Vážené členky a členové Senior parlamentu,
po delší časové odmlce mám pro vás pozitivní zprávu. Podařilo se po technické stránce vyřešit další provoz stránek Senior parlamentu a jeho hlavní organizátoři jsou připraveni pokračovat ve stejném duchu, jako tomu bylo ještě na podzim loňského roku.
Já se těším, že budu moci sledovat vaše diskuze. Obsah stránek bude pravidelně aktualizován a budete seznamování s nejnovějšími návrhy zákonů tak, jak přicházejí do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Na vaše podněty se hlavně těším i ze své nové pozice předsedy ústavně-právního výboru Poslanecké sněmovny.
Děkuji všem aktivním členům, že se znovu zapojí do diskuzí a doufám, že jejich názory budou použity někdy i v tom našem Parlamentu na Malé Straně.
A snad se po delší době konečně podaří zorganizovat setkání členů Senior parlamentu u nás v Praze ve Sněmovní ulici.
Váš
Radek Vondráček
Vláda předložila sněmovně návrh zákona
Vyřeší opravdu zákaz dvojí kvality výrobků prodej takových výrobků, které jsou kvalitativně rozdílné ve srovnáním s totožnými výrobky v zahraničí?
Důvodem pro zpracování předloženého návrhu je naléhavost řešení zákazu dvojí kvality jako nekalé obchodní praktiky. Za nekalou obchodní praktiku se výslovně označuje uvedení výrobků dvojí kvality na trh, pokud ve věcných souvislostech, s přihlédnutím ke všem jejím rysům a okolnostem, vede nebo může vést k tomu, že spotřebitel učiní rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.
Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO
(42)
Hlasuji pro NE
(7)
Komentovat
MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.
Miloslav Svozil
15.04.22
Co to je dvojí kvalita??? Zdravé a nezdravé??? Totéž je u potravin. Samozřejmě zakázat, kvalita má být jen JEDNA a dost.
Jiří Šabrata
15.04.21
Asi ANO, no možná je to zbytečné, ale jeden zákon navíc nás nezabije.
Miloslav Svozil
12.01.21
Dejte již pokoj s kvalitou dvojích potravin, tabákových výrobků apod. To je vždy před****bní téma. Vzpomeňte si, jak to toho tzv. řezal bývalý ministr zemědělství Jurečka, a co se stalo NIC. Jen blábol.
Miroslav Pospíšil
08.01.21
Nevím, jestli to ten nový zákon vyřeší, ale dejme tomu, že alespoň sníží rozdíly v kvalitě potravin. Ale zase, zákon musí být srozumitelný a jasný o tom, kdo bude tu kontrolu potravin provádět a kdo bude podávat stížnosti k soudu.
Jiří Bartoš
08.12.20
Zatím, po letech keců, jsem neviděl v médiích dva shodné výrobky -obalem- a rozborem prokázanou rozdílnou kvalitu. Obyvatelé pohraničí jezdí nakupovat do sousedních zemí, ale co my, chudí středočeši. Např.
Jaroslav Raclavský
03.12.20
Kvalita výrobku je dána názvem, technologií výroby a složením. Proto výrobek, který má jiné složení nesmí se stejně jmenovat, bez ohledu na to kde se prodává
Jaroslav Frank
02.12.20
Najednou si mnozi vzpoměli na ČSnormy, které řešily problémy všech výrobků bez přívlastků, kterými jsou dnes některé šunty doplňovány a omlouvány, hlavně těmi, co jim není nic svaté a mohou si dělat co a jak chtějí, a jak zřejmě vyžaduje NOVÁ DOBA,proklamovaná tolik ve sněmovně a senátu
Zdeněk Škromach
02.12.20
Každý si může vybrat, co si koupí. Důležité je mít informace. Je škoda, že u nás nefunguje sebeobrana spotřebitelů jako v zahraničí. Dnes je z toho jen politikaření.
Miloslav Svozil
02.12.20
O dvojí kvalitě čehokoliv se hovoří VELMI dlouho a nic se neděje. Jen před volbami se o tom hovoří, hlavně naši lidé v evropském parlamentu apod. Nevím, který chytrák zrušil ČSN skoro na vlastně, a tak to vypadá. Je mi z toho nevolno.
Milos Adam
02.12.20
Jen dotaz - proc se asi v roce 1990 tak spechalo na zruseni CSN na potraviny? Retezce, ktere se sem tlacily, tak moc dobre umely lobovat za sve zajmy. A vedely co delaji.
Milos Adam
02.12.20
Hlasoval jsem ANO. Ale zahranicni retezce maji takovou silu a moc, ze proti nim nema sanci ani EU, ani CR.
Jaroslav Frank
24.11.20
Inovace se nám tak zalíbila, že jí zavádíme do všeho, nejen do potravin.Na trh se uvádějí výrobky, které by měly projít zkušebnou, jak v době minulé.Nebylo by reklamací a český výrobek by měl místo ve světě, ale to se nám do krámu nehodí
Jaroslav Frank
24.11.20
Nevím, proč zde srovnáváte kvalitu naších a zahraničních výrobků, rozdíl je jasný Spíš uvažujte, proč si může náš výrobce měnit suroviny, množství i váhu, jak se mu zlíbí. Nová doba , nové myšlení, a co kdysi bylo pro každého výrobce svaté- NORMY-se nám prostě nehodí. Prostě inovujeme ve všem
Zdeněk Škromach
20.11.20
Nevyřeší. Je to věc trhu a nikoliv byrokracie.
Petr Kudrnáč
06.11.20
Různé kvalitě jednoho produktu nelze zabránit. Buď do buchty dáte řepkový olej nebo slunečnicový olej. Celý problém je otázka ceny finálního produktu (nejenom potravin) a míry zisku. Na stejný produkt stačí dát trochu jinou nálepku a je po problému.
Eva Svátková
15.10.20
Kvalita zboží je ošemetná věc. Drahá věc nemusí být kvalitní a naopak. Spíše vybíráme dle svých platebních možností. Ale proč naprosto stejný výrobek, má mít různou kvalitu jen proto, že se distribuuje v ČR? Jsme snad podřadní spotřebitelé, nebo se výrobce snaží nás diskriminovat?
Jana Fraitová
06.10.20
Souhlasím. Ale už velmi dlouho preferuji české potraviny - přece si nenechám kazit zdraví dováženým nekvalitním zbožím, podporovaným reklamou a líbivými obaly.
Ilona Ernestová
05.10.20
Souhlasím s panem Ladislavem Kašparem. S každým jeho komentářem.
A k tomu zákazu: Nic se tím nevyřeší!
Ladislav Kašpar
01.10.20
Pane *****ku máte naprostou pravdu a plný souhlas s vámi. Jen bychom si v té naší popelnici měli napřed udělat pořádek s našími,rádoby, výrobci a nedo****li jim vyrábět sýry bez mléka, salámy bez masa, jogurty nejogurty a mnoho dalšího vyrobeno z náhražek. Ať už jsou to vysočiny či nížiny......
Ladislav Kašpar
01.10.20
Sám výrobce Nutelly p.Ferrero byl před smrtí v podezření, že změnil receptůru podílem kakaa protože údajně trochu zbledla. Na našem trhu je několik podobných pomazánek z lískových oříšků. Mnozí zahraniční výrobci mají své společnosti u nás takže si to kritizované vlastně vyrábíme doma.
Ladislav Kašpar
01.10.20
Chápu,že pro toho kdo se v této společnosti už nedokáže orientovat je svobodný trh zlodějna. Na vzpomínky jak jste se měl kdysi dobře máte právo. Ale nechápu co bych měl "vám starším" závidět. Ty vzpomínky? Já mám jiné.
Vratislav Kozák
28.09.20
Už to mělo být dávno schválené. Rozdíl jsem poznal u Nutelly v ČR a SRN. A to jsem nepotřeboval žádnou laboratoř. ČR a další postsocialistické státy by neměly být popelnicí.
Jaroslav Frank
25.09.20
Pokud souhlasíte se svobodným trhem, kde se podporují marže u zboží od 50 -900 %, tak souhlasíte se zlodějnou, která v minulosti tohoto druhu nebyla a můžete nám starším jen závidět a kritizovat vše, i co bylo dobré, jako klasický oponent
František Koplík
25.09.20
Myslím si že stanovení norem pro potraviny, nesouvisí s tím je li v dané zemi kapitalizmus nebo socializmus. Pokud vím tak i Mc Donalds má předpisy pro to jaké složení musí mít jeho výrobky. Dokonce si zakládá na tom, že když si objednáte určité jídlo kdekoli na světě, vždy bude stejné.
František Koplík
25.09.20
Takové předpisy byly po počátečních zmatcích stanoveny i u nás. Detaily neznám ale myslím si že je dobré, pokud si koupíte například salám Vysočina, měl by mít stejné složení od kteréhokoli výrobce. Pokud chce některý výrobce vyrábět salám s jiným složením ať jej nazve jinak, třeba Nížina. 😊
Ladislav Kašpar
24.09.20
Nebudu sestupovat na vaši argumentační uroveň. Nechám si pro sebe úroveň vašich "rozumných" přízpěvků s čsnormami zde. Nechci vzpomínat a stále srovnávat totalitu!!! Chápu, že tam stále vzhlížíte. Ale už to není o vás a tak nezbývá jen vzpomínat jak bylo dobře.
Jaroslav Frank
24.09.20
Teď jste se odhalil,asi byste se plně uplatnil v PS a ne v senior parlamentu, kde se předpokládají rozumné názory v příspěvcích
Ladislav Kašpar
24.09.20
Jsem rád,že si mohu svůj stý názor vyslovit svobodně, koupit svobodně co chci na rozdíl od dřívějších norem. Dobře některým tak!!!
Ladislav Kašpar
24.09.20
Jsem rád,že si mohu svůj stý názor vyslovit svobodně, koupit svobodně co chci na rozdíl od dřívějších norem. Dobře některým tak!!!
Jaroslav Frank
22.09.20
Zde se plně projevuje rčení 100 lidí, 100 chutí. Lidé kupují podle peněz v peněžence, barvy zboží , a dalších do očí bijících nabídek, ale kvalita zboží tím není určená,čehož dnešní výrobci zneužívají a jsou proti dřívějším normám. Dobře nám tak !!!
Ladislav Kašpar
21.09.20
Obecně. Nekupujte zboží o kterém si myslíte, že je šizené, bude pak neprodejné. Nenechávejte se lákat na vějičku od obchodníků a různých šizuňků. Nebude pak potřeba zákonů na ochranu spotřebitele či proti šmejdům. Nikdo mne nedonutí koupit co nechci. To je svobodný trh a ne nějaké normy.
Ladislav Kašpar
21.09.20
Ano, je to prasárna. Nikdo však nepřizná, že tím pachtěním po nejlepších cenách si za to zákazník může z části sám a ne jen, některými, nenáviděná EU. Je třeba si také uvědomit, že uvedením tohoto návrhu do praxe se všechny tyto výrobky zdraží. Jsem zvědav jak pak obyčejný zákazník pozná rozdíl.
Jaroslav Frank
21.09.20
Marná snaha dovolávat se nápravy v současné době. zrušilo se co bylo dobré, jako ČSnormy a podnikové kontroly na všech provozech, všude sám manažér, nikdo za nic nezodpovídá, a nikdo ze zodpovědných se nápravy nedomáhá, tak jaké jsme si z****li zodpovědné představitelé ??? Jsme ostudou byvalé ČSR
Marcela Němečková
18.09.20
Tady ten problém se u nás řeší dlouho, ale pořád se nic konkrétního nestalo. Když se nechce, tak nic nejde. Kdo je za to zodpovědný? EU nám nesmí nic vnucovat, co tam dělají ti, co jsou dobré placení, a nečiní tak, a mají za nás bojovat!
Bohdan SALVET
16.09.20
Domnívám se, že řešit takový zásadní problém 30 let po "revoluci" je ostuda ČR! Je to dlouho tolerovaná diskriminace našich lidí. Takové zásadní problémy by měli iniciovat hlavně naši zástupci v EU. Odměny mají myslím docela dobré! Denně se řeší pseudoproblémy - např. zpackaná migrační politika...
Miroslava Kapalová
16.09.20
Je to ostuda ,ale tolik let neni vule neco menit, proto souhlqsim se vsemi predrecniky, ze je to nebetycna ostuda, ze neco tak nemoralniho existuje. Ndvim k cemu tu jourovou v bruselu mame. Asi jako cenzorka.
Blažena Slavíková
16.09.20
Já věřím, že se podaří zakázat dvojí kvalitu na stejné zboží.
Musí však být současně uplatněn postih za nedodržení zákona ve formě vysoké pokuty.
Lubomír Sazeček
16.09.20
Obávám se, že si ti co to praktikují nějakou cestičku zase umetou!
Miloslav Svozil
16.09.20
Bože, co to je za otázku, to by měla být ABSOULTNÍ samozřejmost. Za dvojí kvalitu by se mělo TVRDĚ trestat.
Jaroslav Frank
16.09.20
Absolutní souhlas se všemi mými předdiskutujícími členy. K tomu, aby se to změnilo, musí být v prvé řadě snaha v parlamentu o pořádný zákon a definice trestních postihů
Jiří Tučan
16.09.20
Kde budou chtít šidit, tam to zvládnou i nadále. Občan je v životě jen dvakrát pánem. Poprvé, když vstupuje do ****bní místnost a podruhé, když vstupuje do nákupního střediska.
Miroslav Pospíšil
16.09.20
Pojem "dvojí kvalita " nesmí vůbec v obchodní praxi existovat. Všechno má svoji obchodní značku a každý výrobek má svoje certifikované složení. Když si koupím Bavorskou klobásu v Německu a v Česku tak ta klobása musí být identická.
Milan Hemzal
16.09.20
Co je to za defenzivní a návodnou otázku? Je POVINNOSTÍ zákonodárců udělat takový zákon, aby tuto diskriminaci EU konečně vyřešil! Pokud to za své platy neumějí nebo dokonce sabotují, ať to veřejně přiznají a jdou dělat čemu rozumějí. Bez peněz nezůstanou, v hypermarketech najdou práci vždy.