Slovo úvodem

Vážení a milí přátelé,

první letošní řádná schůze začala v úterý 19. ledna. Úvodem, po schválení programu, nás ministr zdravotnictví informoval o očkovací strategii obyvatel, pomocí které bude dosaženo co nejrychlejší proočkovanosti v souvislosti s nemocí covid-19.

Dalšími body našeho jednání byly senátní „vratky“. Definitivně jsme schválili takzvaný chráněný účet pro dlužníky v exekuci, zákon o evidenci skutečných majitelů, zákon o prověřování zahraničních investic, daňové zvýhodnění pro dárce na dobročinné účely. Rozhodli jsme o tom, že vyhlášky obcí a krajů budou v jedné sbírce. Tyto předlohy musí ještě podepsat prezident republiky.

Projednali jsme dva zákony ve třetím čtení.

V zákoně o potravinách jsme odhlasovali, že dozor nad provozovnami otevřeného typu (například restauracemi a kavárnami) přejde z hygienických stanic na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Prodejny potravin o ploše nad 400 metrů čtverečních budou muset od příštího roku prodávat povinný minimální podíl stanovených potravin vyprodukovaných v České republice. Například tyto potraviny: vejce, med, květák, zelí, česnek, čerstvé i chlazené maso hovězí, vepřové a skopové, řepkový, slunečnicový olej, mléko, sýry a tvaroh. Zákon nově zavádí tresty za prodej potravin dvojí kvality.

Druhým schváleným zákonem je zahrádkářský zákon. Zákon upravuje postavení a veřejnou prospěšnost zahrádkářského hnutí v českém právním řádu. Upravuje například zahrádkářské osady nebo podmínky pachtu pozemků. Schválené zákony budou zaslány do Senátu.

Projednali jsme tři zákony ve druhém čtení.

Novelu zákona o České národní bance, novelu zákona o zaměstnanosti (kurzarbeit) a novelu zákona o pozemních komunikacích.

Přivítali jsme dva nové poslance, poslankyni Jaroslavu Puntovou (ANO 2011) a poslance Jana Jakoba (TOP 09).

Kromě vrácených zákonů ze Senátu (přijali jsme je nadpoloviční většinou všech přítomných poslanců) jsme jednali v omezeném formátu.

Radek Vondráček

Anketa

Máte představu kolik návrhů zákonů bylo od začátku volebního období doposud předloženo? Zkuste si tipnout ... pro zajímavost: ve stejném období předešlého volebního období to bylo 571 návrhů.

Archiv anket

Vyhledat diskuzi

Změna způsobu úhrady časového poplatku za užití zpoplatněných pozemních komunikací


Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


Váš názor nás zajímá

Zefektivní a zpřehlední způsob úhrady časového poplatku za užití zpoplatněných pozemních komunikací další možný způsob platby, a to bezhotovostní (prostřednictvím internetu, mobilní aplikace)?

Cílem je změna způsobu úhrady časového poplatku za užití zpoplatněných pozemních komunikací, jakož i změna způsobu prokazování a kontroly této úhrady. V současné době se úhrada časového poplatku činí prostřednictvím zakoupení dálničního kupónu. Kontrolu provádějí celníci a policisté na zpoplatněných pozemních komunikacích vizuálně. Úhradu bude možné provádět i bezhotovostně, prostřednictvím internetu či mobilních aplikací. Provedení úhrady bude zaznamenáno v evidenci vozidel v systému časového zpoplatnění, tj. informačním systému, který bude provozovat Státní fond dopravní infrastruktury. Do této evidence budou zaznamenávána rovněž osvobození vozidel od zpoplatnění, a to na základě oznámení provozovatelů takových vozidel adresovaných Státnímu fondu dopravní infrastruktury. Kontrola úhrady časového poplatku bude prováděna zejména prostřednictvím videodetekce, při níž bude s využitím kamerového systému, který bude rozpoznávat státní poznávací značky vozidel, ověřováno, zda má vozidlo uhrazený časový poplatek.

Diskuze a hlasování u tohoto návrhu již není aktivní.


Komentáře ostatních hlasujících

Spravedlivé je platit za přímé použití-obdoba mýta např. Francie. Ve středověku také platil za přechod Karlova ( tehdy Pražského) mostu jen ten, kdo ho přešel.

Pane Škromachu, s vědomím, že bych, dle vašeho nápadu, třeba dvakrát týdně dostával nesmyslné pokuty s nějakým odvoláváním, hlasoval bych proti. Myslím však, že se rozumnější řešení najde, třeba trvalou registrací takového vozidla.

Pane Kašpar, předpokládám, že stejně jako při kontrole na silnici. Po zaslání pokuty se odvolá a doloží doklad. Ale jinak dobrá připomínka. Přenosná karta pro tento případ by byl zase problém, kdo vlastně v autě seděl, :-)

Je zbytečné se bránit technologiím jen mně zajímá technikálie či proveditelnost případu který zde popsal už pán Raclavský.

Systém elektronického poplatku - dálniční známky už tady měl dávno být. Měl jsem možnost ho vyzkoušet např. na Slovensku či v Maďarsku. Funguje naprosto perfektně. A do budoucna umožní i různé modifikace na některé lokality. Třeba historická centra měst a pod. Podporuji.

Jsem přesvědčen,že ano a elektronika vše zrychlý,možná,že by bylo dobré ponechat na nějakou dobu obě alternativy,pokud by to bylo možné

Jak při kamerové kontrole elektronicky uhrazeného dálničního poplatku by se kontrolovalo, že auto s invalidou nemusí dálniční poplatek hradit - invalida s průkazem může jezdit různými auty bez dálniční známky

Tak problém je v určité návaznosti na KAPSCH.... systém zpoplatnění který bude komfortní jak k výběru daní tak i k občanovi. 2019 hledáme zdroje...kdy se asi bude danit všechno....vzduch...voda...sluníčko....vítr...Proto navrhuji myslet národohospodářsky.
Stanek

Zdá se, že někteří diskutující nechápou zbytečně složitý text návrhu. Píše se, že... Úhradu bude možné provádět i bezhotovostně, prostřednictvím internetu či mobilních aplikací... Chápu to tak, že se bude platit prostř. známek a k tomu i prostř. netu (tedy i mob. aplikací využívajících internet)!

Zažil jsem to v Portugalsku, platil jsem podle kilometrů ujetých po placené dálnici. A to jsem měl auto z půjčovny. Každé auto má na předním skle čip a mýtné brány ho načtou do systému placení poplatku.

Přidal jsem se v diskuzi k názoru "ano". Ale dosavadní klasický systém dálničních známek ponechat souběžně.

S tímto návrhem rozhodně souhlasím, je to zcela moderní způsob, jen bude potřeba nastavit časovou flexibilitu tj. možnost koupit časový poplatek za den, týden, měsíc a pod.

Rozhodně ano a doplnit o flexibilní možnost časových , nebo kilometrových poplatků.

Jednoznačně ano, digitalizace je v pohybu a toto je vhodné téma pro digitální řešení bez nutnosti lepení nějakých nálepek. Ještě bych to rozšířil o automatickou platbu podle detekce čísla bez nutnosti přihlašování a placení předem. Byla by vhodná nějaká aplikace do mobilu pro zpětnou kontrolu.

Teď ještě vyspecifikovat časový poplatek. To již mohlo být projednané a předložené v návrhu.Zaplatím si mobilem nebo internetem 12hod.za používání dálnice. Vyjedu v 8ráno a vím, že budu užívat placený úsek do 20.00hodin. Jestli se zdržím a pojedu po dálnici o hodinu déle, mobilem si doplatím hodinu.

Vyvíjet systémy a programy mohou také studenti. Má smysl zpracovávat vědecká témata použitelná v praxi.

Vyvíjet systémy a programy mohou také studenti. Má smysl zpracovávat vědecká témata použitelná v praxi.

Výběr se zefektivní, o zlepšení kontroly se asi dá s úspěchem pochybovat. Při znalostech českého prostření a úrovně právního vědomí našich občanů téměř jistě! Přesto hlasuji pro.

Platby po zpoplatněnýchkomunikací by neměly být časové, ale podle projetých kilometrů. Při dnešních technologiích by to neměl být problém. Proč mám, jako občan ze Zlíského kraje, kde je dálnice jen okrajově, platit stejný roční poplatek jako ten, kdo jezdí po dálnici dennně.

Ivan Toman
08.03.19

Hlasuji ANO,důvodů je několik,navíc bych se přimlouval za možnost zakoupení jednodenního časového poplatku.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..