Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

mimořádně jsme se sešli ve středu 7. dubna, abychom projednali především nový volební zákon.

Odhlasovali jsme, že jednotlivé strany budou potřebovat pro vstup do Poslanecké sněmovny alespoň pět procent hlasů, dvoučlenné koalice nejméně osm procent hlasů a vícečetné koalice jedenáct procent hlasů. Voliči budou moci volit ve čtrnácti volebních krajích jako tomu bylo doposud. Nyní budou předlohu posuzovat senátoři.

Tato schválená novela volebního zákona byla připravena kvůli verdiktu Ústavního soudu z letošního února. Ten svým rozhodnutím zrušil jak způsob přidělování mandátů, tak i kvora pro koalice.

Druhým zákonem, který jsme projednali, je poslanecká novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Zákon jsme projednali ve druhém čtení.

Neplatiči pokut za vybrané přestupky by mohli přijít například o část doplatku na bydlení či část příspěvku na živobytí. Úřady by jim z těchto dávek neuhrazené pokuty strhávaly.

Mezi vybranými přestupky předkladatelé uvádí přestupky proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku. Také při nepřihlášení dítěte k zápisu k povinné školní docházce a i v případě zanedbávání péče o povinnou školní docházku žáka.

O část dávek by přišli i lidé, kteří nezaplatili pokutu za porušení obecní vyhlášky, jež stanoví podmínky pro pořádání sportovních a kulturních akcí.

Milí přátelé,

v těchto dnech nám aprílové počasí naplno ukazuje, co umí. Věřím ale, že se pěkných jarních dnů přece jen brzy dočkáme.

Zdravím vás srdečně!

Radek Vondráček

Anketa

Využijete online sčítání lidu?

  • ANO 19 hlasů
  • NE 2 hlasy

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Novela zákona o ochraně veřejného zdraví

78 %

Znění návrhu

Skupina poslanců předložila sněmovně návrh zákona


78 %

Váš názor nás zajímá

Je vhodné zákonně vyžadovat povinný prostor v letadle pro preventivní cvičení pasažérů letecké dopravy?

Cílem návrhu zákona je stanovit podmínky ochrany veřejného zdraví v leteckém provozu. Provozovatel letadla je povinen, při letech delších 4 hodin, zajistit pro cestující pasažéry dostatečný prostor mezi řadami sedadel tak, aby mohli vykonávat preventivní cvičení proti plicní embolii a žilní trombóze. Minimální rozteč sedadel musí být 79 cm. Pokud tak neučiní, dopustí se přestupku, za který mu bude možné uložit pokutu do 1 000 000 Kč, a 10 000 000 Kč při opakovaném spáchání tohoto přestupku.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (7) Hlasuji pro NE (25) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

Je pravda, že prostoru pro cestující je v letadlech zoufale málo! A to jsem průměrného vzrůstu i hmotnosti. Dále. Na kom lze ten požadavek uplatnit. Letecké společnosti by musely dávat zakázky výrobci s určenými parametry, jinak by se to nemohlo uplatnit!

ZDE JSEM NA ROZPACÍCH, ALE TO SNAD DÁ TRENOVAT NA SUCHU, RESP. NA ZEMI.

NE, pro tyto pasažéry navrhují tahat za letounem vhodný kluzák pro jejich ukojení a splnění požadavků, do kterého by měli nasedat a vysedat za letu

NE. A nemělo by tam být i FITNES ?

A co třeba požadovat saunu a pískoviště se skluzavkou pro naše nejmenší ?

Ne, řešit tohle zákonem není správné. To přinese víc komplikací než užitku. To ať si řeší samy letecké společnosti jako cestovní benefit pasažérům v rámci konkurence mezi leteckými společnostmi.

Další nesmysl z dílny myslitelů. Pokud by chtěl trval na tom, že musí mermomocí cvičit během cesty letadlem, pak mu to umožnit jedině na čerstvém vzduchu. To by efekt pro zdraví mělo, ale dýchat při cvičení vzduch z klimatizace určitě ne.

Pokud chce někdo cvičit v letadle ať si zakoupí letenku do 1. třídy. Pokud by se snížil počet cestujících z důvdu vyšších rozestupů, stoupla by cena letenek. Většina lidí chce létat co nejlevněji.

Souhlasím s panem Adamem.

Milos Adam
02.12.20

Vzdalenost mezi sedadly je zoufala a lidi nad 180 cm vysky doslova trpi. A ono s mezerami mezi sedadly je to stejne i u autobusu. Proste jde jen o kseft. Na pohodli a zdravi lidi se ohled nebere.

Jen to zdraží, už tak dnes drahou, leteckou dopravu.

Pasažéři, kteří mají potřebu cvičit za letu, by měly hledat spíše alternativní způsob přepravy anebo (bohužel) využít přestupní lety nebo kombinaci dopr. prostředků vlak-letadlo-autobus... Za chvíli bychom mohli takto "šikanovat" jiné dopravce (dálkové autobusové spoje apod.).

Z provozního hlediska to není možné realizovat.

Letěl jsem několikrát delší dobu, ale nikdy tam nebyl nikdo, kdo by měl potřebu cvičit. Zpravidla se spalo nebo konzumovalo jídlo, hlavně pití.

Tady asi někdo nepochopil bezpečnost leteckého provozu!

Hlasuji ano, protože letecké společnosti za účelem zisku snižují komfort cestujících . Jenže celý tento proces by měl být zaveden i na kratší vzdálenosti a bylo by třeba ho zahrnout do stanov a podmínek IATA, čímž by to bylo závazné pro všechny letecké dopravce a nemuselo by se to řešit národně.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..