Slovo úvodem

Vážení a milí,

poslední týden v červenci jsme projednali tyto zákony:

Otcovská dovolená se pravděpodobně prodlouží na dva týdny a podmínky nároku na ošetřovatelské volno se patrně zmírní, předpokládá to poslanecká novela o nemocenském pojištění.

Závěrečným hlasováním prošel i vládní návrh o dětských skupinách. Na jesle se nezmění, budou i nadále pro starší děti. Předloha také zakotvuje jejich financování.

Zvýšení důchodů o 300 korun od ledna nad zákonnou valorizaci a příspěvek 500 korun za každé vychované dítě od roku 2023 jsme schválili ve vládní novele o důchodovém pojištění. Zároveň jsme odhlasovali možnost předčasného důchodu až o pět let pro příslušníky integrovaného záchranného systému bez dopadu na výši penze.

Dodatečné přidání 300 korun k důchodům by příští rok stálo podle důvodové zprávy 10,6 miliardy korun. O rok později by to bylo 10,9 miliardy korun a v následujícím roce 11,1 miliardy korun. Ministerstvo práce a sociálních věcí zdůvodnilo zvýšení důchodů tím, že očekávaný růst penzí bude nižší než v posledních letech.

Zvýšení příspěvků na péči pro lidi se zdravotním postižením, kteří využívají pobytové sociální služby, jsme schválili v poslanecké novele o sociálních službách. Částky by měly být stejné, jako mají postižení, kteří žijí doma. Stát by na těchto dotacích vydal podle odhadu předkladatelů o 3,4 miliardy korun ročně navíc. Předkladatelé rovněž uvedli, že naopak díky tomu by mohl stát snížit dotace na sociální služby.

Obce v okolí Vrbětic na Zlínsku (Bohuslavice nad Vláří, Haluzice, Lipová, Slavičín a Vlachovice), jejich obyvatelé i Zlínský kraj by si mohli za výbuchy munice z roku 2014 rozdělit celkové odškodnění téměř 700 milionů korun.

Návrh zákona podepsali poslanci napříč poslaneckými stranami. Mezi podepsanými jsou hlavně poslanci, kteří jsou ze Zlínského kraje. Pro hlasovalo 113 poslanců ze 123 přítomných, proti nehlasoval nikdo. Předlohu jsme schválili ve zrychleném režimu.

Schválené zákony budou odeslány do Senátu k projednání.

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Zakázat jízdy těžkých vozidel převyšujících 3,5 tuny a přesahujících 7 metrů v levém jízdním pruhu dálnic

80 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


80 %

Váš názor nás zajímá

Souhlasíte s návrhem zakázat jízdu těžkých vozidel převyšujících 3,5 tuny a přesahujících 7 metrů v levém jízdním pruhu dálnic, a to v pracovních dnech od 6:00 do 22:00 hod?

Navrhuje se zakázat jízdu těžkých vozidel převyšujících hmotnost 3,5 tuny a přesahujících 7 metrů v levém jízdním pruhu dálnic ve vymezeném čase, tzn. v pracovních dnech od 6.00 do 22.00 hodin.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (45) Hlasuji pro NE (11) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

Sry za duplicitu!

Pane ŠkromachU, jistě, že je nejefektivnější kontrola na místě! Mimochodem i ty dopravní značky jsou dané nějakou zákonnou úpravou, to jistě dobře víte. Dopravní značka na dálnici v časovým omezením (v návrhu) by byla skoro směšná! A zákony si komplikujeme hlavně sami! Sami svým speciálním výkladem!

Pane Sazeček, když stačí značka, proč k tomu zákon? Mnohem důležitější je způsob efektivní kontroly dodržování místní úpravy. Jinak jezdím poměrně hodně. Většinou špatně předjíždí řidiči kamionů z Balkánu. Ale zákon nic nevyřeší. Naopak zkomplikuje.

Samozřejmě, že stačí značka. Ta by tam zřejmě musela být v daných úsecích i tak! Zákon k tomu být musí, stejně jako info pro cizince na hranicích! Kamion (a nejen on) jedoucí 40 km/hod nemá na dálnici co dělat. Takže zbytečné diskuze o takových případech. Zvýšil bych ty tuny na deset!

Často jezdím po dálnicích a nadávám na předjíždějící kamiony. Ale se zákazem ze zákona nesouhlasím. Věc lze řešit místní úpravou - značkou. Ale důslednou kontrolou dodržování. Už jednou byl podobný zákon schválený a pak zrušený. Nefunguje to.

Pavel BLAHA
03.04.19

Souhlasím s názorem Jiřího Tučana ze dne 20.3.t.r.

Podle mého to zvýší plynulost i bezpečnost.

Bylo by dobré kdyby se podařilo dostat přepravu ve větší míře na železnici . Jsme země kterou velké množství kamionů pouze projíždí .

*****m "ne." Co když v pravém jízdním pruhu pojede neznámý kamión třeba 40 km/hod. A pojede půl hodiny, možná hodinu. Rychlejší kamión jej nesmí předjet , protože nesmí do levého pruhu ?

SAmozřejmě tak, aby se mohli jejich řidiči vyhnout bez sankcí pevné překážce anebo viditelně pomalu jedoucímu vozidlu. Na druhé straně úmyslnou jízdu nákladního vozu v levém pruhu trestat už teď.

Byl bych pro úplný zákaz jízdy pro uvedená vozidla v levém jízdním pruhu. Předjíždět pro ně by bylo možné pouze při nejméně třech jízdních pruzích v jednom směru.

Tam kde jsou jen dva pruhy ano s výjimkou míst s třemi pruhy a více.

To co se dnes děje na našich silnicích je hrůza a děs. Kdysi formani přešli ze silnic na železnici. To byl pokrok. Tento režim vrátil formany zpátky na silnici. Rozdíl je jen v tom, že vyměnili koně za nákladáky. Radikální a hlavně rychlé řešení by to fakt chtělo!

Je docela hrozné, když se snaží jeden kamion předjet druhý. Dlouhou dobu jedou vedle sebe a prakticky ani jeden nemá na to aby jel rychleji, než ten druhý. Nějaké řešení by to chtělo.

Ano, ale celkovou tonáž bych povýšil na 7, případně 10 tun. Do 7 tun jsou současná vozidla srovnatelná s rychlosti osobních, a menších dodávek.

Ano, ale jen v úsecích , kde jsou dva jízdní pruhy. Jinak bych byla pro zavést průjezd republikou přes železnici. Máme nejhustéjší železniční síť, přineslo by to stejné zisky a nemičily by se silnice. Přetížení kamionů by se také tímto vyřešilo

Omezení bych v tonáži pozměnil na 10 až nekonečno! Nad 3,2 tuny se mi pozdává málo! Doba omezení je dost vhodná. Řidiči kamionů si mohou naplánovat cestu tak, aby se tomu času částečně vyhnuli. Stoupací pruhy na dálnicích předjíždění umožňují, takže v sumě jsem pro!

Současný zákon o pozemních komunikací ukládá povinnost neomezovat plynulost provozu pomalou jízdou. Pokud by bylo toto ustanovení kontrolováno, tak kamión, která jede o chlup rychleji než předjížděný, by měl být pokutován. Ale kdeže policisté jsou! Asi mráz je skolil mačetou.

JIŘÍ VOGL
09.03.19

Souhlasím s kolegou Duškem. Omlouvám se kolegovi Řehákovi, ale jeho představa, tak jak jí popsal a já pochopil, že po dálnici jezdí současně desítky, stovky a více kamionů a jen JEDNO osobní vozidlo, je podle mne velmi vzdálená realitě.

Používám dálnici pravidelně.Předjíždění kamionů vytváří na dálnici zácpy pro jízdu v levém pruhu,kdy předjíždějící kamion má nedostatečný výkon pro rychlé a bezpečné předjetí "kolegy".Kamiony mají možnost se předjíždět v rozšířených částech dálnice.

Schválení návrhu zákona zpomalí provoz na dálnicích. Stačí jediný pomalejší kamion, vytvoří dlouhou kolonu v pravém pruhu a jediné osobní auto, které v levém pruhu pojede jen o 10 km rychleji a jehož řidič se bude oprávněně obávat zařadit se vpravo mezi nákladní vozy jedoucí s minimálním odstupem.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..