Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

první letošní řádná schůze začala v úterý 19. ledna. Úvodem, po schválení programu, nás ministr zdravotnictví informoval o očkovací strategii obyvatel, pomocí které bude dosaženo co nejrychlejší proočkovanosti v souvislosti s nemocí covid-19.

Dalšími body našeho jednání byly senátní „vratky“. Definitivně jsme schválili takzvaný chráněný účet pro dlužníky v exekuci, zákon o evidenci skutečných majitelů, zákon o prověřování zahraničních investic, daňové zvýhodnění pro dárce na dobročinné účely. Rozhodli jsme o tom, že vyhlášky obcí a krajů budou v jedné sbírce. Tyto předlohy musí ještě podepsat prezident republiky.

Projednali jsme dva zákony ve třetím čtení.

V zákoně o potravinách jsme odhlasovali, že dozor nad provozovnami otevřeného typu (například restauracemi a kavárnami) přejde z hygienických stanic na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Prodejny potravin o ploše nad 400 metrů čtverečních budou muset od příštího roku prodávat povinný minimální podíl stanovených potravin vyprodukovaných v České republice. Například tyto potraviny: vejce, med, květák, zelí, česnek, čerstvé i chlazené maso hovězí, vepřové a skopové, řepkový, slunečnicový olej, mléko, sýry a tvaroh. Zákon nově zavádí tresty za prodej potravin dvojí kvality.

Druhým schváleným zákonem je zahrádkářský zákon. Zákon upravuje postavení a veřejnou prospěšnost zahrádkářského hnutí v českém právním řádu. Upravuje například zahrádkářské osady nebo podmínky pachtu pozemků. Schválené zákony budou zaslány do Senátu.

Projednali jsme tři zákony ve druhém čtení.

Novelu zákona o České národní bance, novelu zákona o zaměstnanosti (kurzarbeit) a novelu zákona o pozemních komunikacích.

Přivítali jsme dva nové poslance, poslankyni Jaroslavu Puntovou (ANO 2011) a poslance Jana Jakoba (TOP 09).

Kromě vrácených zákonů ze Senátu (přijali jsme je nadpoloviční většinou všech přítomných poslanců) jsme jednali v omezeném formátu.

Radek Vondráček

Anketa

Máte představu kolik návrhů zákonů bylo od začátku volebního období doposud předloženo? Zkuste si tipnout ... pro zajímavost: ve stejném období předešlého volebního období to bylo 571 návrhů.

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Dočasná minimalizace osobních kontaktů občanů s úřady a institucemi v oblasti dávek sociální podpory a příspěvku na péči.


Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona Projednávání ve zkráceném jednání - legislativní nouze.


Váš názor nás zajímá

Měla by být po ukončení nouzového stavu více podporováná online komunikace mezi občany, úřady a institucemi?

Navrhuje se, aby rodiny a senioři pobírající přídavek na dítě, příspěvek na bydlení nebo zvýšený příspěvek na péči (tzv. nepojistné sociální dávky) nemuseli pro nárok na výplatu ve 2. čtvrtletí dokládat Úřadu práce příjmy a náklady na bydlení za první tři měsíce letošního roku. Jedná se o mimořádnou právní úpravu, kt. bude platná pouze pro omezené časové období z důvodu vyhlášeného nouzového stavu. Minimalizuje se potřeba kontaktu se zaměstnavateli, Úřadem práce, příp. dalšími institucemi/ sníží se zatížení Úřadu práce při posuzování nároku na výplatu ve 2. čtvrtletí 2020 a sníží se objem zásilek, kt. doručuje Česká pošta.

Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.


Komentáře ostatních hlasujících

Současná doba donutila většinu společnosti komunikovat elektronicky. Bylo by chybou toho nevyužít. Za zvážení by stálo vytvořit na všech obecních úřadech "veřejná přípojná místa" tak, aby nikdo nemohl tvrdit, že na potřebné vybavení nemá dost prostředků.

Fobie ze zneužívání není na místě!

Hlasovala jsem ano, ale zároveň je potřebné zabezpečit , aby nedocházelo k zneužití online komunikace.

Online by měly více spolukomunikovat hlavně úřady a instituce. Především sociální úseky obcí a měst, ÚP (podpory a příspěvky), sociální služby. Přínosné hlavně pro handicapované, seniory a jejich rodiny, aby na jednom servru mohli popsat situaci a požádat o více služeb.

Jednoznačně ano. Jen bude potřeba přijmout na úřadech nové zaměstnance znalé eletronické komunikace. To je praxe když se néco nového zavádí. Po odeznění čínského potěšení bude třeba snížit nezaměstnanost. Je možné také použít nevyužité kontrolory EET z FÚ.

Souhlasím, aby toto opatření platilo pouze po dobu nouzového stavu. Podvodníci se najdou vždy.

Ano. Pouze jako mimořádné opatření po dobu nouzového stavu.

Ne z mnoha důvodů..Osobní styk je jednou z možnosti nebyt ROBOTEM..
C.O.
Stanek

Některé instituce už fungují, např. ČSSZ nebo zdravotní pojišťovny. eStát měl už dávno fungovat. Lidé nemusí vůbec na úřady chodit. A dnešní doba to snad urychlí. Zároveň by měla být povinnost každého občana mít bankovní účet, aby nebylo nutné peníze vyplácet v hotovosti.

Dnešní doba si to vyžaduje, ale je potřeba důsledné kontroly při předkládání dokladů,protože dnešní český občan umí obejít vše

Ano, ale nevytvořit tzv.elektronocký stát.

Souhlasím a připojuji se k tomuto názoru. Návštěva na úřadech, po odeznění krize, fyzicky, není nutná. V této krizi je vidět, že hodně seniorů se rapidně zdokonalilo v IP dovednostech. Krize je donutila překonat ostych z PC, a ti, kteří to vážně nezvládnou mají svoje blízké, kteří jim pomohou.

Zejména občané, kterých by se to mělo týkat, velmi často nemají internet, nejsou na facebooku, twitru a ... a tak se k nim elektronické informace nedostanou.

Hlasovala jsem ano, ale souhlasím s panem Vítkem, že je potřeba velká obezřetnost při ověřování dokladů (podkladů) Pro dávky si většinou chodí tzv. nepřizpůsobiví občané, ale mnohdy se dokáží přizpůsobit všemu, .......jen ne důvěryhodným občanským postojům a poctivé práci

Bude nutné vyhodnotit zkušenosti a možnosti dalšího rozvoje online komunikace, samozřejmě s velkou obezřetností na jiné viry, na technické možnosti. Velkým problémem je identifikace, zasílat kopii občanského průkazu je zcela nepřijatelné.

Současného mimořádného stavu by bylo vhodné využít a pokračovat v omezování nutnosti osobního kontaktu a komunikace. Ukazuje se, že je to v mnoha případech přínosem...

Samozřejmě, je to nevyhnutelné.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..