Vážení a milí přátelé,
mimořádně jsme se sešli ve středu 7. dubna, abychom projednali především nový volební zákon.
Odhlasovali jsme, že jednotlivé strany budou potřebovat pro vstup do Poslanecké sněmovny alespoň pět procent hlasů, dvoučlenné koalice nejméně osm procent hlasů a vícečetné koalice jedenáct procent hlasů. Voliči budou moci volit ve čtrnácti volebních krajích jako tomu bylo doposud. Nyní budou předlohu posuzovat senátoři.
Tato schválená novela volebního zákona byla připravena kvůli verdiktu Ústavního soudu z letošního února. Ten svým rozhodnutím zrušil jak způsob přidělování mandátů, tak i kvora pro koalice.
Druhým zákonem, který jsme projednali, je poslanecká novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Zákon jsme projednali ve druhém čtení.
Neplatiči pokut za vybrané přestupky by mohli přijít například o část doplatku na bydlení či část příspěvku na živobytí. Úřady by jim z těchto dávek neuhrazené pokuty strhávaly.
Mezi vybranými přestupky předkladatelé uvádí přestupky proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku. Také při nepřihlášení dítěte k zápisu k povinné školní docházce a i v případě zanedbávání péče o povinnou školní docházku žáka.
O část dávek by přišli i lidé, kteří nezaplatili pokutu za porušení obecní vyhlášky, jež stanoví podmínky pro pořádání sportovních a kulturních akcí.
Milí přátelé,
v těchto dnech nám aprílové počasí naplno ukazuje, co umí. Věřím ale, že se pěkných jarních dnů přece jen brzy dočkáme.
Zdravím vás srdečně!
Radek Vondráček
Vláda předložila sněmovně návrh zákona
Mělo by Vojenské zpravodajství zabezpečovat nově i kybernetickou obranu ČR?
Účelem návrhu je založit Vojenskému zpravodajství novou působnost spočívající v zabezpečování kybernetické obrany ČR. Za tímto účelem bude moci používat technické prostředky kybernetické obrany podle návrhem stanovených pravidel.
Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.
Jiří Tučan
11.01.21
Není přesně dáno, co se míní kyberbezpečností. Obávám se, že je to velmi gumový paragraf. Hitler to řešil jednodušeji, na každém radiu byla cedulka: Pamatuj, že poslech cizího rozhlasu se trestá káznicí nebo i smrtí.
Zdeněk Škromach
02.12.20
A jinak doporučuji seriál Lovci zločinců. Možná se vám to bude zdát jako fikce, ale svět je dnes už mnohem dál. A všechny velmoci se snaží ovládnout cyber prostor. https://www.serialzone.cz/serial/lovci-zlocincu/
Zdeněk Škromach
02.12.20
Dnešní konkrétní situace, kdy z BIS unikají tajné informace jak na běžícím pásu, ukazuje, že je dobré mít samostatné složky, které se budou navzájem doplňovat.
Zdeněk Škromach
02.12.20
Moc sledujete seriály. :-) Je spousta způsobů jak řešit bezpečnost. Nechme to odborníkům. .-)
Josef Kreutzer
15.09.20
Kybernetické bezpečnost v podstatě nejde zabezpečit. Nemáme prostředky na zaplacení špičkových "hackerů", ten boj jde jen rozmělnit kvalitním zálohováním dat
Josef Palan
07.08.20
Ano. Dále by mělo dojít ke snížení počtu zpravodajských subjektů. Domnívám se, že vojenské zpravodajství a civilní zpravodajství by zcela pro potřeby ČR stačilo.
Zdeněk Škromach
31.07.20
Pane Miroslave to by bylo velmi nebezpečné. Další koncentrace není pro občany a demokracii dobře.
Miroslav Houžvík
16.07.20
Já si myslím,že by vojenské zpravodajství mělo pod sebe pojmout BIS
Věra Térová
29.06.20
Ano jen ne další úřad.
Hana Knajblová
24.06.20
Ano. Zřizovat nový úřad považuji za zbytečné. Myslím si, že armáda má nejvíce zkušeností.
Miloslav Svozil
10.06.20
ANO, čím více se budeme starat o kybernetickou bezpečnost, tím lépe. Nejedná se o žádný NOVÝ UŘAD, jen by mělo Vojenské zpravodajství více starostí, jestli vlastně vůbec nějaké mají.
Renée Turková
27.05.20
Proč další kybernetický úřad, s dalšími státními zaměstnanci
Renée Turková
27.05.20
Proč další kybernetický úřad, s dalšími státními zaměstnanci
Lubomír Sazeček
18.05.20
Dalším důvodem k pochybám o našich rozvědkách je současný "muž s kufříkem"! Jak mohou závažné informace unikat do bulvárů? Trapná záležitost nahrávající vyhraněné části obyvatel, která vnáší do společnosti spory a neklid!.
Milan Takáč
13.05.20
Již několik desítek let se způsob "boje" přenáší do kyberprostoru. Rozdělovat zda jde o "vojenské" či "civilní" cíle se mi nejeví jako příliš šťastné a jakékoliv tříštění sil v této oblasti do více úřadů je nerozumné. A obrana společnosti patří do gesce Ministerstva obrany.
Lubomír Sazeček
07.05.20
V souvislosti s posledními událostmi bych vzal své původní vyjádření zpět. Pokud bezp. agentury nezachytily čínské aktivity před pandemií, nestojí za nic! Čína skupovala OOP po celém světě a BIS ani voj. rozvědka spaly! Potom je jasné, že nebylo kde ty OOP brát, než draze koupit od Číny!
Jiří Šaroun
06.05.20
Jsem přesvědčen, že kybernetická obrana ČR patří do působnosti Vojenského zpravodajství.
Lenka Obertová
06.05.20
Vojenské zpravodajství jak plyne z názvu se má zabývat vojenskými záležitostmi. To bude úřad pro kybernetickou bezpečnost zrušen ? Ať stát pořádně platí nadaným lidem, je to vše o přetahování mozků do jiné instituce. Něco není dobře !!!!
Aloisie Jurkovičová
06.05.20
Jsem přesvědčena, že obrana patří armádě, ať je jakákoliv.
Zdeněk Škromach
06.05.20
Poslední dobou ty tajné služby řeší spíše propagandu. Ale čí?
Pavel Žížala
06.05.20
Domnívám se, že vzhledem k současnému stavu odborné úrovně pracovníků - vojáků v oblasti IT technologií, technického vybavení a omezeným finančním možnostem MO zaplatit skutečné odborníky v této oblasti, by tento záměr neposkytl dlouhodobě žádný relevantní výsledek. (osobní odborné zkušenosti)
Pavel BLAHA
02.05.20
Hlasuji pro ANO. A souhlasím s paní Ninou Krásenskou.
Vratislav Kozák
29.04.20
Hlasuji ne. Čím více budeme mít zpravodajství, tím častější budou kompetenční spory. Chtělo by to pouze jedno OPRAVDU, ALE OPRAVDU FUNKČNÍ zpravodajství.
Nina Krásenská
28.04.20
V současné době je Vojenské zpravodajství jediné schopné toto funkci plnit.BIS má nekvalitni výstupy, její vedení ani nechápe co je jejich posláním a naše zahraniční rozvědka není ani schopna vykázat hospodaření.Bez kvalitních a vzdělaných příslušníků nemohou zpravodajské služby podávat výkon.
Ladislav Kašpar
28.04.20
A co bude dělat BIS a UKIB? Ale zřejmě armáda hledá nějakou činnost když není jinak vytížena.
Miroslav Houžvík
27.04.20
Myslím,že by měla být zapojena i BIS,ale pod novým velitelem
Jaroslav Kuchař
27.04.20
Myslím, že úlohou vojenského spravodajství je chráhit zemi proti vojenským hrozbám /i kybernetickým/. Na ochranu proti nevojenským kybernetickým hrozbám máme UKIB. Pokud by jsme vše svěřili VZ, je UKIB zbytečný.
Lubomír Sazeček
27.04.20
Ne, že by mělo. Musí!!!
Jana Fraitová
27.04.20
Ano, kyberútoky proběhly už dříve, nejen t.č. na nemocnice-takže dosavadní praxe je nedostatečná. A je to jiný způsob zásahu do fungování státu-IT specialista je v tomto případě také voják.
Josef Morys
26.04.20
Jedná se o vysoce odbornou záležitost, ke které je třeba mít i hodně informací. Myslím, že Vojenské zpravodajství tyto požadavky splňuje
Miroslav Pospíšil
25.04.20
Říkám ano. To snad Vojenské obranné zpravodajství do této doby nedělá ? Nebo kdo tu obranu dělá ?
Květoslav Verbický
22.04.20
Ne. Vzhledem k tomu, že již dnes jistě funguje úřad , který řeší kybernetickou ochranu ČR, podle dopadů na nemocnice s malým efektem, je nutno vytvořit systém kybernetické ochrany ČR s definicí cílů, prostředků a oprávnění a to pro jednotlivé oblasti národního hospodářství.
Jaroslav Frank
22.04.20
Tuto oblast měla hlídat dobře organizovaná složka armády od samého počátku
Bohdan SALVET
22.04.20
Domnívám se, že by se měl vnést do kybernetické obrany pevný řád a systém a to určitě zajistí spolehlivě organizovaná armádní složka. Určitě lépe než civilní složky nebo BIS. Současný stav je každopádně nevyhovující...
Jaroslav Vítek
22.04.20
Kyberterorismus je významná hrozba musí být kybernetická obrana ČR svěřena i Vojenskému zpravodajství, s tím ovšem roste i výzva k posílení kontroly a řízení zpravodajských služeb nejen pro koordinaci, ale také pro jejich odpovědnost a cílem musí být efektivní vysoká koordinovaná kyberbezpečnost
Miroslava Kapalová
22.04.20
Hlasuji pro, ale domnívám se, že by musela být tato činnost zajišťována špičkovými prověřenými odborníky a špičkovým vybavením a možná i speciálními pravomocemi v případě nutnosti (prolomení platných zákonů).
Magdalena Bílková Tůmová
22.04.20
V dnešní době je to samozřejmost už vzhledem k útokům na nemocnice a další instituce, o kterých se ani nedozvíme. Hranice nejsou otázka jenom katastru, ale také vzdušného a kybernetického prostoru.
Josef Musil
21.04.20
Kybernetickou obranu státu musí zajišťovat zásadně armáda. Součinnost s Vojenským zpravodajstvím je však nutností. Armáda musí být schopna těmto hrozbám zabránit. Proto musí mít schopné odborníky a kvalitní materiání vybavení.
Frantisek Stanek
21.04.20
Zásadně NE..z mnoha důvodů.. Jednim z nich je Armáda má prvotní úkol chránit hranice České republiky. Ale s vystroji i výzbrojí je někde na začátku 20 stol. Musi 200 miliard ročně na 21......3.5 % k HDP..
INTERNETOVY prostor musi hlídat civilní rozvědka a kontrarozvědka.
C.O.
Stanek
Miloslava Sachová
21.04.20
Asi by bylo vhodné urychlené schválení zákona. Po útocích na nemocnice v době pandemie se brzy můžeme dočkat dalších útoků na strategické cíle. Možná, že by se měla definice terorismu rozšířit o pojem zneužití kybernetického prostoru.
Zdeněk Škromach
21.04.20
Tato činnost je dnes už nezbytná z hlediska bezpečnosti země.
Petr Kudrnáč
21.04.20
Málokdo do činnosti vojenského zpravodajství vidí a ví, co vlastně dělá a sleduje. Nová funkce by jen vedla k požadavku na zvýšení lidí a další peníze z rozpočtu.
Jiří Kroutil
21.04.20
Dnes je už skoro pozdě.
Miroslav Šmiřák
21.04.20
Kybernetická bezpečnost je bez debaty v současnosti velmi důležitá. A určitě je lepší svěřit tuto oblast vojenskému zpravodajství, než civilní složce. Určitě ne zaujaté a předpojaté BIS.