Slovo úvodem

Vážení a milí,

jste fajn!

Děkuji vám za příspěvky a názory v nich psané. Jsem za to vděčný. Já i návštěvníci tohoto portálu mají díky vám zpětnou vazbu k současnému dění v naší republice.

Také chci moc poděkovat všem členům Senior parlamentu, kteří mi píší do Poslanecké sněmovny. Vážím si vašich slov.

Dnes, 14. října, rozhodl prezident republiky o svolání zasedání nové Poslanecké sněmovny, zároveň stanovil den jeho zahájení na pondělí 8. listopadu 2021.

Posílám všem srdečné pozdravy a mějte se pěkně!

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Větší bezpečnost pro cyklisty na silnicích

Další témata:

V novele zákona o pozemních komunikacích poslanci odhlasovali mimo jiné, že motoristé budou muset objíždět cyklisty ve vzdálenosti 1,5 metru, v oblastech s omezenou rychlostí na 30 kilometrů v hodině na metrovou vzdálenost. Navrhovatelé tuto změnu zdůvodnili větší bezpečností cyklistů a měla by platit od července. Jsou podle vás řidiči vůči cyklistům v rámci silničního provozu bezohlední?

Ze silničního provozu jsem se za pár týdnů přesvědčil jsem se, že je to pořádné ******. Za výraz se omlouvám, ale vulgární slova běžně nepoužívám.

Milos Adam
24.05.21

V silnicni doprave vzdy dobrovolne podstupuje ri***o ten, kdo jede vyrazne rychleji, nez kolona, nebo kdyz jede vyrazne pomaleji. Do techto obou skupin vstupuji cykliste dobrovolne. Bocni odstup bude vzdy maly. Stejne na chodniku uhrozuji podstatne rychlejsi cykliste a elektrokolobezky chodce.

Ještě ke kolům.
Paragraf 17, odst. (2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty....

... Paragraf 17, odst. (5), písm. f)
Řidič nesmí předjíždět: f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí 1. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vo****u

Kdo chce ten může, kdo nechce hledá důvody.
Jasné vyjádření zástupce PČR - https://www.policie.cz/clanek/cykliste-v-silnicni-doprave.aspx

Část českých řidičů bez ohledu na věk za volant vůbec nepatří. Mi je 75 let, i dnes lítám ve špičce po Praze služební Fabií (omláceným vrakem..), takže mám přehled! Toto nařízení je praktický nesmysl. Nelze kontrolovat, nelze dokázat , prostě nic.

Souběžné cyklostezky nelze realizovat všude.

Tož to si o těch kamerách něco přečtěte. Pokud jde o přestupek a poskytnete je PČR, použitelné jsou. Nelze záznamy umisťovat na veřejné sítě!

Lepším řešením by bylo stavět souběžně se silnicemi 1. a 2. třídy cyklostezky. Třeba v rámci oprav. Tato úprava nic neřeší.

Na některých okreskách ani nebude možno cyklistu předjet. Stejně tak, kde je plná čára. Jak se v případě střetu dokáže, že cyklista nejel při kraji silnice?

No záznamy s kamer nejsou veřejné a jen těžko použitelné.

V dnešní době je "okamerovaný" už kde kdo. Je to dobře a je dobře, že se vyvrátily obavy, tehdy hlavně ze strany ODS, že bude docházet k nějakému zneužívání a nebo špiclování či dokonce udávání. V mnohých případech se kamera ve vozidle ukázala jako užitečná. Už ji používají i cyklisté. Také dobře!

Je dobře, že je to napsaný. Fakticky to může fungovat pouze tam, kde dojde ke střetu a bude to někde před kamerou. Jinak je to slovo proti slovu.

Obavy o dodržování tohoto zákona jsou namístě. Právní vědomí Čechů je nízké, respekt k zákonům na bodu mrazu. To nakonec vidíme i nyní při pandemii, co všechno našinec dokáže! Je přitom zvláštní, že obdobné pravidlo platí i jiných zemích, často nám dávaných za vzor, platí a funguje!

V dobách kdy jsem ještě jezdila na kole/podotýkám pouze na venkov. málo frekvent. silnicích/, kdy mne něco velkého, kamion nebo velký zemědělský stroj raději zastavila a s kola sesedla, měla jsem z těch velkých dopr. prostředků, respekt i strach. Takže souhlasím, ale nevím jak se to bude zajistov.

Přijetí je dobrá věc, teď jen bude záležet na dokazování rychlosti a vzdálenosti, s tím si ovšem mnoho dnešních řidičů nebude dělat hlavu, tak uvidíme

www.policie.cz/clanek/jezdime-bezpecne.aspx Při jízdě v městě může cyklista dojet k pomalu jedoucí nebo stojící koloně vozidel.V tomto případě může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky,pokud je vpravo od vozidel dostatek místa.

Přijato, a je to dobře. Záleží ovšem na schopnosti vstřebávat tento zákon zejména ze strany řidičů motorových vozidel!

Bude to těžce vymahatelné nařízení a v důsledku brzda dopravy. Už vidím policajta jak s nově nafasovaným dvoumetrem dokazuje porušení vzdálenosti. Platnost bude doufám oboustranná a nebudou se na červené prodírat mezi auty a otírat zrcátka. Nic proti bezpečnosti, sám jezdím na kole.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..