Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

další dvě mimořádné schůze Poslanecké sněmovny jsem svolal na čtvrtek 26. listopadu. Projednali jsme tři vládní návrhy zákonů.

Do třetího čtení jsme propustili vládní novelu nízkouhlíkového zákona, respektive zákona o výkupu elektřiny z plánovaného bloku Jaderné elektrárny Dukovany. Závěrečné hlasování k této předloze proběhne v prosinci.

Dalším zákonem, který jsme projednali, je zákon o ochraně utajovaných informací. Ten jsme projednali ve zkráceném jednání legislativní nouze. Zákon reaguje na zkušenosti při nynější epidemii koronaviru.

Schválili jsme, že žadatelům o prodloužení bezpečnostní prověrky nebude při krizových stavech hrozit, že neobdrží rozhodnutí Národního bezpečnostního úřadu o bezpečnostní prověrce včas. V případě nouzového stavu, stavu ohrožení státu a válečného stavu je oprávnění pro přístup k utajovaným skutečnostem prodlouženo nejvýše rok.

Ve stavu legislativní nouze jsme projednali trvalé osvobození pivovarů od spotřební daně za vylité nebo vrácené pivo. Osvobození pivovarů od daně za nespotřebované pivo nyní platí do konce roku kvůli epidemii koronaviru. Tato předloha zavádí osvobození od daně trvalé.

Zákon o ochraně utajovaných informací i zákon o spotřební dani jsme postoupili senátorům k projednání. Následně musí obě předlohy podepsat prezident republiky.

V rámci dnešního jednání jsme dodržovali platná hygienická nařízení vyhlášená vládou. Sešli jsme se a jednali v polovičním formátu.

Radek Vondráček

Anketa

Poslanci s vědomím zvýšení schodku státního rozpočtu zrušili superhrubou mzdu. Zároveň schválili 15procentní zdanění hrubé mzdy, u osob s měsíční mzdou nad 140.000 schválili sazbu 23 procent. Jaký máte názor (ano/ne)?

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Zakázat jízdy těžkých vozidel převyšujících 3,5 tuny a přesahujících 7 metrů v levém jízdním pruhu dálnic

80 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


80 %

Váš názor nás zajímá

Souhlasíte s návrhem zakázat jízdu těžkých vozidel převyšujících 3,5 tuny a přesahujících 7 metrů v levém jízdním pruhu dálnic, a to v pracovních dnech od 6:00 do 22:00 hod?

Navrhuje se zakázat jízdu těžkých vozidel převyšujících hmotnost 3,5 tuny a přesahujících 7 metrů v levém jízdním pruhu dálnic ve vymezeném čase, tzn. v pracovních dnech od 6.00 do 22.00 hodin.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (45) Hlasuji pro NE (11) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

Sry za duplicitu!

Pane ŠkromachU, jistě, že je nejefektivnější kontrola na místě! Mimochodem i ty dopravní značky jsou dané nějakou zákonnou úpravou, to jistě dobře víte. Dopravní značka na dálnici v časovým omezením (v návrhu) by byla skoro směšná! A zákony si komplikujeme hlavně sami! Sami svým speciálním výkladem!

Pane Sazeček, když stačí značka, proč k tomu zákon? Mnohem důležitější je způsob efektivní kontroly dodržování místní úpravy. Jinak jezdím poměrně hodně. Většinou špatně předjíždí řidiči kamionů z Balkánu. Ale zákon nic nevyřeší. Naopak zkomplikuje.

Samozřejmě, že stačí značka. Ta by tam zřejmě musela být v daných úsecích i tak! Zákon k tomu být musí, stejně jako info pro cizince na hranicích! Kamion (a nejen on) jedoucí 40 km/hod nemá na dálnici co dělat. Takže zbytečné diskuze o takových případech. Zvýšil bych ty tuny na deset!

Často jezdím po dálnicích a nadávám na předjíždějící kamiony. Ale se zákazem ze zákona nesouhlasím. Věc lze řešit místní úpravou - značkou. Ale důslednou kontrolou dodržování. Už jednou byl podobný zákon schválený a pak zrušený. Nefunguje to.

Pavel BLAHA
03.04.19

Souhlasím s názorem Jiřího Tučana ze dne 20.3.t.r.

Podle mého to zvýší plynulost i bezpečnost.

Bylo by dobré kdyby se podařilo dostat přepravu ve větší míře na železnici . Jsme země kterou velké množství kamionů pouze projíždí .

Volím "ne." Co když v pravém jízdním pruhu pojede neznámý kamión třeba 40 km/hod. A pojede půl hodiny, možná hodinu. Rychlejší kamión jej nesmí předjet , protože nesmí do levého pruhu ?

SAmozřejmě tak, aby se mohli jejich řidiči vyhnout bez sankcí pevné překážce anebo viditelně pomalu jedoucímu vozidlu. Na druhé straně úmyslnou jízdu nákladního vozu v levém pruhu trestat už teď.

Byl bych pro úplný zákaz jízdy pro uvedená vozidla v levém jízdním pruhu. Předjíždět pro ně by bylo možné pouze při nejméně třech jízdních pruzích v jednom směru.

Tam kde jsou jen dva pruhy ano s výjimkou míst s třemi pruhy a více.

To co se dnes děje na našich silnicích je hrůza a děs. Kdysi formani přešli ze silnic na železnici. To byl pokrok. Tento režim vrátil formany zpátky na silnici. Rozdíl je jen v tom, že vyměnili koně za nákladáky. Radikální a hlavně rychlé řešení by to fakt chtělo!

Je docela hrozné, když se snaží jeden kamion předjet druhý. Dlouhou dobu jedou vedle sebe a prakticky ani jeden nemá na to aby jel rychleji, než ten druhý. Nějaké řešení by to chtělo.

Ano, ale celkovou tonáž bych povýšil na 7, případně 10 tun. Do 7 tun jsou současná vozidla srovnatelná s rychlosti osobních, a menších dodávek.

Ano, ale jen v úsecích , kde jsou dva jízdní pruhy. Jinak bych byla pro zavést průjezd republikou přes železnici. Máme nejhustéjší železniční síť, přineslo by to stejné zisky a nemičily by se silnice. Přetížení kamionů by se také tímto vyřešilo

Omezení bych v tonáži pozměnil na 10 až nekonečno! Nad 3,2 tuny se mi pozdává málo! Doba omezení je dost vhodná. Řidiči kamionů si mohou naplánovat cestu tak, aby se tomu času částečně vyhnuli. Stoupací pruhy na dálnicích předjíždění umožňují, takže v sumě jsem pro!

Současný zákon o pozemních komunikací ukládá povinnost neomezovat plynulost provozu pomalou jízdou. Pokud by bylo toto ustanovení kontrolováno, tak kamión, která jede o chlup rychleji než předjížděný, by měl být pokutován. Ale kdeže policisté jsou! Asi mráz je skolil mačetou.

JIŘÍ VOGL
09.03.19

Souhlasím s kolegou Duškem. Omlouvám se kolegovi Řehákovi, ale jeho představa, tak jak jí popsal a já pochopil, že po dálnici jezdí současně desítky, stovky a více kamionů a jen JEDNO osobní vozidlo, je podle mne velmi vzdálená realitě.

Používám dálnici pravidelně.Předjíždění kamionů vytváří na dálnici zácpy pro jízdu v levém pruhu,kdy předjíždějící kamion má nedostatečný výkon pro rychlé a bezpečné předjetí "kolegy".Kamiony mají možnost se předjíždět v rozšířených částech dálnice.

Schválení návrhu zákona zpomalí provoz na dálnicích. Stačí jediný pomalejší kamion, vytvoří dlouhou kolonu v pravém pruhu a jediné osobní auto, které v levém pruhu pojede jen o 10 km rychleji a jehož řidič se bude oprávněně obávat zařadit se vpravo mezi nákladní vozy jedoucí s minimálním odstupem.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2020. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..