Slovo úvodem

Vážení členové Senior parlamentu,
milí přátelé,

po delší době bych Vás rád pozdravil a poděkoval Vám. Je Vás tu přes 200, pokořili jste hranici počtu poslanců v Poslanecké sněmovně. Vy všichni jste tu za sebe, diskutujete poctivě svým jménem, nikoli skryti za smyšlenou internetovou identitu. Vážím si Vašeho nadšení, Vašich názorů, které se nebojíte říct nahlas.

A zcela upřímně, cítím vůči Vám dluh. Vzhledem k Vaší aktivitě, kterou zde vyvíjíte, je potřeba, aby Vám Senior parlament nabídl víc. Aby byl aktuálnější, lépe s Vámi komunikoval, pravidelně nabízel nové podněty, informoval Vás o akcích ve Sněmovně - zkrátka aby tu nebyla nuda. Tým správců Senior parlamentu ale chystá postupně řadu dalších úprav, věřím, že budete mile překvapeni.

Těším se.

Radek Vondráček,
Předseda Poslanecké sněmovny
Parlamentu České republiky

Anketa

Budete během letošního léta na dovolené/výletě

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Velkoobchod - svátky


Znění návrhu

Skupina poslanců předložila sněmovně návrh zákona 8. 6. 2018.


Váš názor nás zajímá

Považujete za správné, aby byl znovu povolen prodej velkoobchodům o státních svátcích a štědrém dnu?

  • Navrhuje se vyjmout z osobní působnosti zákona velkoobchody, tj. aby nebyl ve velkoobchodech zakázán prodej v zákonem vyjmenovaných státních svátcích a o Štědrém dnu.

Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.


Komentáře ostatních hlasujících

Každý si může nakoupit na pár dnů dopředu, případně se ve svátky postit. Komerce by neměla zničit všechny tradice.

Není nutno kategorizovat typ obchodu. A otevírací dobu nechť si rozhodnou samotní obchodníci. Hlavně ať zaplatí zaměstnancům plus 100% mzdu za práci ve svátek. Je zde jakýsi pravidelný koloběh zboží atd.

Myslím že se směšují pojmy - velkoobchod přece neznamená velký obchod, problém se týká maloobchodní sítě. Nakupovat o státních svátcích není třeba.

Moje ano je podmíněno, bylo by potřeba znát skutečný názor zaměstnanců, ne názory jejich různých zastánců, napodobujících cizinu.

Ať si každý nakupuje jak chce a má čas, je to věc podnikání a do toho by stát neměl mluvit je to rozhodnutí těch lidí co v tom podnikají.Já osobně nechodím ani s sobotu či v neděli natož o svátcích na nákup, naplánuji si to tak, abych nemusela mám ráda pohádky.

Zákaz práce o nedělích a svátcích vznikl historicky z církevních důvodů. Chápu odboráře, že chtějí zaměstnancům zajistit co nejvíce volna. Sám jsem pracoval v různých nepřetržitých provozech. každý má možnost se rozhodnout jestli mu to vyhovuje.

Pavel BLAHA
03.04.19

Také souhlasím s panem Houžvíkem.

Otvírací doba v prodejnách je obecně naprosto zástupný problém, otvírání tohoto znamená méně času poslanců na projednávání stokrát důležitějších zákonů, mám názor, že je to ze strany opozice uměle vyvolávané. Takových zákonů je více /kouření v restauracích. nároky osob se stejným pohlavím/.

Neměla mít otázka o těchto 8 slov: "..., na rozdíl od Německa, Rakouska, Polska i Slovenska?" víc?
Domnívám se, že většina hlasujících o důvodech, proč u všech našich sousedů mají zavřeno nepřemýšlí. Vždy sousedy napodobovat není vhodné, ale porozumět jim před rozhodnutím smysl má.

Proč jen velkoobchodům?
I maloobchod s větší prodejní plochou (nad 200 m2 ) by si měl rozhodnout sám, zda bude mít o svátcích otevřeno.

Určitě ano, každý obchodník si má určovat sám, kdy a jak dlouhou pracovní dobu má.

Ivan Toman
25.02.19

Samozřejmě nesouhlasím,argumenty o svobodě podnikání,nebo příplatky o svátcích jsou směšné!A co tak ekologie?Určitě to s daným tématem souvisí a to víc,než si myslíme.Není zde prostor k vysvětlení,jen naznačím:voda,energie,spotřeba plastů atd.Není přece problém nakoupit si mimo svátky.Není pravda?

Jak je níže popsáno, je hodně profesí, kde ženy pracují ve svátek, to není důvod k omezování prodeje. Pokud může obchodní řetězec nabídnout svým zákazníkům tento luxus ...! I prodavačka je ráda, že má příplatek za svátek. Nemám pocit, že se dělo něco protizákonného.

I tito zamestnanci mají nárok na volno v těchto dnech

Myslím,že je to věc velkoobchodů a stát by neměl zasahovat a nechat to na dohodě mezi zaměstnavateli a zaměstnanci

Každý má možnost nakoupit si vše, co potřebuje i mimo svátky. Je to nešvar, pohodlnost. I jinde v Evropě jsou taková omezení. Svátky nejsou určeny pro boha "Nákupu".

Jsou profese kde se o volnu o svátcích nedá uvažovat. Tady regulace není na místě a důležitější je svoboda. V tomto případě svoboda podnikání. Ne vše musí být regulováno.

JIŘÍ VOGL
14.02.19

Hlasuji ano s tím, že velkoobchod není "velký maloobchod"´= super či hypermarket.
Osobně bych zavedl uzavření všech maloobchodů o všech nedělích a svátcích. Tak je to např. v Německu a Francii a není s tím žádný problém. Naopak to prospívá rodinnému a společenskému životu.

Také souhlasím s názorem pana Houžvíka

Regulaci doby prodeje je třeba svěřit trhu. Nevidím žádný rozumný důvod sladit rozdílné podmínky pro různost zboží, prostředí, potřeb .... v čase .

Vzhledem k pracovní náročnosti zaměstnanců ve velkoobchodech nedoporučuji povolení prodeje ve svátcích. Naopak bych jej rozšířil na další významné dny.

Pokud jsou podniky žádajíci změnu a jejich existence je závislá na tržbách v těchto dnech, svědčí to o špatném hospodaření a nekorektního přístupu k vlastním zaměstnancům. Dá se to ale taky nazvat nenasycenosti.

Proč se do toho vůbec má stát montovat a prodej velkoobchodům povolovat nebo zakazovat? Stát se má starat o podstatné problémy ne o takové detaily. Prodejní doba je jen a jen věcí rovnováhy zájmů mezi velkoobchody, jejich zaměstnanci a jejich zákazníky.

Souhlasím, o provozní době musí rozhodovat majitele spolecnosti. Pokud se nejedna o státní svátek, akceptuji rozhodnuti podnikatelů.
Ve velkých obchodních centrech se spolecnosti přizpůsobuji otevírací době.

Souhlasím s panem Houžvíkem.

Plně souhlasím s názorem, že je to věcí zaměstnavatele a zaměstnanců a také poptávky spotřebitelů

Ivan Straka
14.12.18

o štědrém dnu až ne do večera

Plně souhlasím s panem Houžvíkem.

Já si myslím,že je to věcí zaměstnavatele a zaměstnanců,zaměstnanci ze zákona mají nárok na 100% příplatek,ale podotýkám,že by to mělo být po dohodách obou stran a ne zákonným nařízením

Ano, souhlasím , ale s omezenou prodejní dobou např. jen v dopoledních hodinách.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2020. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..