Slovo úvodem

Vážení a milí,

jste fajn!

Děkuji vám za příspěvky a názory v nich psané. Jsem za to vděčný. Já i návštěvníci tohoto portálu mají díky vám zpětnou vazbu k současnému dění v naší republice.

Také chci moc poděkovat všem členům Senior parlamentu, kteří mi píší do Poslanecké sněmovny. Vážím si vašich slov.

Dnes, 14. října, rozhodl prezident republiky o svolání zasedání nové Poslanecké sněmovny, zároveň stanovil den jeho zahájení na pondělí 8. listopadu 2021.

Posílám všem srdečné pozdravy a mějte se pěkně!

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Alkohol v dopravě

Další témata:

Ve Sněmovně se nyní diskutují poslanecké novely týkající se požití alkoholu a jeho tolerance u řidičů, cyklistů a vodáků. S výjimkou rizikových skupin navrhují předkladatelé u řidičů a cyklistů toleranci do 0,05 %, u vodáků zproštění odpovědnosti za přestupek. Měla by podle vás Česká republika v rámci dopravy opustit nulovou toleranci alkoholu?

Je zvláštní, kolego Bartoši, jak se vám vliv alkoholu mění dle vaší osobní potřeby. V autě ani pivo, na kole dvě a na vodě vám nevadila těžká opilost!

Nechal jsem si zkontrolovat ta promile. Měl jsem 1,8 a neudržel se na nohou. Za volant by neměl řidič ani s jedním malým pivem ! Když jsem měl, na raftu, 2,8 nikoho jsem neohrožoval a to dodržuji stále, jen ty promile jsou nižší. Na kole to se dvěma pivy zvládnu, je to za výkon v teple.

Vyšší obsah alkoholu v krvi je už dnes hodnocen přísněji. Jsou tuším tři hranice jak se postupuje. Nad promile to je trestný čin. I nyní by se toho moc neměnilo a shoda na tom, že opilce to nenapraví, ta nula, snad už panuje!

A u alkoholu nad půl promile progresivně zvýšit postih. Tato úprava chrání ty slušné. Nemá nic společného s ožralci.

Je dobré si vzít i statistiky dopravních nehod s alkoholem. 80% jich je nad jedno promile, což už je trestný čin.

Je čas vystoupit ze skanzenu totality. Jsme asi poslední zemí s nulovou tolerancí. Půl promile je přiměřeně bezpečné a vede k osobní zodpovědnosti. Dnes, když si dám první pohárek je to už pak jedno až do jednoho promile.

Opakuji jen, že argument o množství nehod s alkoholem, není na místě. Smrtelné a nejtěžší nehody způsobují řidiči s vyšším alk. v krvi než 1 promile. To, že se u mnohých nehod alkohol zjistí je dáno tím, že přestože nehodu způsobí ten bez alk., dýchnou si oba, a ten s alk. jde do statistik.

Jsem pro toleranci alkoholu za volantem do půl promile s tím, že když bude v době mnou zaviněné nehody hodnota nad bezpečnou hranicí-necelých 0,3 promile-tak bude postih přísnější než kdyby tomu tak nebylo. V Rakousku to jde. U nás slyšim nekonečný refrén: český člověk tomu ještě nedozrál. Mám 64...

Já podporují nulovou toleranci zachovat. Máme dost nehod způsobených po požití alkoholu

Diskuze je vedena správným směrem. Jsou tu pro a proti. Já sám jsem zastánce té 0,05% hranice protože je opravdu maximum co by se dalo tolerovat. Argument, že po*****me jedno a budou to tři je planý. Tvrdím, že kdo pil, pít bude, kdo nepil, nezačne! Nebezpečí se skrývá jinde, v drogách!

Tato tolerance je dobrá věc, tedy byla by, kdyby prošla. Ti co pijí, nepřestanou, ti co nepijí, nezačnou. Zákon by pouze "chránil" řidiče, kteří si dají po obědě pivo, které jak ukazují zkušenosti ze zahraničí, nikomu neuškodí! Dnes jsou nebezpečnější nevyježdění řidiči, než ti co požili!

V Evropě lze "naši stopu" vysledovat zhruba od přelomu 9. a 10. století. Máme se vracet tam, kde jsme? Máme zákon ve prospěch zdraví lidí. Zrušíme ho, protože jiní upřednostňují poškozování zdraví? A že podpora spotřeby alkoholu vede k větší zodpovědnosti řidičů? Doloží to autor odkazem na zdroj?

O větší zodpovědností dnešních řidičů radějí pomlčím, stačí být denně účastníkem silničního provozu a je z toho na bl*tí, což potvrzují denní statistiky nehod.

Jsme jeden z posledních skanzenů, kde je půl promile zakázáno. Vraťme se do Evropy. Tam žádný suchý zákon nemají. A vede to k větší zodpovědnosti řidičů.

Není dne, aby jsme se ze zpráv dověděli, jak jsou naší , hlavně noví řidiči stejně zodpovědní jak němci, rakušané a pod. a proto jsou i v senátu proti nulové toleranci, takže souhlasme s řízením vrahů po našich silnicích, bude to jen projev zodpovědných míst k problému

Téma je alkohol v dopravě. Byl jste to však vy kdo 5.8. svou invektivou, k lidem s kladným přístupem k tématu, připletl vaši nemilovanou EU která vás prý odnaučila hospodařit s penězy. Otázka jak je to s tím přežitkem doby.

Nepletme si volné obchodování a bezcelní pásové kontroly,se souhlasným postojem k požívání alkoholických nápojů v jakékoli přepravě. Denní statistiky o mrtvých vypovídají dostatečně o dnešní zodpovědnosti. Do skanzenu patříme v jiných oblastech a nic se proti tomu nedělá. DNEŠNÍ PŘEŽITEK DOBY

Zpět k otázce v úvodu. Je čas vystoupit z toho skanzenu "nulové" tolerance. Patříme mezi poslední země v EU, kde tyto praktiky minulé totality přežívají. Cyklisté mají v Rakousku toleranci 0,8 promile a v Německu dokonce 1,6 promile. Nejsme o nic horší ani nezodpovědnější než Němci nebo Rakušané.

Víte pane Franku, já jsem docela rád, že můžu na Slovensko nebo do Rakouska, což je pár kilometrů, bez celních a pasových kontrol. A volném obchodování pro naše firmy ani nemluvím. .-)

Všichni, co podporují jakoukoli toleranci v pití u činnosti v dopravě jsou horší, jak ti co pijí, a to, že se pije v zemích EU, dá se konstatovat, že EU kromě peněz nám nic dobrého nepřinesla, jen nás odnaučila být řádnými hospodáří svých financí, čehož jsme denně svědky.

Je to tak trochu stále dokola. Řeč je o po****ní tolerance do 05%, což je tolerance téměř ve všech zemích EU. Vše ostatní je přitěžující okolnost. A pro zajímavost 80% z těch 4% nehod pod vlivem alkoholu bylo nad 1,5 promile. Aby bylo jasno. :-)

Vyjádřete prosím kolegové kromě odmítnutí tak ten váš důvod. Jinak se ta diskuze nerozeběhne. :-)

U řidičů nulová tolerance O tom zadna

Je to pořád dokola, většinu nehod nezpůsobují ti do 0,5, ale ti s nulou a nebo ti se dvěma!

Měla. Fyziologická hranice organismu je kolem 0,2 promile. Cyklista je účastníkem silničního provozu takže nevidím rozdíl a kanoistu jsem na silnici ještě nepotkal.

Já se bavím o cyklistech.

Pane Škromachu,o jakém to tady mluvíte pokrytectví!!! Ano,pijeme.A že si to někdo nechce přiznat,to je jedna věc,ale po****t alkohol za volantem druhá.Pletete si pojmy s dojmy.

Nevím kolik váží kolega Kudrnáč, ale mně s jednou desítkou při 88 kg váhy, to dává 0,26! Takže skutečně ani to "jedno po obědě", není problém!

Měla! Protože tento zákon omezuje všechny slušné řidiče. Dacani nejezdí s 0,3 promile, ti jezdí se dvěma, jako ta baba v Praze před čtyřmi dny! Ti slušní se třepou, aby neměli 0,14 jako blahé paměti senátor Antl! Do půl promile, jak je vidět z Evropy, to není problém!

V posledních dnech došlo k několika tragickým nehodám, které způsobili řidiči pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek. Pokud bude zvýšen důraz na postihy za významné porušení, citelné postihy, pak s tím ruku v ruce může jít i snížení nulové tolerance

Líbí se mi to pokrytectví. Všichni víme, že pijeme, ale navenek děláme, že to je jinak. Smutné.

Alkohol při řízení vozidla a lodě ano, ale max. 0,2. Jen tolik, abych si mohl dát jedno pivo. V Evropě to funguje. S tím bych zároveň spojil nemožnost odmítnout dechovou zkoušku na místě pod hrozbou vysokého trestu. V případě dopravní nehody s ať už aktivní nebo pasivní účasti daleko vyšší postih.

Ještě k toleranci alkoholu pro cyklisty. Pokud mají v Rakousku po****no 0,8 %, tak by to mohlo být i u nás. Podmínkou by bylo, že by museli jezdit po cyklostezkách a ne po silnicích v běžném provozu.

Jsem pro nulovou toleranci u řidičů. Ale u vodáků a cyklistů by určitá tolerance být mohla. To již začínáme být papežštější než papež. Mimochodem, při kázání kněží v pracovní době pijí mešní víno. nemělo by se to také zakázat?

Josef Musil
08.07.20

Ono je to ve skutečnosti jedno. Pít se bude i nadále, nedělejme si iluze. Známé prohybice selhaly a náš boj proti alkoholismu a narkomanii není také zvlášť úspěšný.Nevidím důvod, proč bychom neměli tolerovat alk. za stejných podmínek jako v Německu. Zbývá nám jen výchova k odpovědnosti občanů.

Ne, neměla, alkohol za volant, řídítka ani na loď nepatří ! Ať se řidič napije po jízdě. Řidič se MUSÍ NAUČIT, že před jízdou se nepije !!! Kdekdo si myslí, že řízení zvládne i po skleničce, ale výzkumy jasně prokazují negativní vliv i malého množství alkoholu.

Ne, neměla. každý řidič, cyklista nebo vodák ať si dá pivo nebo kořalku po skončení své jízdy. Jak jednoduché !

Kdo se dnes přikloní ke schválení jakékoli tolerance je horší a nezodpovědnější, než ti, kteří se denně dopouštějí sedání do dopravního prostřdku pod vlivem alkoholu , nebo drog. Jedině absolutní zákaz a při opětovném porušení , ihned odebrání řidičského oprávnění. Toleranci je už nad míru.

Jak si začneme pohrávat s tolerancemi, tak to neskončí dobře! Alkohol prostě na silnice nepatří. Měli bychom se snažit spíše dělat opatření , abychom opustili čelní místa ve spotřebě alkoholu na osobu a ne cykloturistům zpestřovat život alkoholem. Jdeme opačným trendem...

Žádná tolerance alkoholu ani drog.Co je mi po tom,že Německo a Rakousko má tolerance.To je jejich problém,nemusíme se po každém opičit.

Ale s tím, že při účasti na dopravní nehodě to bude přitěžující okolnost.

Jednoznačně ano. Jsme už takový poslední skanzen v Evropě. Půl promile není žádná opilost. Naopak, pokud je nula, pak je už úplně jedno kolik toho vypiji. Jen pro porovnání u cyklistů: Rakousko 08, promile a Německo 1,6%.

První slovo zřejmě musím napsat jinak tak tedy řidiči pod vlivem drog .

******** a opilí řidiči se nám prohání po silnicích dnes a denně a to máme nulovou toleranci . Jak to bude vypadat až bude určité množství po****né ?

Ne.

Já si myslím, že vzhledem k množství dopravních nehod a to na souši i neštěstí na vodě by ČR neměla opouštět nulovou toleranci alkoholu..... vyvolalo by to zbytečné spory o přesnost měření a o věrohodnost laboratorních zkoušek. Určitě by přibylo by více nehod a jiných neštěstí.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..