Slovo úvodem

Vážené členky a členové Senior parlamentu,

po delší časové odmlce mám pro vás pozitivní zprávu. Podařilo se po technické stránce vyřešit další provoz stránek Senior parlamentu a jeho hlavní organizátoři jsou připraveni pokračovat ve stejném duchu, jako tomu bylo ještě na podzim loňského roku.

Já se těším, že budu moci sledovat vaše diskuze. Obsah stránek bude pravidelně aktualizován a budete seznamování s nejnovějšími návrhy zákonů tak, jak přicházejí do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Na vaše podněty se hlavně těším i ze své nové pozice předsedy ústavně-právního výboru Poslanecké sněmovny.

Děkuji všem aktivním členům, že se znovu zapojí do diskuzí a doufám, že jejich názory budou použity někdy i v tom našem Parlamentu na Malé Straně.

A snad se po delší době konečně podaří zorganizovat setkání členů Senior parlamentu u nás v Praze ve Sněmovní ulici.

Váš

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Větší bezpečnost pro cyklisty na silnicích

Další témata:

V novele zákona o pozemních komunikacích poslanci odhlasovali mimo jiné, že motoristé budou muset objíždět cyklisty ve vzdálenosti 1,5 metru, v oblastech s omezenou rychlostí na 30 kilometrů v hodině na metrovou vzdálenost. Navrhovatelé tuto změnu zdůvodnili větší bezpečností cyklistů a měla by platit od července. Jsou podle vás řidiči vůči cyklistům v rámci silničního provozu bezohlední?

Ze silničního provozu jsem se za pár týdnů přesvědčil jsem se, že je to pořádné ******. Za výraz se omlouvám, ale vulgární slova běžně nepoužívám.

Milos Adam
24.05.21

V silnicni doprave vzdy dobrovolne podstupuje ri***o ten, kdo jede vyrazne rychleji, nez kolona, nebo kdyz jede vyrazne pomaleji. Do techto obou skupin vstupuji cykliste dobrovolne. Bocni odstup bude vzdy maly. Stejne na chodniku uhrozuji podstatne rychlejsi cykliste a elektrokolobezky chodce.

Ještě ke kolům.
Paragraf 17, odst. (2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty....

... Paragraf 17, odst. (5), písm. f)
Řidič nesmí předjíždět: f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí 1. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vo****u

Kdo chce ten může, kdo nechce hledá důvody.
Jasné vyjádření zástupce PČR - https://www.policie.cz/clanek/cykliste-v-silnicni-doprave.aspx

Část českých řidičů bez ohledu na věk za volant vůbec nepatří. Mi je 75 let, i dnes lítám ve špičce po Praze služební Fabií (omláceným vrakem..), takže mám přehled! Toto nařízení je praktický nesmysl. Nelze kontrolovat, nelze dokázat , prostě nic.

Souběžné cyklostezky nelze realizovat všude.

Tož to si o těch kamerách něco přečtěte. Pokud jde o přestupek a poskytnete je PČR, použitelné jsou. Nelze záznamy umisťovat na veřejné sítě!

Lepším řešením by bylo stavět souběžně se silnicemi 1. a 2. třídy cyklostezky. Třeba v rámci oprav. Tato úprava nic neřeší.

Na některých okreskách ani nebude možno cyklistu předjet. Stejně tak, kde je plná čára. Jak se v případě střetu dokáže, že cyklista nejel při kraji silnice?

No záznamy s kamer nejsou veřejné a jen těžko použitelné.

V dnešní době je "okamerovaný" už kde kdo. Je to dobře a je dobře, že se vyvrátily obavy, tehdy hlavně ze strany ODS, že bude docházet k nějakému zneužívání a nebo špiclování či dokonce udávání. V mnohých případech se kamera ve vozidle ukázala jako užitečná. Už ji používají i cyklisté. Také dobře!

Je dobře, že je to napsaný. Fakticky to může fungovat pouze tam, kde dojde ke střetu a bude to někde před kamerou. Jinak je to slovo proti slovu.

Obavy o dodržování tohoto zákona jsou namístě. Právní vědomí Čechů je nízké, respekt k zákonům na bodu mrazu. To nakonec vidíme i nyní při pandemii, co všechno našinec dokáže! Je přitom zvláštní, že obdobné pravidlo platí i jiných zemích, často nám dávaných za vzor, platí a funguje!

V dobách kdy jsem ještě jezdila na kole/podotýkám pouze na venkov. málo frekvent. silnicích/, kdy mne něco velkého, kamion nebo velký zemědělský stroj raději zastavila a s kola sesedla, měla jsem z těch velkých dopr. prostředků, respekt i strach. Takže souhlasím, ale nevím jak se to bude zajistov.

Přijetí je dobrá věc, teď jen bude záležet na dokazování rychlosti a vzdálenosti, s tím si ovšem mnoho dnešních řidičů nebude dělat hlavu, tak uvidíme

www.policie.cz/clanek/jezdime-bezpecne.aspx Při jízdě v městě může cyklista dojet k pomalu jedoucí nebo stojící koloně vozidel.V tomto případě může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky,pokud je vpravo od vozidel dostatek místa.

Přijato, a je to dobře. Záleží ovšem na schopnosti vstřebávat tento zákon zejména ze strany řidičů motorových vozidel!

Bude to těžce vymahatelné nařízení a v důsledku brzda dopravy. Už vidím policajta jak s nově nafasovaným dvoumetrem dokazuje porušení vzdálenosti. Platnost bude doufám oboustranná a nebudou se na červené prodírat mezi auty a otírat zrcátka. Nic proti bezpečnosti, sám jezdím na kole.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2022. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..