Slovo úvodem

Vážení a milí,

jste fajn!

Děkuji vám za příspěvky a názory v nich psané. Jsem za to vděčný. Já i návštěvníci tohoto portálu mají díky vám zpětnou vazbu k současnému dění v naší republice.

Také chci moc poděkovat všem členům Senior parlamentu, kteří mi píší do Poslanecké sněmovny. Vážím si vašich slov.

Dnes, 14. října, rozhodl prezident republiky o svolání zasedání nové Poslanecké sněmovny, zároveň stanovil den jeho zahájení na pondělí 8. listopadu 2021.

Posílám všem srdečné pozdravy a mějte se pěkně!

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Zákon o Policii České republiky

73 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


73 %

Váš názor nás zajímá

Zvýší se bezpečnost na silnicích pokud bude občan povinen při kontrole Policie uhradit na místě dlužné pokuty?

Policisté i celníci získají podle návrhu právo vyžadovat při kontrole zaplacení dosud neuhrazené pokuty. Pokud policisté či celníci při kontrole vozidla zjistí, že majitel nezaplatil dříve pravomocně uloženou pokutu podle zákonů o silničním provozu, silniční dopravě nebo pozemních komunikacích, mohli by na základě předloženého návrhu nově požadovat na místě její zaplacení. Při nezaplacení by měli právo zadržet registrační značku vozidla nebo „technicky“ zabránit jeho odjezdu, tedy použít tzv. botičku. Zaplacení pokuty bude možné v hotovosti i platební kartou. Oprávnění má přinést jak zvýšení bezpečnosti na silnicích, tak zlepšení dodržování dopravních předpisů.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (12) Hlasuji pro NE (33) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

ANO, ale tak vysoké, že se jim to nevyplatí. 500 kč - 10 tisíc kč je nic.

Zbytečný zákon.

Ta povinnost by asi byla v důsledku problematická!

Pokud by to tak bylo uzákoněno, museli by být policisté vybaveni zařízením na placení prostřednictvím bankovní karty. Pokud provinilý nezaplatí, doporučovala zvýšit uloženou pokutu o paušální částku na administrativní náklady, což by ale nevylučovalo další náklady spojené s případným vymáháním.

Pokud by to tak bylo uzákoněno, museli by být policisté vybaveni zařízením na placení prostřednictvím bankovní karty. Pokud provinilý nezaplatí, doporučovala zvýšit uloženou pokutu o paušální částku na administrativní náklady, což by ale nevylučovalo další náklady spojené s případným vymáháním.

Pokud by to tak bylo uzákoněno, museli by být policisté vybaveni zařízením na placení prostřednictvím bankovní karty. Pokud provinilý nezaplatí, doporučovala zvýšit uloženou pokutu o paušální částku na administrativní náklady, což by ale nevylučovalo další náklady spojené s případným vymáháním.

Milos Adam
02.03.21

Pokuty by mely byt podle zavaznosti prestupku a vyse prijmu. Pro nekoho je pokuta likvidacni, jiny si petitisicovkou jeste zapali doutnik. Proc to jde ve Finsku?

Pokuty na místě ano, ale jak to souvisí s bezpečností provozu to nechápu. To by musely být pokuty milionové, aby si lidi dávali pozor. To by byla řada výmluv a doplatili by na to stejně slušní řidiči.

Jde hlavně o vymahatelnosti práva. Předávání dopravních přestupků k vyřízení správním úřadům asi dost často jde do vytracena, pokuta se nechá "vyležet" a viník vyjde bez trestu. Důležitá je i výše pokut, aby byla odrazující. Odebrání řidičského nebo technického průkazu na místě by bylo účinné.

Dostal jsem pokutu, že jsem jel po parkovišti Penny bez zapnutého pásu. Uzavřené osady a 50km/h se rozlezly do polí a lesů. V každé druhé obci je zóna 40km/h prokládaná úseky 30km/hod. To není cesta k bezpečnosti. Důchodce nemůže platit stejnou pokutu jako podnikatel. Je to všechno na velkou diskuzi

To je problematické. Tímto opatřením se bezpečnost na silnících nezvýší. Příčiny jsou jinde.

Pokuty nic nevyřeší do doby, pokud si řidič do***** při zastavení vyhrožovat tím, že zavolá otci na ministerstvo a pak se uvidí. Opět z****e volnomyšlenkářů a nadlidí vhodná do banánové republiky, kterou si začíname *****ovat a trpět

Hlasoval jsem ANO, ale pokuty nic nevyřeší, jen za předpokladu, že budou tak vysoké, že se řidič prohne. Je třeba ale současně odebrat řidičský průkaz, pak se snad bezpečnost zlepší.

Milos Adam
02.12.20

Ano, rozumny napad. Ale jen pokud pujde o dluzne pokuty po dobe splatnosti. A platit to musi i pro cizince. Zduraznuji - za nezaplacenou pokutu po dobe splatnosti!!!.

Co to má společného s bezpečností provozu?

Zaplacení pokuty na místě je problematické z hlediska toho, že mnoho lidí sedá do vozu aniž by měli peníze natož kartu. Není to domyšlené, a nevím, zda zaplacení na místě, či nezaplacení se postará o bezpečnost v dopravě.

A kdo bude pak ze silnic odtahovat tato obotičkovaná auta jejichž majitelé nezaplatili? Kolik mají jednotliví měšťáci botiček k dispozici a co až dojdou? Je to zase jen plácnutí do větru nějakého agilního blba. Zde to bylo vždy jen o represi nikoli o prevenci. Takže my vám pomáháme a vy se chraňte.

Nedovedu si dost dobře představit, jak souvisí vymáhání pokus s bezpečností na silnicích.

Bylo by záhodno u každého návrhu zákona uvádět i jeho navrhovatele. Dost by mi to usnadnilo volbu, koho příště ****t či ne****t.

Hlasuji ano, pokud tam bude úprava, a policie bude muset vybrat pokutu, jinak znemožnit jízdu vozidla. Znemožnit jízdu vozidla především těm, kteří mají zadržený řidičský průkaz.

Zadání je zcela zcestné. Souhlasím aby při běžné kontrole byl vymožen starý dluh. A nesouhlasím, že by tato praxe měla něco společného s bezpečností silničního provozu. A už vůbec nechápu neschopnost policie vymáhat dluhy.

NE. Pokud nebude razantní postih, jako zabavení vozidla, nebo odebrání ŘP na místě, a za další, vše je o lidech a dnešní bene****ncí k problémům

Nevěřím, ze by to pomohlo, chudý člověk na to nebude mít a bohatý si beztrestnost zaplati, takže příležitost pro toho kdo bere i pro toho kdo dava a hlavně, že se vlk nazere a **** zůstane celá. Omlouvám se za chyby, pisu z tabletu

V zahraničí existují soudy, které občanskou právní přestupy řeší ve zrychleném rizeni, posoudí výši a správnost pokuty. Tyto soudy řeší i nesrovnalosti mezi prodejci a kupujícími v řádu týdnů.

Josef Geier
16.09.20

Možnost vybrat pokutu je někdy na hraně možností hříšníka, ale u život ohrožujících prohřešků a u recidivistů je třeba přitvrdit a přes samosoudce vystavit stop řízení a třeba i trest omezení na svobodě. Není možné nechat na silnici šílence za řidítky a volantem.

Rozhodně nestačí konstatování, že "bezpečnost na silnicích se zvýší až když ji budou zajišťovat skuteční odborníci"! Ono to je také o tom, že PČR ani PM není nikde pořádně vidět (někde dokonce ani nesmí). Ovšem dělat by se s tím stavem něco mělo. V Tp se auta i motorky prohání často i okolo stovky!

ANO, ale měli bychom rozlišovat pokuty a pokuty. Např. za překročení rychlosti o 5 - 10 km, to se může stát a mělo by být snad domluvou, ale o 20 a výš, pro tzv. piráty silnic tvrdě.

Pokud se bude přistupovat k udělování a vymáhání pokut dnešním způsobem , tak se situace nezmění, a to souvisí i s výši pokut a uložení trestů. Dnešní novodobí piráti silnic si budou dál jezdit podle svého. Kdo si na ně troufne ???

Nevěřím tomu. V návrhu tohoto zákona cítím až velký smrad z korupce. Tzv. "velcí řidiči" si s takovým zákonem poradí. Biti budou jen " malí řidiči", které budou policisté ********* , jestli ten řidič jel v obci 49 nebo 53 km/hod.

Bezpečnost na silnicích se zvýší až když ji budou zajišťovat skuteční odborníci, ne amatéři. Problémem není zaplacení na místě, problémem jsou směšné české zákony se směšnými českými pokutami. Za život ohrožující jednání ne jako dosud 1000 Kč, ale 100 tisíc Kč, zkonfiskování vozidla a vazba.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..