Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

mimořádně jsme se sešli ve středu 7. dubna, abychom projednali především nový volební zákon.

Odhlasovali jsme, že jednotlivé strany budou potřebovat pro vstup do Poslanecké sněmovny alespoň pět procent hlasů, dvoučlenné koalice nejméně osm procent hlasů a vícečetné koalice jedenáct procent hlasů. Voliči budou moci volit ve čtrnácti volebních krajích jako tomu bylo doposud. Nyní budou předlohu posuzovat senátoři.

Tato schválená novela volebního zákona byla připravena kvůli verdiktu Ústavního soudu z letošního února. Ten svým rozhodnutím zrušil jak způsob přidělování mandátů, tak i kvora pro koalice.

Druhým zákonem, který jsme projednali, je poslanecká novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Zákon jsme projednali ve druhém čtení.

Neplatiči pokut za vybrané přestupky by mohli přijít například o část doplatku na bydlení či část příspěvku na živobytí. Úřady by jim z těchto dávek neuhrazené pokuty strhávaly.

Mezi vybranými přestupky předkladatelé uvádí přestupky proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku. Také při nepřihlášení dítěte k zápisu k povinné školní docházce a i v případě zanedbávání péče o povinnou školní docházku žáka.

O část dávek by přišli i lidé, kteří nezaplatili pokutu za porušení obecní vyhlášky, jež stanoví podmínky pro pořádání sportovních a kulturních akcí.

Milí přátelé,

v těchto dnech nám aprílové počasí naplno ukazuje, co umí. Věřím ale, že se pěkných jarních dnů přece jen brzy dočkáme.

Zdravím vás srdečně!

Radek Vondráček

Anketa

Využijete online sčítání lidu?

  • ANO 19 hlasů
  • NE 2 hlasy

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Zákaz reklamy na spotřebitelské úvěry

71 %
04.06.19   14   Volební výbor

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


71 %

Váš názor nás zajímá

Sníží počet exekucí či oddlužení zavedení zákazu reklamy na spotřebitelské úvěry?

Navrhuje se zákaz reklamy na spotřebitelský úvěr či jeho zprostředkování tam, kde zákon nestanoví jinak (zákaz reklamy by se nevztahoval na reklamu na spotřebitelský úvěr na bydlení). Cílem navržené úpravy je poskytnout ochranu před společensky nežádoucí reklamou. Návrh předpokládá, že zákaz reklamy, a tedy i snížení společenského tlaku na méně finančně gramotné jednotlivce, povede sekundárně i ke snížení počtu exekucí či oddlužení.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (30) Hlasuji pro NE (12) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

Pochopit význam a dopad reklamy záleží na inteligenci jedince, proto jsou důsledky takové, jaké jsou

Každá reklama by měla být pod kontrolou, ať pod etickou, nebo jinou, ale hlavně ne klamavou se kterou se setkáváme denně, a měla by být postižitelná

K reklamě na půjčku by měla být povinně dodána věta známá z cigaret: „tato půjčka by pro Vás mohla být smrtelná“.

Jinak by ty reklamy nebyly. Znám pár i chytrých lidí, kteří si naběhli na tyto vidle.

Zákaz reklamy nic neřeší. Zadlužení a exekucím může zabránit jen inteligence jedince.

Hlasuji ano, ale jen proto, že reklama u nás není pod náležitou kontrolou a je prakticky po****na klamavá reklama.

Reklama je informace. Nic to neřeší. A zavání to fašismem a totalitou. Každý je svéprávný.

Kdo ten zákaz reklamy bude kontrolovat a trestat viníky ? A jak je trestat ? To nejde uhlídat. Ale každý poskytovatel úvěrů musí být řádně zaregistrován v obchodním rejstříku, musí řádně platit daně ze svého výdělku a máme dost úřadů, které toho poskytovatele budou kontrolovat.

Dnes je společnost už tak nastavena, že si myslím je pozdě na rušení reklam. Těch možností a druhů půjček a když můžeš se se svojí půjčkou stěhovat mezi věřiteli, kde ti sníží částku a odmění jiným bonusem. Ty půjčky již dnes žijí samostatným životem a reklama asi už nic nezmění.

Tyto reklamy navádějí k zadlužování, např. půjčku na do****nou či na Vánoce. Pak ještě při sloučení půjček "spotřebitelé ušetří a dostanou tablet".

Každý neuvažuje o tom, co se stane, když nebude moci splácet.

Kdyby lidem stále dokola netloukly reklamy do hlavy " půjčte si,půjčte si ",mnoho lidí by to ani nenapadlo.Reklama má obrovskou moc a slabší povaha jí neodolá a bezmezně jí věří.A ti,co ty reklamy zadávají,to moc dobře vědí.

Stát má kontrolovat a odstraňovat nepoctivost v podnikání, od toho snad podstatně zvýšil počet státních zaměstnanců. Nehledě k tomu, že ten kdo je finančně negramotný si vždy najde svého lichváře nebo šmejda.

Proboha! To snad ANO!
A ještě více bych se přimlouval za zákaz reklamy na sázky a alkohol.

Proboha! To snad NE!
A kdyby byl jedinec negramotný jinak než finančně, tak se zavede zase jiný zákaz?!

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..