovněž uvedli, že naopak díky tomu by mohl stát snížit dotace na sociální služby.

Obce v okolí Vrbětic na Zlínsku (Bohuslavice nad Vláří, Haluzice, Lipová, Slavičín a Vlachovice), jejich obyvatelé i Zlínský kraj by si mohli za výbuchy munice z roku 2014 rozdělit celkové odškodnění téměř 700 milionů korun.

Návrh zákona podepsali poslanci napříč poslaneckými stranami. Mezi podepsanými jsou hlavně poslanci, kteří jsou ze Zlínského kraje. Pro hlasovalo 113 poslanců ze 123 přítomných, proti nehlasoval nikdo. Předlohu jsme schválili ve zrychleném režimu.

Schválené zákony budou odeslány do Senátu k projednání.

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Novela zákona o ochraně veřejného zdraví

79 %

Znění návrhu

Skupina poslanců předložila sněmovně návrh zákona


79 %

Váš názor nás zajímá

Je vhodné zákonně vyžadovat povinný prostor v letadle pro preventivní cvičení pasažérů letecké dopravy?

Cílem návrhu zákona je stanovit podmínky ochrany veřejného zdraví v leteckém provozu. Provozovatel letadla je povinen, při letech delších 4 hodin, zajistit pro cestující pasažéry dostatečný prostor mezi řadami sedadel tak, aby mohli vykonávat preventivní cvičení proti plicní embolii a žilní trombóze. Minimální rozteč sedadel musí být 79 cm. Pokud tak neučiní, dopustí se přestupku, za který mu bude možné uložit pokutu do 1 000 000 Kč, a 10 000 000 Kč při opakovaném spáchání tohoto přestupku.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (7) Hlasuji pro NE (27) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

...ale nevěřím, že tato novela není z dílny Járy Cimrmana, pane předsedo Vondráčku, kápněte božskou...no tak...jsme jen neškodní dědkové...co? :-)

Je pravda, že prostoru pro cestující je v letadlech zoufale málo! A to jsem průměrného vzrůstu i hmotnosti. Dále. Na kom lze ten požadavek uplatnit. Letecké společnosti by musely dávat zakázky výrobci s určenými parametry, jinak by se to nemohlo uplatnit!

ZDE JSEM NA ROZPACÍCH, ALE TO SNAD DÁ TRENOVAT NA SUCHU, RESP. NA ZEMI.

NE, pro tyto pasažéry navrhují tahat za letounem vhodný kluzák pro jejich ukojení a splnění požadavků, do kterého by měli nasedat a vysedat za letu

NE. A nemělo by tam být i FITNES ?

A co třeba požadovat saunu a pískoviště se skluzavkou pro naše nejmenší ?

Ne, řešit tohle zákonem není správné. To přinese víc komplikací než užitku. To ať si řeší samy letecké společnosti jako cestovní benefit pasažérům v rámci konkurence mezi leteckými společnostmi.

Další nesmysl z dílny myslitelů. Pokud by chtěl trval na tom, že musí mermomocí cvičit během cesty letadlem, pak mu to umožnit jedině na čerstvém vzduchu. To by efekt pro zdraví mělo, ale dýchat při cvičení vzduch z klimatizace určitě ne.

Pokud chce někdo cvičit v letadle ať si zakoupí letenku do 1. třídy. Pokud by se snížil počet cestujících z důvdu vyšších rozestupů, stoupla by cena letenek. Většina lidí chce létat co nejlevněji.

Souhlasím s panem Adamem.

Milos Adam
02.12.20

Vzdalenost mezi sedadly je zoufala a lidi nad 180 cm vysky doslova trpi. A ono s mezerami mezi sedadly je to stejne i u autobusu. Proste jde jen o kseft. Na pohodli a zdravi lidi se ohled nebere.

Jen to zdraží, už tak dnes drahou, leteckou dopravu.

Pasažéři, kteří mají potřebu cvičit za letu, by měly hledat spíše alternativní způsob přepravy anebo (bohužel) využít přestupní lety nebo kombinaci dopr. prostředků vlak-letadlo-autobus... Za chvíli bychom mohli takto "šikanovat" jiné dopravce (dálkové autobusové spoje apod.).

Z provozního hlediska to není možné realizovat.

Letěl jsem několikrát delší dobu, ale nikdy tam nebyl nikdo, kdo by měl potřebu cvičit. Zpravidla se spalo nebo konzumovalo jídlo, hlavně pití.

Tady asi někdo nepochopil bezpečnost leteckého provozu!

Hlasuji ano, protože letecké společnosti za účelem zisku snižují komfort cestujících . Jenže celý tento proces by měl být zaveden i na kratší vzdálenosti a bylo by třeba ho zahrnout do stanov a podmínek IATA, čímž by to bylo závazné pro všechny letecké dopravce a nemuselo by se to řešit národně.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..