Vážení a milí přátelé,
mimořádně jsme se sešli ve středu 7. dubna, abychom projednali především nový volební zákon.
Odhlasovali jsme, že jednotlivé strany budou potřebovat pro vstup do Poslanecké sněmovny alespoň pět procent hlasů, dvoučlenné koalice nejméně osm procent hlasů a vícečetné koalice jedenáct procent hlasů. Voliči budou moci volit ve čtrnácti volebních krajích jako tomu bylo doposud. Nyní budou předlohu posuzovat senátoři.
Tato schválená novela volebního zákona byla připravena kvůli verdiktu Ústavního soudu z letošního února. Ten svým rozhodnutím zrušil jak způsob přidělování mandátů, tak i kvora pro koalice.
Druhým zákonem, který jsme projednali, je poslanecká novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Zákon jsme projednali ve druhém čtení.
Neplatiči pokut za vybrané přestupky by mohli přijít například o část doplatku na bydlení či část příspěvku na živobytí. Úřady by jim z těchto dávek neuhrazené pokuty strhávaly.
Mezi vybranými přestupky předkladatelé uvádí přestupky proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku. Také při nepřihlášení dítěte k zápisu k povinné školní docházce a i v případě zanedbávání péče o povinnou školní docházku žáka.
O část dávek by přišli i lidé, kteří nezaplatili pokutu za porušení obecní vyhlášky, jež stanoví podmínky pro pořádání sportovních a kulturních akcí.
Milí přátelé,
v těchto dnech nám aprílové počasí naplno ukazuje, co umí. Věřím ale, že se pěkných jarních dnů přece jen brzy dočkáme.
Zdravím vás srdečně!
Radek Vondráček
Vláda předložila sněmovně návrh zákona
Souhlasíte s úpravou zákona o Státním zastupitelství tak, aby Státní zastupitelství mohlo poskytovat veškerou součinnost vznikajícímu Úřadu evropského veřejného žalobce?
Transpozičně/adaptační předpis - implementace:
Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.
Renée Turková
21.05.19
Rozhodně ano, čím víc bude možno posvítit na místní poměry a pod prsty zastupitelů, tím líp.
Zdeněk Škromach
09.04.19
Další z kroků federalizace EU. Už se těším na Spojené státy Evropské. :-)
Milan Takáč
17.03.19
V zájmu urychlení nadnárodních kauz (např. rozkrývání nadnárodních zločineckých organizací) by to mělo smysl. Pokud by se ale pod rouškou Úřadu evropského žalobce skrývala jakákoliv možnost ovlivňovat rozhodování "vnitrostátních" sporů, tak je to významný zásah do suverenity jednotlivých států.
Jiří Kroutil
15.03.19
Jsem pro. 40 let komunistické moci nás tak zdeformovalo, že bez pomoci zvenčí se té deformace sami nezbavíme.
eva Hereinova
13.03.19
Nevidím sebemenší duvod
Václav Řehák
04.03.19
Jde v úpravě zákona jen o ".. možnost poskytovat veškerou součinnost .."? Nejsem právník, text návrhu zákona však chápu převážně jako ".. povinnost poskytovat součinnost..".
Jiří Bartoš
04.03.19
Mám za to, že další zbytečná byrokracie stejně nevyřeší právní džungli v česku. Trvám na tom, že český soudce používá slova právo a spravedlnost tak leda do křížovky.
Miroslav Houžvík
03.03.19
Myslím,že není dobré vkládat další naší identitu do EU
Miroslav Houžvík
03.03.19
Myslím,že není dobré vkládat další naší identitu do EU
Václav Řehák
26.02.19
Nesouhlasím. Nutno hodnotit s výhledem více let do budoucna. Chyboval jsem při vlastním hodnocení Lisabonské smlouvy, měl jsem výhrady proti Klausovi. Ani v budoucnu není vhodné vystoupit z EU. EU se však po letech může měnit v náš neprospěch. Předání oblasti našeho soudnictví má velká ri***a.
Milena Zábrodská
25.02.19
Jsme přece součástí EU, tak ano.
Viliam Paulíny
25.02.19
Nesouhlasím. V této fázy jde o oslabování suverenity našeho státu.
Ludmila Šmůlová
24.02.19
Souhlasím,jsme v EU,tak proč ne.Myslím,že se vše lépe pohlídá.ŠMŮLOVÁ
Josef Geier
20.02.19
Buď máme kvalitní státní zástupce a potom si vnitřní problémy jsme schopni hodnotit a rozhodovat v ČR a nebo jsou naši státní zástupci neschopní a pak je třeba je vyměnit. Nevidím důvod pro podřizování se další nadnárodní instituci.
Renée Turková
18.02.19
Domnívám se, po současných zkušenostech s Evropskými fondy, je to nezbytné. Nejdou zpět peníze jen české, ale od každého jednoho obyvatele celé Unie. Důvěřuj, ale prověřuj!
Miroslav Pospíšil
18.02.19
Souhlasím za podmínek, kdy budou tyto podmínky přesně definovány v našem českém trestním zákoně. Na jedné straně musíme u nás v ČR být opatrní na vydávání českých občanů k trestnímu stíhání do EU, na druhé straně by měl závažné trestní činy v ČR žalovat evropský prokurátor.
Alice Tomková
16.02.19
Samořejmě, že souhlasím, vždyť jsme součástí EU. Úřad evropského zastupitelství by měl rozhodně přinést účelnější a účinnější posílení trestního stíhání pachatelů trestných činů poškozujících nebo ohrožujících finanční zájmy Unie a jejich postavení před soud.
Miroslava Kapalová
15.02.19
Pokud se někdo dopustí trestného činu, může EU postupovat podle dosavadních zákonů. Myslím, že není potřeba předávat pravomoci (a vůbec odkrývat karty) orgánům EU a zvláště by se to mělo týkat spravedlnosti a justice.
JIŘÍ VOGL
14.02.19
V důvodové zprávě se uvádí,že byl Úřad zřízen "v režimu posílené spolupráce" 22 členských států VČETNĚ ČR !! a že navrhované úpravy jsou nutné "pokud chce ČR i nadále plnit své závazky z členství v EU". ČR chtěla Úřad a chce být členem EU- tedy je nutno navrhovanou úpravu přijmout.
Jiří Šabrata
13.02.19
Hydře byrokracie EU roste další hlava! Utnout, dokud je to jen boulička! Copak nemá každý stát EU policii, státní zástupce či žalobce ? Nebo jsou mezi státy EU nějaké územní štěrbiny, kam spravedlnost nemůže? Žádná součinnost, bojkot. Nehrejte si s trpělivostí lidí.
Jiří Figura
13.02.19
Ne. Nechci nic předávat dále.Co je doma,to se počítá.
Antonín Šolc
12.02.19
Zásadně nesouhlasím s postupování našich práv orgánům EU. Tato politika oslabuje naší suverenitu a akceschopnost. Komisař či veřejný žalobce s Malty stěží ví kde je Česko a o naší kultuře neví nic !
Květoslav Verbický
12.02.19
Byrokracie EU se snaží z evropských států vytvořit Svaz kap.států evropských. Stádo se nejlépe ovládá. K tomu potřebuje zrušit suverenitu jednotlivých států. Proto, že to zatím nemůže nařídit, jde cestou "postupné demontáže". Jen si říkám, když to nefungovalo v SSSR, proč by to mělo fungovat v EU.
Jaroslav Belatka
11.02.19
Zase by to o další kousek ukrojilo suverenitu našeho státu.
Vratislav Kozák
11.02.19
Komise EU nikdy nic dobrého nepřinesla. raději omezit počet darmožroutů v této instituci, než přijmat nové.
Jaroslav Frank
06.02.19
NE, v žádném případě. EU si tímto způsobem pomalu ale jistě získává právo rozhodovat o všem. Pokud je nám známo, tak dosud jsme samosprávný stát a nenechme si do všeho od EU kecat.A že si troufnou rozhodovat o nás, bez nás , předvedli při uzavření posledního paktu mezi dvěma osobami.
Jaroslav Raclavský
06.02.19
Ne - žádnou povinnou "součinnost ze zákona", žádné další automatické předávání našich národních kompetencí do EU. Musí být především jasné jak ten "vznikající Úřad evropského veřejného žalobce" vůbec bude fungovat. Protože naše SZ neumí řešit všechny naše kauzy v krátkých lhůtách natož v EU
Milan Hemzal
02.02.19
Ne - žádnou povinnou "součinnost ze zákona", žádné další automatické předávání našich národních kompetencí do EU. Musí být především jasné jak ten "vznikající Úřad evropského veřejného žalobce" vůbec bude fungovat a co nám to přinese. Když něco ano, pak na "úpravu zákona" bude času dost.
Frantisek Stanek
01.02.19
Evropská komise na návrh a posléze Evropská rada se dohodne tak národní vlády mají konat ve smyslu naplnění dohody. Ratifikace národních parlamentů. Státní zastupitelství jako dozorující orgán nad policejní mocí by mělo poskytnou všechny nezbytné informace k zabránění korupce z rozpočtu EU.
S.F