Slovo úvodem

Vážení a milí,

poslední týden v červenci jsme projednali tyto zákony:

Otcovská dovolená se pravděpodobně prodlouží na dva týdny a podmínky nároku na ošetřovatelské volno se patrně zmírní, předpokládá to poslanecká novela o nemocenském pojištění.

Závěrečným hlasováním prošel i vládní návrh o dětských skupinách. Na jesle se nezmění, budou i nadále pro starší děti. Předloha také zakotvuje jejich financování.

Zvýšení důchodů o 300 korun od ledna nad zákonnou valorizaci a příspěvek 500 korun za každé vychované dítě od roku 2023 jsme schválili ve vládní novele o důchodovém pojištění. Zároveň jsme odhlasovali možnost předčasného důchodu až o pět let pro příslušníky integrovaného záchranného systému bez dopadu na výši penze.

Dodatečné přidání 300 korun k důchodům by příští rok stálo podle důvodové zprávy 10,6 miliardy korun. O rok později by to bylo 10,9 miliardy korun a v následujícím roce 11,1 miliardy korun. Ministerstvo práce a sociálních věcí zdůvodnilo zvýšení důchodů tím, že očekávaný růst penzí bude nižší než v posledních letech.

Zvýšení příspěvků na péči pro lidi se zdravotním postižením, kteří využívají pobytové sociální služby, jsme schválili v poslanecké novele o sociálních službách. Částky by měly být stejné, jako mají postižení, kteří žijí doma. Stát by na těchto dotacích vydal podle odhadu předkladatelů o 3,4 miliardy korun ročně navíc. Předkladatelé rovněž uvedli, že naopak díky tomu by mohl stát snížit dotace na sociální služby.

Obce v okolí Vrbětic na Zlínsku (Bohuslavice nad Vláří, Haluzice, Lipová, Slavičín a Vlachovice), jejich obyvatelé i Zlínský kraj by si mohli za výbuchy munice z roku 2014 rozdělit celkové odškodnění téměř 700 milionů korun.

Návrh zákona podepsali poslanci napříč poslaneckými stranami. Mezi podepsanými jsou hlavně poslanci, kteří jsou ze Zlínského kraje. Pro hlasovalo 113 poslanců ze 123 přítomných, proti nehlasoval nikdo. Předlohu jsme schválili ve zrychleném režimu.

Schválené zákony budou odeslány do Senátu k projednání.

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Zavedení digitální daně

93 %
28.01.20   18   Rozpočtový výbor

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


93 %

Váš názor nás zajímá

Souhlasíte se zavedením digitální daně ve výši 7% pro velké internetové firmy, s cílem odvodu daně tam, kde inkasují peníze za své služby, tzn. v České republice?

Návrh zavádí daň, kdy se bude zdaňovat poskytování vybraných digitálních služeb (provedení cílené reklamní kampaně, využití mnohostranného digitálního rozhraní a prodej dat o uživatelích). Subjektem daně budou PO nebo jednotky bez právní osobnosti, kt. buď patří do velké skupiny podniků s celkovými konsolidovanými výnosy překračujícími částku 750 000 000 EUR (cca 20 mld. Kč), nebo které takových výnosů dosahují samy, pokud současně v rámci této skupiny nebo samostatně úplatně poskytují na území ČR zdanitelné služby a úhrn úplat za tyto služby připadající na ČR přesahuje částku 100 000 000 Kč, opět buď celkově v rámci skupiny, nebo samostatně za danou právnickou osobu nebo jednotku bez právní osobnosti. Současně musí být překročen třetí práh, který v případě provedení cílené reklamní kampaně a poskytnutí dat o uživatelích představuje úhrn úplat za tyto služby připadající na ČR převyšující 5 000 000 Kč a v případě využití mnohostranného digitálního rozhraní podmínku, že toto rozhraní musí mít více než 200 000 uživatelských účtů.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (54) Hlasuji pro NE (4) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

Tato daň měla být již zavedená , a ne rok o ní uvažovat a plácat nesmysly

Josef Palan
07.08.20

Ano, ale v rámci celé Evropy.

Samozřejmě, dal bych větší, a uzákonil odvod daní ne dle sídla firmy, ale kde pracují. Pracuje-li v ČR, zaplatí daně v ČR apod., ne tam kde má sídlo. Koho to zase napadlo??

Pokud to nemůže být vyšší daň tak alespoň těch 7 %.

Hlasuji NE, protože jsme otevřená ekonomika a tato problematika musí být řešena na úrovni EU.

NE z mnoha důvodů. Jedním z nich je globální rozměr globálního byznysu. Republika ať si daní práci a daně z nemovitosti Globalního byznysu. Co se týče danění korporací z obratu je blud a nesmysl. To přísluší národním vládám viz. obrat, po odečtení nákladů = ZISK.
C.O
Stanek

ad Sazeček) Výnos není zisk. Jsou výnosy (obrat) a jsou náklady. Rozdíl mezi nimi je hospodářský výsledek, tedy zisk nebo ztráta.
Digitální daň má být z obratu, tedy z výnosů.

Velké internetové firmy nehorázně bohatnou. Platit daň je samozřejmost, otázka je především správně nastavit její výši.

Ano, ale výše by měla být přiměřená

Ano, platit daně by mělo platit pro každého, její výše je na zvážení a dohodě.

Pavel BLAHA
07.02.20

Souhlasím se zavedením digitální danë .Zároveń je třeba vytvořit a zajistit podmínky, aby na tyto odvody nedopláceli klienti jednotlivÿch bank.

Asi ano, ale otázkou je zda je sazba přiměřená. A taky mi chybí informace zda to nakonec stejně nezaplatíme my občané přes zdražení služeb.

Hlasoval jsem ano. Pokud jsem dobře četl, tak k tomuto kroku se chystá asi 140 zemí světa.

Hlasuji pro a dokonce si myslím, že 7% je málo.

Rozuměl jsem termínu "výnos" = zisk!

ad pan Sazeček: Jenže tato daň nebude zdaňovat zisky, ale obrat. A to navíc dost nepřiměřeně!

Platit daně je normální. Škoda,že jen pro někoho.

Je přiměřené zdaňovat zisky!

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..