Vážení a milí přátelé,
mimořádně jsme se sešli ve středu 7. dubna, abychom projednali především nový volební zákon.
Odhlasovali jsme, že jednotlivé strany budou potřebovat pro vstup do Poslanecké sněmovny alespoň pět procent hlasů, dvoučlenné koalice nejméně osm procent hlasů a vícečetné koalice jedenáct procent hlasů. Voliči budou moci volit ve čtrnácti volebních krajích jako tomu bylo doposud. Nyní budou předlohu posuzovat senátoři.
Tato schválená novela volebního zákona byla připravena kvůli verdiktu Ústavního soudu z letošního února. Ten svým rozhodnutím zrušil jak způsob přidělování mandátů, tak i kvora pro koalice.
Druhým zákonem, který jsme projednali, je poslanecká novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Zákon jsme projednali ve druhém čtení.
Neplatiči pokut za vybrané přestupky by mohli přijít například o část doplatku na bydlení či část příspěvku na živobytí. Úřady by jim z těchto dávek neuhrazené pokuty strhávaly.
Mezi vybranými přestupky předkladatelé uvádí přestupky proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití a proti majetku. Také při nepřihlášení dítěte k zápisu k povinné školní docházce a i v případě zanedbávání péče o povinnou školní docházku žáka.
O část dávek by přišli i lidé, kteří nezaplatili pokutu za porušení obecní vyhlášky, jež stanoví podmínky pro pořádání sportovních a kulturních akcí.
Milí přátelé,
v těchto dnech nám aprílové počasí naplno ukazuje, co umí. Věřím ale, že se pěkných jarních dnů přece jen brzy dočkáme.
Zdravím vás srdečně!
Radek Vondráček
Skupina poslanců předložila sněmovně návrh zákona
Souhlasíte se zvýšením výměry starobního důchodu o 500 Kč měsíčně za každé vychované dítě, pokud o něho bylo pečováno alespoň 10 roků do doby jeho zletilosti?
Navrhuje se zvýšení procentní výměry starobního důchodu o 500 Kč měsíčně za každé vychované dítě za splnění podmínky, že poživatel důchodu osobně pečoval o dítě ve věku do dosažení zletilosti alespoň po dobu deseti roků. Navýšení náleží vždy jen té osobě, která se na péči o dítě podílela nejvyšší měrou.
Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO
(37)
Hlasuji pro NE
(19)
Komentovat
MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.
Miloslav Svozil
13.04.21
ANO, vždyť vychovat dítě není vůbec žádná legrace a ti lidé si to zaslouží. Naopak těm, kteří je NECHTĚJÍ, bych daně zvýšil, neboť tyto děti budou jim platit důchod. Ono si dnes užívají
Lubomír Sazeček
08.04.21
Naopak, administrativně naprosto bez práce. Stačí zadat do výpočtového vzorce u žen k počtu dětí příslušný počet pětistovek a spojit s podmínkou odpracovaných let a je hotovo. Administrativně totiž systém už děti matek zvládnout umí!
Jana Horníková
03.04.21
Administrativne temer nerealizovatelne.
Lubomír Sazeček
29.03.21
Při odpracování zákonného limitu let k nároku na vznik starobního důchodu, ano!
František Koplík
10.03.21
Hlasoval jsem pro NE. Pro bych byl, pokud by to co rodič dostane bylo určeno procentem z daní které to dítě platí.
Aloisie Jurkovičová
02.03.21
Hlasovala jsem pro ano, ale s podmínkou, že při žádosti o důchod daná žena doloží, že její již dospělé dítě řádně pracuje a odvádí státu příslušné daně.
Zdenek Roman
27.01.21
Zjišťovat komu náleží navýšení 500 Kč je nerealizovatelné. Muž, žena, kdo víc, jak dlouho? Zvýhodnění má mít každý během výchovy o dítě snížením daně anebo část z daní pracujícího dítěte je posílaná rodičům automaticky přes portál.
Milan Hemzal
19.01.21
Za "vychované" dítě zvýšení výměry, no prosím. Ale co za ty "nevychované"? Za ty by měla být srážka z důchodu, nezdá se vám? No a proč pouhých 10 roků, proč ne 18? Za těch 8 roků bude brát kdo? Tak si to napřed socialističtí rozdávači veřejných peněz ujasněte.
Růžena Malinkovičová
19.01.21
Ano souhlasím. A ještě se vrátím ke konci roku k hlasování o příspěvku 5000 Kč. Nehorázné byly příspěvky některých poslanců TOP 09, kteří se ptali, kde na to vláda vezme. A že se neptají, kde vláda vezme na sociální dávky těm, kteří nikdy nepracovali a na SD imigrantům.
Věra Térová
19.01.21
Ano - souhlas s panem Svozilem.
Miroslav Šmiřák
19.01.21
Souhlas, byl by to další příspěvek k podpoře rodin s dětmi a zvyšování porodnosti. Dříve přeci mohly matky odcházet do starobního důchodu o několik let dříve podle počtu vychovaných dětí. Dnes to myslím nejde, tak alespoň podpora touhle formou.
Miloslav Svozil
12.01.21
Ano, souhlasím, jsem pro, ale jak jsem uvedl pro oba rodiče.
Miroslav Pospíšil
08.01.21
Je to zajímavý návrh. Je to určitá motivace k tomu, aby rodiče měli děti. Zákon musí být ale vypracován do všech detailů, aby nedocházelo k jeho zneužívání, což bude asi velké lákadlo pro nějakou skupinu / ny občanů.
Jana Fraitová
03.12.20
Hlasovala jsem ne. A pokud jde o zvýšení porodnosti - početnost dětí by se měla řešit systémově nějak jinak - vyššími příspěvky nebo snížením daní, apod. Navíc dotyčný rodič se důchodu ani nemusí dožít.
Josef Vybíhal
03.12.20
Přítelkyně vychovala tomuto státu dvě děti, které tomuto státu platí daně. A jak se ji tento stát odvděčil?
Přidal ji práci o čtyři roky navíc a dal důchod deset tisíc. Kdybych ji finančně nepomáhal tak pojde hlady. Tento režim platí statisíce netahačenků a ty co pro něj pracovali nechá v nouzi.
Jan Procházka
02.12.20
Co je vychované dítě? Co to je "pečováno"? Že ho např. do deseti let živí a šatí? Často pouze ze státních peněz? To dělá každý. A ono dítě v dospělosti stráví 10 let po riminálech a stojí společnost desíty milionů? Za to by se měl dotyčnému "rodiči" zvýšit důchod? Je potřeba z****t jiná kritéria.
Milan Hemzal
02.12.20
Za "každé vychované dítě"? A jak tu kvalitu "vychování" budete měřit?
A jestliže za "vychované dítě" ano, pak za každé "NEvychované dítě" výměru starobního důchodu o 5000 Kč (pěttisícKč) snížit. To pak jo.
Zdeněk Škromach
02.12.20
Věci se mají řešit systémově. Rodiny potřebují podporu, v době kdy jsou děti malé. A na důchod by se měla doba péče rodiče, který je na rodičovské započítávat např. průměrnou mzdou. Nějaké paušály nic neřeší.
Lubomír Sazeček
02.12.20
Předpokládal jsem, že to má být kompenzace pro matky, které jsou mateřstvím a každým dítětem omezeny na příjmech, tedy ztrácí na případném důchodu!
Zdeněk Škromach
02.12.20
Souhlas pan Svozil.
Miloslav Svozil
02.12.20
Ano souhlasím, ale pro oba rodiče, neboť oba se o dítě starají.
Lenka Obertová
02.12.20
Ano, k****i narovnání penzí. Základ by se měl zvyšovat rychleji než procenta z výdělku.Rozevírají se nůžky mezi bohatými a chudými důchody. Hodně rodičů pracuje na dohody. Do důchodu se jim to nepočítá. Mělo by se platit soc. pojištění z každého pracovníhu vztahu.
Renée Turková
02.12.20
Aspoň nějaká náhrada 500,- Za minimálně tři roky na tzv. mateřské do****né, které se berou jako neodpracované = na soc. dávkách, se oproti mužům sníží podstatně výpočty výšky důchodu každé matky.
Renée Turková
02.12.20
Aspoň nějaká náhrada 500,- Za minimálně tři roky na tzv. mateřské do****né, které se berou jako neodpracované = na soc. dávkách, se oproti mužům sníží podstatně výpočty výšky důchodu každé matky.
Zdeněk Škromach
20.11.20
Tak jak to je postavené, je to špatně. Spravedlivě by to měli dostat oba rodiče. Jinak mnohem lepší je započítat dobu péče o dítě do nároku na důchod průměrnou mzdou.
Bohdan SALVET
19.11.20
Tady ty "paušální" sazby bývají dost často "nespravedlivé" a složité na posuzování. Aby to nebylo nakonec kontraproduktivní!?
Helena Rotterová
13.11.20
Lépší by byly "daňové prázdniny" pro pracujícího rodiče, je-li druhý rodič doma s dítětem. A daňové úlevy pro pracující dítě pečující o rodiče v důchodu.
Petr Kudrnáč
06.11.20
200,- Kč za 5 let výchovy (než jde děcko do školy)
Yveta Heyrovská
04.11.20
Do****la bych si úvahu k dětem zařadit ještě seniory v domácí péči, která mnohdy znamená zkrácení úvazku, tím menší odvody. Věřte, že ani příspěvek na péči situaci v tomto ohledu neřeší.
Ladislav Kašpar
27.10.20
Je to vždy v prvé řadě žena která přivedením nového, potencionálního poplatníka na svět odvedla velký kus, bohužel neohodnocené práce pro tuto společnost. Problém ale je když takový poplatník a jeho početní sourozenci zapomenou plnit svou povinnost uživit alespoň své rodiče. To je však velké TABU
Jaroslav Frank
27.10.20
Zvykejme si na to, že v tomto státě se již dlouhodobě dějí nepochopitelné a ruší roky ověřené věci a to bez ohledu na současný COVID
Vratislav Kozák
25.10.20
Jsem pro. Matka, která byla s dětmi doma, tak nevydělávala. Pak má nižší důchod než ty matky, které po půl roce děti odloží do nějaké péče a jdou vydělávat. Pak se divíme (my senioři), co vyrůstá za mládež.
Ilona Ernestová
24.10.20
NE. Ale co už vůbec nechápu, proč navýšení PROCENTNÍ výměry. Takže prvním rokem to bude 500 Kč a další roky se ta částka bude zvyšovat o valorizace???
Lubomír Sazeček
21.10.20
To je asi lepší vrátit odpočet let matkám!
Jiří Bartoš
20.10.20
Umíte si představit ten případný prováděcí guláš ? Důchod má být za odvedenou práci pro společnost.
Miroslava Kapalová
18.10.20
Hlasovala jsem ano, a překvapilo mne, že návrh podali lidovci, ale stanovisko vlády je negativní tak to asi neprojde, hlavně k****i směrnicím EU.