Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

mimořádně jsme se sešli ve středu 7. dubna, abychom projednali především nový volební zákon.

Odhlasovali jsme, že jednotlivé strany budou potřebovat pro vstup do Poslanecké sněmovny alespoň pět procent hlasů, dvoučlenné koalice nejméně osm procent hlasů a vícečetné koalice jedenáct procent hlasů. Voliči budou moci volit ve čtrnácti volebních krajích jako tomu bylo doposud. Nyní budou předlohu posuzovat senátoři.

Tato schválená novela volebního zákona byla připravena kvůli verdiktu Ústavního soudu z letošního února. Ten svým rozhodnutím zrušil jak způsob přidělování mandátů, tak i kvora pro koalice.

Druhým zákonem, který jsme projednali, je poslanecká novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Zákon jsme projednali ve druhém čtení.

Neplatiči pokut za vybrané přestupky by mohli přijít například o část doplatku na bydlení či část příspěvku na živobytí. Úřady by jim z těchto dávek neuhrazené pokuty strhávaly.

Mezi vybranými přestupky předkladatelé uvádí přestupky proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku. Také při nepřihlášení dítěte k zápisu k povinné školní docházce a i v případě zanedbávání péče o povinnou školní docházku žáka.

O část dávek by přišli i lidé, kteří nezaplatili pokutu za porušení obecní vyhlášky, jež stanoví podmínky pro pořádání sportovních a kulturních akcí.

Milí přátelé,

v těchto dnech nám aprílové počasí naplno ukazuje, co umí. Věřím ale, že se pěkných jarních dnů přece jen brzy dočkáme.

Zdravím vás srdečně!

Radek Vondráček

Anketa

Využijete online sčítání lidu?

  • ANO 19 hlasů
  • NE 2 hlasy

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Zakázat jízdy těžkých vozidel převyšujících 3,5 tuny a přesahujících 7 metrů v levém jízdním pruhu dálnic

80 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


80 %

Váš názor nás zajímá

Souhlasíte s návrhem zakázat jízdu těžkých vozidel převyšujících 3,5 tuny a přesahujících 7 metrů v levém jízdním pruhu dálnic, a to v pracovních dnech od 6:00 do 22:00 hod?

Navrhuje se zakázat jízdu těžkých vozidel převyšujících hmotnost 3,5 tuny a přesahujících 7 metrů v levém jízdním pruhu dálnic ve vymezeném čase, tzn. v pracovních dnech od 6.00 do 22.00 hodin.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (45) Hlasuji pro NE (11) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

Sry za duplicitu!

Pane ŠkromachU, jistě, že je nejefektivnější kontrola na místě! Mimochodem i ty dopravní značky jsou dané nějakou zákonnou úpravou, to jistě dobře víte. Dopravní značka na dálnici v časovým omezením (v návrhu) by byla skoro směšná! A zákony si komplikujeme hlavně sami! Sami svým speciálním výkladem!

Pane Sazeček, když stačí značka, proč k tomu zákon? Mnohem důležitější je způsob efektivní kontroly dodržování místní úpravy. Jinak jezdím poměrně hodně. Většinou špatně předjíždí řidiči kamionů z Balkánu. Ale zákon nic nevyřeší. Naopak zkomplikuje.

Samozřejmě, že stačí značka. Ta by tam zřejmě musela být v daných úsecích i tak! Zákon k tomu být musí, stejně jako info pro cizince na hranicích! Kamion (a nejen on) jedoucí 40 km/hod nemá na dálnici co dělat. Takže zbytečné diskuze o takových případech. Zvýšil bych ty tuny na deset!

Často jezdím po dálnicích a nadávám na předjíždějící kamiony. Ale se zákazem ze zákona nesouhlasím. Věc lze řešit místní úpravou - značkou. Ale důslednou kontrolou dodržování. Už jednou byl podobný zákon schválený a pak zrušený. Nefunguje to.

Pavel BLAHA
03.04.19

Souhlasím s názorem Jiřího Tučana ze dne 20.3.t.r.

Podle mého to zvýší plynulost i bezpečnost.

Bylo by dobré kdyby se podařilo dostat přepravu ve větší míře na železnici . Jsme země kterou velké množství kamionů pouze projíždí .

*****m "ne." Co když v pravém jízdním pruhu pojede neznámý kamión třeba 40 km/hod. A pojede půl hodiny, možná hodinu. Rychlejší kamión jej nesmí předjet , protože nesmí do levého pruhu ?

SAmozřejmě tak, aby se mohli jejich řidiči vyhnout bez sankcí pevné překážce anebo viditelně pomalu jedoucímu vozidlu. Na druhé straně úmyslnou jízdu nákladního vozu v levém pruhu trestat už teď.

Byl bych pro úplný zákaz jízdy pro uvedená vozidla v levém jízdním pruhu. Předjíždět pro ně by bylo možné pouze při nejméně třech jízdních pruzích v jednom směru.

Tam kde jsou jen dva pruhy ano s výjimkou míst s třemi pruhy a více.

To co se dnes děje na našich silnicích je hrůza a děs. Kdysi formani přešli ze silnic na železnici. To byl pokrok. Tento režim vrátil formany zpátky na silnici. Rozdíl je jen v tom, že vyměnili koně za nákladáky. Radikální a hlavně rychlé řešení by to fakt chtělo!

Je docela hrozné, když se snaží jeden kamion předjet druhý. Dlouhou dobu jedou vedle sebe a prakticky ani jeden nemá na to aby jel rychleji, než ten druhý. Nějaké řešení by to chtělo.

Ano, ale celkovou tonáž bych povýšil na 7, případně 10 tun. Do 7 tun jsou současná vozidla srovnatelná s rychlosti osobních, a menších dodávek.

Ano, ale jen v úsecích , kde jsou dva jízdní pruhy. Jinak bych byla pro zavést průjezd republikou přes železnici. Máme nejhustéjší železniční síť, přineslo by to stejné zisky a nemičily by se silnice. Přetížení kamionů by se také tímto vyřešilo

Omezení bych v tonáži pozměnil na 10 až nekonečno! Nad 3,2 tuny se mi pozdává málo! Doba omezení je dost vhodná. Řidiči kamionů si mohou naplánovat cestu tak, aby se tomu času částečně vyhnuli. Stoupací pruhy na dálnicích předjíždění umožňují, takže v sumě jsem pro!

Současný zákon o pozemních komunikací ukládá povinnost neomezovat plynulost provozu pomalou jízdou. Pokud by bylo toto ustanovení kontrolováno, tak kamión, která jede o chlup rychleji než předjížděný, by měl být pokutován. Ale kdeže policisté jsou! Asi mráz je skolil mačetou.

JIŘÍ VOGL
09.03.19

Souhlasím s kolegou Duškem. Omlouvám se kolegovi Řehákovi, ale jeho představa, tak jak jí popsal a já pochopil, že po dálnici jezdí současně desítky, stovky a více kamionů a jen JEDNO osobní vozidlo, je podle mne velmi vzdálená realitě.

Používám dálnici pravidelně.Předjíždění kamionů vytváří na dálnici zácpy pro jízdu v levém pruhu,kdy předjíždějící kamion má nedostatečný výkon pro rychlé a bezpečné předjetí "kolegy".Kamiony mají možnost se předjíždět v rozšířených částech dálnice.

Schválení návrhu zákona zpomalí provoz na dálnicích. Stačí jediný pomalejší kamion, vytvoří dlouhou kolonu v pravém pruhu a jediné osobní auto, které v levém pruhu pojede jen o 10 km rychleji a jehož řidič se bude oprávněně obávat zařadit se vpravo mezi nákladní vozy jedoucí s minimálním odstupem.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..