Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

během plenární schůze ve dnech 16. až 18. června jsme projednali rovněž tyto zákony, ve zkratce vám je přiblížím.

V rámci ústavní novely jsme schválili, že ministři by mohli do budoucna dobrovolně, po dobu působení ve vládním kabinetu, předat poslanecký mandát náhradníkům (zavedení takzvaného klouzavého mandátu).

Tuto ústavní změnu jsme schválili 120 hlasy ze 157 přítomných poslanců, jeden poslanec byl proti. Pro informaci: ke schválení byla potřeba ústavní většina nejméně 120 hlasů.

Zároveň jsme přijali dva zákony, které se zavedením klouzavého mandátu úzce souvisí. O jednacím řádu Poslanecké sněmovny a novelu volebního zákona. Normy nyní posoudí Senát.

Senát připravil doplnění Listiny základních práv a svobod o „právo bránit sebe i jiné se zbraní“. Návrh prošel třetím čtením beze změn. Z přihlášených 159 poslanců hlasovalo pro ústavní změnu 141, proti byli 3 poslanci. K předloze se musí kladně vyjádřit ještě Senát.

Vládní novela o veřejném zdravotním pojištění, kterou jsme v pátek 18. června přijali, rozšiřuje hrazení některých dobrovolných očkování ze zdravotního pojištění. Mění také například úhrady moderních léků s cílem jejich lepší dostupnosti. Předloha řeší mimo jiné i dohodovací řízení nebo práci revizních lékařů zdravotních pojišťoven. Také tento zákon budou projednávat senátoři.

Projednávání vládní předlohy o myslivosti jsme přerušili ve třetím čtení.

Nyní ke druhým čtením.

Ukončili jsme druhá čtení těchto vládních novel: o užívání státních symbolů, o elektronizaci zdravotnictví a k tomu souvisejících zákonů, o pozemních komunikacích, o drahách, o Policii a Celní správě České republiky, o odpovědnosti za přestupky a o sociálně-právní ochraně dětí.

Rozhodli jsme, že vládní návrh o dětských skupinách bude opětovně projednán ve druhém čtení.

Ve stavu legislativní nouze, tedy ve zkráceném jednání, jsme ukončili druhé čtení vládní předlohy o volbách do Poslanecké sněmovny.

K vládním změnám zákona o lobbování se ještě vrátíme, neboť projednávání jsme ve druhém čtení přerušili.

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Zrušení tzv. vyhaslých a nadbytečných právních předpisů

87 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


87 %

Váš názor nás zajímá

Měly by být zrušeny tzv. vyhaslé a nadbytečné právní předpisy?

Navrhuje se zrušení tzv. vyhaslých, z hlediska právní teorie, ale také z hlediska reálné praxe nadbytečných pr. předpisů, kt. nejsou v současné době jakkoli využívány. Předkladatelé předložili tento návrh opakovaně, s jiným výčtem zákonů, viz sn. t. 213, bod 59.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (47) Hlasuji pro NE (7) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

NE, také se obávám, aby nebyly zrušeny některé, které se málo využívají a již vůbec NE např. Benešovy dekrety a pod. Mám dojem, že zase někteří vykukové, lumpové apod., něco chystají.

NE, leda až po 200 letech .

Jen doufám, že tam čistě náhodou nepřihodí eurohujeři i Benešovy dekrety!

Hlasoval jsem pro NE, ale nemám právní vzdělání. Chtěl jsem jenom připomenout názory pí. Turkové a pána Šmiřáka. Rušení čehokoliv je věc jednoduchá, zdá se, že k tzv. vyhaslým a nadbytečným právním předpisům, je potřeba se postavit zodpovědně a z nadhledem, aby jsme nakonec nezjistili, že nám chybí

Cílový stav by měl bát takový, že když otevřu nějaký zákon nebo jiný právní předpis ( elektronicky nebo v papírovém vydání ), tak v tom právním předpisu musí být aktuální vydání k dnešnímu dni po všech možných novelizacích. Co je neplatné, tak zrušit, odstranit. Úředníků na to je dost.

Nejsem si jistá, zda zrušit. Pokud nejsou ty staré využívány, ptám se proč? Možná je novelizovat, zjistit, zda mohou fungovat i v dnešní době? Co je to vlastně nadbytečný? Zaslouží si toto téma větší a hlubší pozornost.

Otázkou zůstává,co je vyhaslý a nadbytečný právní předpis.

Rušení nadbytečných zákonů by mělo být průběžné a samozřejmé.

Hlasuji ANO, ale zcela jistý si nejsem, resp. Ano s výhradou. Kdo bude ten, který rozhodne, které právní předpisy mají být zrušeny. Stává se, že nějaký čas po zrušení nějakého předpisu by se zrovna hodil. Problémem jsou spíš neuvěřitelně časté novely předpisů (daně!!! apod.), přílepky atd.

Místo zrušení ,skuste radší zapracovat na nových právních předpisech, které by hověly dnešní době a bez ohledu na zájmové skupiny

Ne. Celý nový zákoník, to musí řešit

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..