Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

plenární schůze pokračovala ve dnech 15. a 16. dubna. Ve čtvrtek jsme navázali na přerušenou rozpravu k Národnímu plánu obnovy České republiky. Ministr průmyslu nám k tomu řekl:

„Nyní jsme ve 4. fázi průběhu příprav (březen-srpen 2021). V pátek 9. dubna byl materiál předložen do mezirezortního připomínkového řízení, které bude trvat do 23. dubna 2021. Po vypořádání všech připomínek bude Národní plán obnovy předložen k projednání vládě a následně Evropské komisi a Radě Evropské unie. Evropská komise a Rada Evropské unie mají dohromady tři měsíce od předložení, aby posoudily plány České republiky.

Aby mohla Česká republika čerpat prostředky, musí Národní plán obnovy reflektovat specifická doporučení Rady Evropské unie. To znamená přispívat k digitální (alespoň 20 % z celkové alokace) i zelené transformaci (alespoň 37 % celkové alokace).

Dále dodržet princip „významně neškodit“ životnímu prostředí a také reflektovat šest evropských politických priorit (zelená a digitální transformace, konkurenceschopnost a růst, sociální a územní soudržnost, zdravotnictví, odolnost politiky pro příští generaci)."

V pátek 16. dubna jsme se věnovali vládním změnám v exekucích. Schválili jsme, že bezvýsledné exekuce se budou pravděpodobně zastavovat. Také zabavování movitých věci se částečně omezí.

Během rozpravy k tomuto návrhu několikrát zaznělo, že dluhy se mají platit. Je ale zodpovědné hledat vyvážené řešení, abychom pomohli těm, kteří svůj dluh skutečně chtějí řešit a možná se do něj dostali svojí naivitou, hloupostí, nezodpovědností. Těm, kteří mají zájem se neocitnout v dluhové spirále, která je dostane nadosmrti do problému, který nikdy sami nevyřeší. Předlohu nyní čeká další kolo v horní komoře našeho Parlamentu.

Oba jednací dny jsme jednali v omezeném polovičním formátu a vždy před začátkem jednacích dnů proběhlo samotestování poslanců.

Radek Vondráček

Anketa

Využijete online sčítání lidu?

  • ANO 23 hlasů
  • NE 2 hlasy

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Novela z. o svobodném přístupu k informacím


Znění návrhu

Skupina poslanců předložila sněmovně návrh zákona 5. 1. 2018. Zástupce navrhovatele: Michálek J. a další.


Váš názor nás zajímá

Souhlasíte, aby byly zveřejňovány smlouvy akciových společností, jejíž cenné papíry byly přijaty k obchodování na regulovaném trhu nebo evropském regulovaném trhu a nebo jde-li o akciovou společnost, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby?

  • dle návrhu mají mít všechny státem ovládané organizace jednoznačnou povinnost poskytovat informace veřejnosti,
  • všechny státem ovládané organizace mají zveřejňovat smlouvy, i ty, co mají rozhodující vliv (v zásadě všechny státních a polostátních podniky)
  • návrh vede k tomu, že by se výjimka, kt. zajišťuje přiměřeně změkčený režim pro podniky jako Budvar, Strakonický dudák, Hotel Thermal, zkušební ústavy, byla úplně zrušena a tyto podniky by zveřejňovaly stejně jako Lesy ČR či Povodí, přičemž jde o klasické obchodní společnosti jen ve vlastnictví státu.

Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.


Komentáře ostatních hlasujících

Milé dámy, problém je v tom, jde o normální podnikatelské subjekty. Ve svém důsledku to bude znamenat, že zvýhodněné privátní firmy, které nebudou nic zveřejňovat budou konkurenčně zvýhodněny a tudíž o peníze z firem s veřejnou účastí nakonec přijdeme my občané. Když zveřejňovat, tak všichni.

Vše, co je spojeno s hospodařením státu, by mělo být přístupné veřejnosti.

Ano, měli by jsme mít přehled s čím stát hospodaří.

Stát je stejný akcionář jako každý jiný. Podnikatelské subjekty mají mít stejné podmínky. Toto opatření jednoznačně zvýhodňuje na trhu firmy bez státní účasti. K tomu není důvod. Ale chápu záměr zprivatizovat, co ještě zbylo. A zbytek zkra****e.

Protože státní podniky, nebo se státní účastí jsou využívány jako zdroj financování vládnoucích stran, případně politiků, je nebezpečí zneužití utajovaných informací konkurencí přijatelné. Nebezpečí a z něho vyplývající případné škody budou bohatě vyváženy úsporou zamezení bokem unikajících financí.

Hlasuji pro "ano" , ale přiznám se, že si nedokážu představit negativa tohoto opatření. Tady asi budeme muset věřit odborníkům, kteří tato ri***a posoudí....

Pouze konkurenční a transparentní prostředí dává záruku zdravé a spravedlivé soutěže .
Protekcionismus státních či polostátních firem by přispěl k jejich degeneraci .

Pouze konkurenční a transparentní prostředí dává záruku zdravé a spravedlivé soutěže .
Protekcionismus státních či polostátních firem by přispěl k jejich degeneraci .

Rozhodně zveřejňovat až na ty,které mají pro stát strategický význam.Důležitější je zveřejnit akcionáře jednotlivých státních a polostátních podniků a to vzhledem k zakázkám,které tyto podniky dostávají.

Josef Musil
11.02.19

Nesouhlasím s jakýmkoliv zveřejňováním smluv státních společností. S určitostí by toto zneužily konkurenční firmy.

Josef Musil
11.02.19

Nesouhlasím s jakýmkoliv zveřejňováním smluv státních společností. S určitostí by toto zneužily konkurenční firmy.

ANO státní byznys by měl být pod veřejnou kontrolou...za podmínky že se nebude jednat o strategický rozměr STÁTU.
Stanek

V zákoně o zveřejňování smluv uzavřených státními nebo polostátními podniky musí být přesně stanovena pravidla pro zveřejňování takových smluv. Konkurenční vývozci a dovozci nemusejí vždy o nás všechno vědět. Obchodní tajemství je obchodní tajemství.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..