Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

mimořádně jsme se sešli ve středu 7. dubna, abychom projednali především nový volební zákon.

Odhlasovali jsme, že jednotlivé strany budou potřebovat pro vstup do Poslanecké sněmovny alespoň pět procent hlasů, dvoučlenné koalice nejméně osm procent hlasů a vícečetné koalice jedenáct procent hlasů. Voliči budou moci volit ve čtrnácti volebních krajích jako tomu bylo doposud. Nyní budou předlohu posuzovat senátoři.

Tato schválená novela volebního zákona byla připravena kvůli verdiktu Ústavního soudu z letošního února. Ten svým rozhodnutím zrušil jak způsob přidělování mandátů, tak i kvora pro koalice.

Druhým zákonem, který jsme projednali, je poslanecká novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Zákon jsme projednali ve druhém čtení.

Neplatiči pokut za vybrané přestupky by mohli přijít například o část doplatku na bydlení či část příspěvku na živobytí. Úřady by jim z těchto dávek neuhrazené pokuty strhávaly.

Mezi vybranými přestupky předkladatelé uvádí přestupky proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku. Také při nepřihlášení dítěte k zápisu k povinné školní docházce a i v případě zanedbávání péče o povinnou školní docházku žáka.

O část dávek by přišli i lidé, kteří nezaplatili pokutu za porušení obecní vyhlášky, jež stanoví podmínky pro pořádání sportovních a kulturních akcí.

Milí přátelé,

v těchto dnech nám aprílové počasí naplno ukazuje, co umí. Věřím ale, že se pěkných jarních dnů přece jen brzy dočkáme.

Zdravím vás srdečně!

Radek Vondráček

Anketa

Využijete online sčítání lidu?

  • ANO 19 hlasů
  • NE 2 hlasy

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Posílení rozsahu ústavních kompetencí NKÚ

92 %
04.12.18   25   Kontrolní výbor

Znění návrhu

Skupina poslanců předložila sněmovně návrh zákona


92 %

Váš názor nás zajímá

Podporujete návrh změny ústavního zákona, který posiluje rozsah ústavních kompetencí NKÚ (Nejvyšší kontrolní úřad), a to nově i kontrolu hospodaření s majetkem územních samosprávných celků a s majetkem právnických osob s majetkovou účastí státu nebo územního samosprávného celku nebo podílem na hlasovacích právech?

Cílem návrhu je rozšíření pravomoci NKÚ vedle stávající kontroly hospodaření se státním majetkem a plnění státního rozpočtu také na kontrolu hospodaření s majetkem územních samosprávných celků a s majetkem právnických osob s majetkovou účastí státu nebo územního samosprávného celku nebo podílem na hlasovacích právech, o kterých tak stanoví zákon o NKÚ.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (71) Hlasuji pro NE (6) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

ANO, a bez z diskuse. NKÚ by měl kontrolovat vše, kde jsou státní peníze, neboť i tam unikají

Jedině, kdyby dotyčný úředník převzal osobně případ a ukázal, jak se to má dělat správně.

Nejen tyto kompetence, ale i větší pravomoce a právem veta bez možnosti odvolávání, hodnocení a komentování jeho nálezu.

Mělo by se týkat i veřejnoprávních médií, která platíme koncesionářskými poplatky (tedy jinou formou daně) ze zákona. Tedy České televize, Českého rozhlasu a ČTK.

NKÚ by měl být kompetentní kontrolovat všechny instituce, které hospodaří se státními prostředky.

I v těchto správních celcích se hospodaří s obrovským majetkem a obrovským objemem finančních prostředků a jak se léta ukazuje, tak příležitost dělá zloděje, tím se nechci v žádném případě dotknout většiny svědomitých a poctivých pracovníků v této sféře

Z jakého důvodu by neměl NKU kontrolovat hospodaření samosprávných celků. Audit hospodaření provádí nadřízený orgán, tj. kraj, tedy opět samosprávný celek, který poskytuje i řadu dotací a grantů. V řadě vedení krajů sedí i zastupitelé obcí. Tady neplatí žádný střet zájmů?

Plně souhlasím a podporuji zvýšení kompetencí NKÚ, přece i uzemní samosprávné celky hospodaří se značnými finančními prostředky i s dotacemi.

Myslím,že ústava by se měnit neměla,krom ohrožení našeho státu,pokud možno řešit zákonem

Alois Kupsa
22.02.19

Ano. A zcela se ztotožňuji s názory Milana Hemzla z 23.01.19, Květoslava Vrbeckého z 05.02.19, Wilfrieda Brudny z 12.02.19, Evy Brudné z 13.02.19, Josefa Duška z 13.02.19 a Alice Tomkové z 18.02.19.

Máme více jak 64 tisíc obcí do 1 tisíce obyvatel,z toho více než polovina do 400 obyvatel,z toho téměř dva tisíce obcí do 200 obyvatel,správa věcí veřejných je sice blíže lidem,ale je nesmírně drahá a neefektivní.Panuje zde chaos a právní nejistota.Kontrola a reorganizace veřejné správy je nezbytná.

NKU nemůže kontrolovat veřejnoprávní média. Novela z r. 2016 neprošla senátem.

Současně by měl mít NKÚ pravomoc podat ihned trestní oznámení a v případě,že zjistí závažné nedostatky např.na ministerstvu,krátit tomuto ministerstvu rozpočet(dle výše škody), na příští rok z kapitoly osobní náklady(mzdy,odměny a další).

Eva Brudná
13.02.19

NKÚ by měla kontrolovat veřejnoprávní média. Jak mohou poslanci schválit s čistým svědomím , výroční zprávy těchto médií, když neví na co byli peníze použity. V případě schválení bych uvítala zrušení koncesionářských poplatků. Mě nezajímají názory některých moderátorů a jejich manipulativní otázky.

Hlasuji, ne, neboť hospodaření ÚSC podléhá kontrole mnoha jiných státních institucí.

Určitě souhlasím. Ke kolegům: hospodaření ČT i ČR může NKÚ kontrolovat už teď, na neziskovky si, myslím, svítí už od ledna t.r.

Ano a doplnil bych to ještě kontrolou veřejnoprávní televize a rozhlasu, protože hospodaří s prostředky, které koncesionáři povinně platí nařízením státu.

NE změna vyžaduje ústavní většinu 120..a při pokusu narušit ústavní systém může dojít k takovým zásahům že bude vyžadovat občansko právní... trestně právní ...včetně správních změn správního soudu.Což povede k destabilizaci. Dnes bohatě stačí trestně právní rovina v hospodaření...ap.

Navrhuji doplnit o možnost kontroly i neziskových organizací podporovaných příspěvky státu

Je naprosto nezbytné významně rozšířit a posílit kompetence NKÚ. Dále zákonem zajistit, aby kontrolované subjekty byly povinny podle zjištění NKÚ provést nápravná opatření, ne jako dosud že NKÚ něco zjistí a kontrolovaný subjekt zjištění zneváží a/nebo dokonce i ignoruje.

NE změna vyžaduje ústavní většinu 120..a při pokusu narušit ústavní systém může dojít k takovým zásahům že bude vyžadovat občansko právní... trestně právní ...včetně správních změn správního soudu.Což povede k destabilizaci. Dnes bohatě stačí trestně právní rovina v hospodaření...ap.
Stanek

Ano souhlasím, stát by mel byt tím nejlepším hospodarem!

Ivan Toman
16.12.18

NKÚ má dost omezené pravomoci,takže s rozšířením plně souhlasím.(Pokud nepřibude zase spousta dalších úředníků).

Ano souhlasím,vždyť jde o peníze naších daňových poplatníků

Ano, souhlasím. Stát by měl mít pod dohledem hospodaření obcí a krajů.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..