Vážení a milí přátelé,
mimořádně jsme se sešli ve středu 7. dubna, abychom projednali především nový volební zákon.
Odhlasovali jsme, že jednotlivé strany budou potřebovat pro vstup do Poslanecké sněmovny alespoň pět procent hlasů, dvoučlenné koalice nejméně osm procent hlasů a vícečetné koalice jedenáct procent hlasů. Voliči budou moci volit ve čtrnácti volebních krajích jako tomu bylo doposud. Nyní budou předlohu posuzovat senátoři.
Tato schválená novela volebního zákona byla připravena kvůli verdiktu Ústavního soudu z letošního února. Ten svým rozhodnutím zrušil jak způsob přidělování mandátů, tak i kvora pro koalice.
Druhým zákonem, který jsme projednali, je poslanecká novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Zákon jsme projednali ve druhém čtení.
Neplatiči pokut za vybrané přestupky by mohli přijít například o část doplatku na bydlení či část příspěvku na živobytí. Úřady by jim z těchto dávek neuhrazené pokuty strhávaly.
Mezi vybranými přestupky předkladatelé uvádí přestupky proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku. Také při nepřihlášení dítěte k zápisu k povinné školní docházce a i v případě zanedbávání péče o povinnou školní docházku žáka.
O část dávek by přišli i lidé, kteří nezaplatili pokutu za porušení obecní vyhlášky, jež stanoví podmínky pro pořádání sportovních a kulturních akcí.
Milí přátelé,
v těchto dnech nám aprílové počasí naplno ukazuje, co umí. Věřím ale, že se pěkných jarních dnů přece jen brzy dočkáme.
Zdravím vás srdečně!
Radek Vondráček
Skupina poslanců předložila sněmovně návrh zákona 14. 6. 2018.
Má byt dle poslaneckého návrhu doplněna ústava na formulaci "rodičovství, rodina a manželství jako svazek muže a ženy jsou pod ochranou zákona"?
Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO
(58)
Hlasuji pro NE
(14)
Komentovat
MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.
Miloslav Svozil
30.06.20
Asi ano, ale není to zase nějaký zbytečný zákon?? To již poslanci nemají co dělat a vymýšlí ******i???
Ilona Ernestová
08.06.19
Rozumím tomu tak, že vdovci, rozvedení a svobodní NEjsou pod výslovnou ochranou zákona?!
Ilona Ernestová
08.06.19
Rozumím tomu tak, že vdovci, rozvedení a svobodní NEjsou pod výslovnou ochranou zákona?!
Ilona Ernestová
08.06.19
Souhlasím s panem Sazečkem.
Věra Vacková
14.04.19
Ano, manželství je základ společnosti i státu.
Jiří Tučan
20.03.19
Manželství, jako výraz, je svazkem muže a ženy . Nakonec i karetní hra mariáš je vlastně manželství- obvykle se hrála s králem a dámou, teprve Piatnik nahradil dámy svršky.
Milan Takáč
17.03.19
Jsem pro jakékoliv posílení tradičního manželství muže a ženy a jejich dětí.
Miroslav Houžvík
03.03.19
Myslím,že toto není nutné upravovat ůstavou,protože je to samozřejmé
Alois Kupsa
22.02.19
Ano. A zcela se ztotožňuji s kladnými názory všech níže uvedených diskutujících, nejvíce však s názorem pana Ladislava Kašpara z 21.02.19
Ladislav Kašpar
21.02.19
Příroda je nad všechny zákony a stanovuje, že jen ze dvou genderově vyrovnaných jedinců může vzniknout nový život a tyto dva pak lze označit za rodiče. Pokud to dva genderově nevyvážení jedinci nechápou tak je to třeba vysvětlit zákonem.
Miroslav Pospíšil
18.02.19
Už Ottův slovník naučný z r. 1890 definuje manželství jako svazek muže a ženy. Žádné " třetí pohlaví " nebo něco podobného neexistuje. Svazek muže a ženy jako manželství má být chráněn ústavou.
Lubomír Sazeček
17.02.19
Již zde několikrát řečeno. Rodina je nutným základem společnosti. Formulace návrhu je spíše nevhodná než aby něco řešila! Záměr návrhu je zřejmý, podání kostrbaté! Beru to jako zbytečné zatěžování Sněmovny protože postavení rodiny je již definováno dostatečně!
Jiří Kroutil
14.02.19
V dnešní době, kdy se rozvolňují všechny pravidla a zvyklosti, nutno manželství, jako základní reprodukční jednotku kodifikovat jako základní zákon, uvést v ústavě a všemožně podporovat. Je však potřeba kodifikovat a zajistit tak stejná práva ostatním nehetero účastníkům výchovy nového pokolení.
Květoslav Verbický
07.02.19
Ano. Manželství, jako vztah muže a ženy, má základ v židovsko-křesťanské kultuře evropských států a patří k jejich základním hodnotám. Jak známo tyto evropské hodnoty naši politici hájí i ve světě, třeba i "mečem a ohněm".
Květoslav Verbický
07.02.19
Ano. Manželství, jako vztah muže a ženy, má základ v židovsko-křesťanské kultuře evropských států a patří k jejich základním hodnotám. Jak známo tyto evropské hodnoty naši politici hájí i ve světě, třeba i "mečem a ohněm".
Jaroslav Raclavský
06.02.19
Ano, má být, protože bez vztahu muže a ženy není další generace lidstva. Všechny jiné vztahy mezi
muži a ženami jsou jen citové vztahy mezi lidmi. Pak se musí upravit zákon o povinnost starat se v nouzi prarodiče a pravnoučata, tedy o biologické čí "právně uznané" vztahy?
Jaroslav Belatka
28.01.19
Ano, ano plně podporuji.
Milan Hemzal
12.01.19
Naprosto jednoznačně! Rodina, t.j. muž a žena tvoří zdravý základ státu a je potřeba ji chránit a podporovat všemi prostředky. A v dnešní době teprve!
Frantisek Stanek
06.01.19
ANO ústavně to lze zavést.....
Muž a žena tvoří základ rodiny. A rodina je pod ústavní ochranou. Týká se i adopcí..
Stanek
Miroslav Houžvík
08.12.18
Naprosto jednoznačně
Miroslav Pospíšil
26.11.18
Tuto větu do ústavy bych formuloval jinak, i když myšlence rozumím. Manželství nemůžeme chránit za každou cenu, když se v něm např. odehrává domácí násilí, alkoholismus, nevěra, zpronevěra společných finančních prostředků, strádání dětí apod.