Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

plenární schůze pokračovala ve dnech 15. a 16. dubna. Ve čtvrtek jsme navázali na přerušenou rozpravu k Národnímu plánu obnovy České republiky. Ministr průmyslu nám k tomu řekl:

„Nyní jsme ve 4. fázi průběhu příprav (březen-srpen 2021). V pátek 9. dubna byl materiál předložen do mezirezortního připomínkového řízení, které bude trvat do 23. dubna 2021. Po vypořádání všech připomínek bude Národní plán obnovy předložen k projednání vládě a následně Evropské komisi a Radě Evropské unie. Evropská komise a Rada Evropské unie mají dohromady tři měsíce od předložení, aby posoudily plány České republiky.

Aby mohla Česká republika čerpat prostředky, musí Národní plán obnovy reflektovat specifická doporučení Rady Evropské unie. To znamená přispívat k digitální (alespoň 20 % z celkové alokace) i zelené transformaci (alespoň 37 % celkové alokace).

Dále dodržet princip „významně neškodit“ životnímu prostředí a také reflektovat šest evropských politických priorit (zelená a digitální transformace, konkurenceschopnost a růst, sociální a územní soudržnost, zdravotnictví, odolnost politiky pro příští generaci)."

V pátek 16. dubna jsme se věnovali vládním změnám v exekucích. Schválili jsme, že bezvýsledné exekuce se budou pravděpodobně zastavovat. Také zabavování movitých věci se částečně omezí.

Během rozpravy k tomuto návrhu několikrát zaznělo, že dluhy se mají platit. Je ale zodpovědné hledat vyvážené řešení, abychom pomohli těm, kteří svůj dluh skutečně chtějí řešit a možná se do něj dostali svojí naivitou, hloupostí, nezodpovědností. Těm, kteří mají zájem se neocitnout v dluhové spirále, která je dostane nadosmrti do problému, který nikdy sami nevyřeší. Předlohu nyní čeká další kolo v horní komoře našeho Parlamentu.

Oba jednací dny jsme jednali v omezeném polovičním formátu a vždy před začátkem jednacích dnů proběhlo samotestování poslanců.

Radek Vondráček

Anketa

Využijete online sčítání lidu?

  • ANO 23 hlasů
  • NE 2 hlasy

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Změna způsobu úhrady časového poplatku za užití zpoplatněných pozemních komunikací


Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


Váš názor nás zajímá

Zefektivní a zpřehlední způsob úhrady časového poplatku za užití zpoplatněných pozemních komunikací další možný způsob platby, a to bezhotovostní (prostřednictvím internetu, mobilní aplikace)?

Cílem je změna způsobu úhrady časového poplatku za užití zpoplatněných pozemních komunikací, jakož i změna způsobu prokazování a kontroly této úhrady. V současné době se úhrada časového poplatku činí prostřednictvím zakoupení dálničního kupónu. Kontrolu provádějí celníci a policisté na zpoplatněných pozemních komunikacích vizuálně. Úhradu bude možné provádět i bezhotovostně, prostřednictvím internetu či mobilních aplikací. Provedení úhrady bude zaznamenáno v evidenci vozidel v systému časového zpoplatnění, tj. informačním systému, který bude provozovat Státní fond dopravní infrastruktury. Do této evidence budou zaznamenávána rovněž osvobození vozidel od zpoplatnění, a to na základě oznámení provozovatelů takových vozidel adresovaných Státnímu fondu dopravní infrastruktury. Kontrola úhrady časového poplatku bude prováděna zejména prostřednictvím videodetekce, při níž bude s využitím kamerového systému, který bude rozpoznávat státní poznávací značky vozidel, ověřováno, zda má vozidlo uhrazený časový poplatek.

Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.


Komentáře ostatních hlasujících

Spravedlivé je platit za přímé použití-obdoba mýta např. Francie. Ve středověku také platil za přechod Karlova ( tehdy Pražského) mostu jen ten, kdo ho přešel.

Pane Škromachu, s vědomím, že bych, dle vašeho nápadu, třeba dvakrát týdně dostával nesmyslné pokuty s nějakým odvoláváním, hlasoval bych proti. Myslím však, že se rozumnější řešení najde, třeba trvalou registrací takového vozidla.

Pane Kašpar, předpokládám, že stejně jako při kontrole na silnici. Po zaslání pokuty se odvolá a doloží doklad. Ale jinak dobrá připomínka. Přenosná karta pro tento případ by byl zase problém, kdo vlastně v autě seděl, :-)

Je zbytečné se bránit technologiím jen mně zajímá technikálie či proveditelnost případu který zde popsal už pán Raclavský.

Systém elektronického poplatku - dálniční známky už tady měl dávno být. Měl jsem možnost ho vyzkoušet např. na Slovensku či v Maďarsku. Funguje naprosto perfektně. A do budoucna umožní i různé modifikace na některé lokality. Třeba historická centra měst a pod. Podporuji.

Jsem přesvědčen,že ano a elektronika vše zrychlý,možná,že by bylo dobré ponechat na nějakou dobu obě alternativy,pokud by to bylo možné

Jak při kamerové kontrole elektronicky uhrazeného dálničního poplatku by se kontrolovalo, že auto s invalidou nemusí dálniční poplatek hradit - invalida s průkazem může jezdit různými auty bez dálniční známky

Tak problém je v určité návaznosti na KAPSCH.... systém zpoplatnění který bude komfortní jak k výběru daní tak i k občanovi. 2019 hledáme zdroje...kdy se asi bude danit všechno....vzduch...voda...sluníčko....vítr...Proto navrhuji myslet národohospodářsky.
Stanek

Zdá se, že někteří diskutující nechápou zbytečně složitý text návrhu. Píše se, že... Úhradu bude možné provádět i bezhotovostně, prostřednictvím internetu či mobilních aplikací... Chápu to tak, že se bude platit prostř. známek a k tomu i prostř. netu (tedy i mob. aplikací využívajících internet)!

Zažil jsem to v Portugalsku, platil jsem podle kilometrů ujetých po placené dálnici. A to jsem měl auto z půjčovny. Každé auto má na předním skle čip a mýtné brány ho načtou do systému placení poplatku.

Přidal jsem se v diskuzi k názoru "ano". Ale dosavadní klasický systém dálničních známek ponechat souběžně.

S tímto návrhem rozhodně souhlasím, je to zcela moderní způsob, jen bude potřeba nastavit časovou flexibilitu tj. možnost koupit časový poplatek za den, týden, měsíc a pod.

Rozhodně ano a doplnit o flexibilní možnost časových , nebo kilometrových poplatků.

Jednoznačně ano, digitalizace je v pohybu a toto je vhodné téma pro digitální řešení bez nutnosti lepení nějakých nálepek. Ještě bych to rozšířil o automatickou platbu podle detekce čísla bez nutnosti přihlašování a placení předem. Byla by vhodná nějaká aplikace do mobilu pro zpětnou kontrolu.

Teď ještě vyspecifikovat časový poplatek. To již mohlo být projednané a předložené v návrhu.Zaplatím si mobilem nebo internetem 12hod.za používání dálnice. Vyjedu v 8ráno a vím, že budu užívat placený úsek do 20.00hodin. Jestli se zdržím a pojedu po dálnici o hodinu déle, mobilem si doplatím hodinu.

Vyvíjet systémy a programy mohou také studenti. Má smysl zpracovávat vědecká témata použitelná v praxi.

Vyvíjet systémy a programy mohou také studenti. Má smysl zpracovávat vědecká témata použitelná v praxi.

Výběr se zefektivní, o zlepšení kontroly se asi dá s úspěchem pochybovat. Při znalostech českého prostření a úrovně právního vědomí našich občanů téměř jistě! Přesto hlasuji pro.

Platby po zpoplatněnýchkomunikací by neměly být časové, ale podle projetých kilometrů. Při dnešních technologiích by to neměl být problém. Proč mám, jako občan ze Zlíského kraje, kde je dálnice jen okrajově, platit stejný roční poplatek jako ten, kdo jezdí po dálnici dennně.

Ivan Toman
08.03.19

Hlasuji ANO,důvodů je několik,navíc bych se přimlouval za možnost zakoupení jednodenního časového poplatku.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..