Slovo úvodem

Vážení a milí,

poslední týden v červenci jsme projednali tyto zákony:

Otcovská dovolená se pravděpodobně prodlouží na dva týdny a podmínky nároku na ošetřovatelské volno se patrně zmírní, předpokládá to poslanecká novela o nemocenském pojištění.

Závěrečným hlasováním prošel i vládní návrh o dětských skupinách. Na jesle se nezmění, budou i nadále pro starší děti. Předloha také zakotvuje jejich financování.

Zvýšení důchodů o 300 korun od ledna nad zákonnou valorizaci a příspěvek 500 korun za každé vychované dítě od roku 2023 jsme schválili ve vládní novele o důchodovém pojištění. Zároveň jsme odhlasovali možnost předčasného důchodu až o pět let pro příslušníky integrovaného záchranného systému bez dopadu na výši penze.

Dodatečné přidání 300 korun k důchodům by příští rok stálo podle důvodové zprávy 10,6 miliardy korun. O rok později by to bylo 10,9 miliardy korun a v následujícím roce 11,1 miliardy korun. Ministerstvo práce a sociálních věcí zdůvodnilo zvýšení důchodů tím, že očekávaný růst penzí bude nižší než v posledních letech.

Zvýšení příspěvků na péči pro lidi se zdravotním postižením, kteří využívají pobytové sociální služby, jsme schválili v poslanecké novele o sociálních službách. Částky by měly být stejné, jako mají postižení, kteří žijí doma. Stát by na těchto dotacích vydal podle odhadu předkladatelů o 3,4 miliardy korun ročně navíc. Předkladatelé rovněž uvedli, že naopak díky tomu by mohl stát snížit dotace na sociální služby.

Obce v okolí Vrbětic na Zlínsku (Bohuslavice nad Vláří, Haluzice, Lipová, Slavičín a Vlachovice), jejich obyvatelé i Zlínský kraj by si mohli za výbuchy munice z roku 2014 rozdělit celkové odškodnění téměř 700 milionů korun.

Návrh zákona podepsali poslanci napříč poslaneckými stranami. Mezi podepsanými jsou hlavně poslanci, kteří jsou ze Zlínského kraje. Pro hlasovalo 113 poslanců ze 123 přítomných, proti nehlasoval nikdo. Předlohu jsme schválili ve zrychleném režimu.

Schválené zákony budou odeslány do Senátu k projednání.

Radek Vondráček

Vyhledat diskuzi

Zákon o Policii České republiky

73 %

Znění návrhu

Vláda předložila sněmovně návrh zákona


73 %

Váš názor nás zajímá

Zvýší se bezpečnost na silnicích pokud bude občan povinen při kontrole Policie uhradit na místě dlužné pokuty?

Policisté i celníci získají podle návrhu právo vyžadovat při kontrole zaplacení dosud neuhrazené pokuty. Pokud policisté či celníci při kontrole vozidla zjistí, že majitel nezaplatil dříve pravomocně uloženou pokutu podle zákonů o silničním provozu, silniční dopravě nebo pozemních komunikacích, mohli by na základě předloženého návrhu nově požadovat na místě její zaplacení. Při nezaplacení by měli právo zadržet registrační značku vozidla nebo „technicky“ zabránit jeho odjezdu, tedy použít tzv. botičku. Zaplacení pokuty bude možné v hotovosti i platební kartou. Oprávnění má přinést jak zvýšení bezpečnosti na silnicích, tak zlepšení dodržování dopravních předpisů.

Hlasování je anonymní a nelze jej odvolat.
Hlasovat můžete pouze jednou.
Hlasuji pro ANO (12) Hlasuji pro NE (33) Komentovat

MŮŽETE HLASOVAT ANO NEBO NE, PŘÍPADNĚ MŮŽETE po odhlasování ano/ne JEŠTĚ VLOŽIT KOMENTÁŘ.


Komentáře ostatních hlasujících

ANO, ale tak vysoké, že se jim to nevyplatí. 500 kč - 10 tisíc kč je nic.

Zbytečný zákon.

Ta povinnost by asi byla v důsledku problematická!

Pokud by to tak bylo uzákoněno, museli by být policisté vybaveni zařízením na placení prostřednictvím bankovní karty. Pokud provinilý nezaplatí, doporučovala zvýšit uloženou pokutu o paušální částku na administrativní náklady, což by ale nevylučovalo další náklady spojené s případným vymáháním.

Pokud by to tak bylo uzákoněno, museli by být policisté vybaveni zařízením na placení prostřednictvím bankovní karty. Pokud provinilý nezaplatí, doporučovala zvýšit uloženou pokutu o paušální částku na administrativní náklady, což by ale nevylučovalo další náklady spojené s případným vymáháním.

Pokud by to tak bylo uzákoněno, museli by být policisté vybaveni zařízením na placení prostřednictvím bankovní karty. Pokud provinilý nezaplatí, doporučovala zvýšit uloženou pokutu o paušální částku na administrativní náklady, což by ale nevylučovalo další náklady spojené s případným vymáháním.

Milos Adam
02.03.21

Pokuty by mely byt podle zavaznosti prestupku a vyse prijmu. Pro nekoho je pokuta likvidacni, jiny si petitisicovkou jeste zapali doutnik. Proc to jde ve Finsku?

Pokuty na místě ano, ale jak to souvisí s bezpečností provozu to nechápu. To by musely být pokuty milionové, aby si lidi dávali pozor. To by byla řada výmluv a doplatili by na to stejně slušní řidiči.

Jde hlavně o vymahatelnosti práva. Předávání dopravních přestupků k vyřízení správním úřadům asi dost často jde do vytracena, pokuta se nechá "vyležet" a viník vyjde bez trestu. Důležitá je i výše pokut, aby byla odrazující. Odebrání řidičského nebo technického průkazu na místě by bylo účinné.

Dostal jsem pokutu, že jsem jel po parkovišti Penny bez zapnutého pásu. Uzavřené osady a 50km/h se rozlezly do polí a lesů. V každé druhé obci je zóna 40km/h prokládaná úseky 30km/hod. To není cesta k bezpečnosti. Důchodce nemůže platit stejnou pokutu jako podnikatel. Je to všechno na velkou diskuzi

To je problematické. Tímto opatřením se bezpečnost na silnících nezvýší. Příčiny jsou jinde.

Pokuty nic nevyřeší do doby, pokud si řidič do***** při zastavení vyhrožovat tím, že zavolá otci na ministerstvo a pak se uvidí. Opět z****e volnomyšlenkářů a nadlidí vhodná do banánové republiky, kterou si začíname *****ovat a trpět

Hlasoval jsem ANO, ale pokuty nic nevyřeší, jen za předpokladu, že budou tak vysoké, že se řidič prohne. Je třeba ale současně odebrat řidičský průkaz, pak se snad bezpečnost zlepší.

Milos Adam
02.12.20

Ano, rozumny napad. Ale jen pokud pujde o dluzne pokuty po dobe splatnosti. A platit to musi i pro cizince. Zduraznuji - za nezaplacenou pokutu po dobe splatnosti!!!.

Co to má společného s bezpečností provozu?

Zaplacení pokuty na místě je problematické z hlediska toho, že mnoho lidí sedá do vozu aniž by měli peníze natož kartu. Není to domyšlené, a nevím, zda zaplacení na místě, či nezaplacení se postará o bezpečnost v dopravě.

A kdo bude pak ze silnic odtahovat tato obotičkovaná auta jejichž majitelé nezaplatili? Kolik mají jednotliví měšťáci botiček k dispozici a co až dojdou? Je to zase jen plácnutí do větru nějakého agilního blba. Zde to bylo vždy jen o represi nikoli o prevenci. Takže my vám pomáháme a vy se chraňte.

Nedovedu si dost dobře představit, jak souvisí vymáhání pokus s bezpečností na silnicích.

Bylo by záhodno u každého návrhu zákona uvádět i jeho navrhovatele. Dost by mi to usnadnilo volbu, koho příště ****t či ne****t.

Hlasuji ano, pokud tam bude úprava, a policie bude muset vybrat pokutu, jinak znemožnit jízdu vozidla. Znemožnit jízdu vozidla především těm, kteří mají zadržený řidičský průkaz.

Zadání je zcela zcestné. Souhlasím aby při běžné kontrole byl vymožen starý dluh. A nesouhlasím, že by tato praxe měla něco společného s bezpečností silničního provozu. A už vůbec nechápu neschopnost policie vymáhat dluhy.

NE. Pokud nebude razantní postih, jako zabavení vozidla, nebo odebrání ŘP na místě, a za další, vše je o lidech a dnešní bene****ncí k problémům

Nevěřím, ze by to pomohlo, chudý člověk na to nebude mít a bohatý si beztrestnost zaplati, takže příležitost pro toho kdo bere i pro toho kdo dava a hlavně, že se vlk nazere a **** zůstane celá. Omlouvám se za chyby, pisu z tabletu

V zahraničí existují soudy, které občanskou právní přestupy řeší ve zrychleném rizeni, posoudí výši a správnost pokuty. Tyto soudy řeší i nesrovnalosti mezi prodejci a kupujícími v řádu týdnů.

Josef Geier
16.09.20

Možnost vybrat pokutu je někdy na hraně možností hříšníka, ale u život ohrožujících prohřešků a u recidivistů je třeba přitvrdit a přes samosoudce vystavit stop řízení a třeba i trest omezení na svobodě. Není možné nechat na silnici šílence za řidítky a volantem.

Rozhodně nestačí konstatování, že "bezpečnost na silnicích se zvýší až když ji budou zajišťovat skuteční odborníci"! Ono to je také o tom, že PČR ani PM není nikde pořádně vidět (někde dokonce ani nesmí). Ovšem dělat by se s tím stavem něco mělo. V Tp se auta i motorky prohání často i okolo stovky!

ANO, ale měli bychom rozlišovat pokuty a pokuty. Např. za překročení rychlosti o 5 - 10 km, to se může stát a mělo by být snad domluvou, ale o 20 a výš, pro tzv. piráty silnic tvrdě.

Pokud se bude přistupovat k udělování a vymáhání pokut dnešním způsobem , tak se situace nezmění, a to souvisí i s výši pokut a uložení trestů. Dnešní novodobí piráti silnic si budou dál jezdit podle svého. Kdo si na ně troufne ???

Nevěřím tomu. V návrhu tohoto zákona cítím až velký smrad z korupce. Tzv. "velcí řidiči" si s takovým zákonem poradí. Biti budou jen " malí řidiči", které budou policisté ********* , jestli ten řidič jel v obci 49 nebo 53 km/hod.

Bezpečnost na silnicích se zvýší až když ji budou zajišťovat skuteční odborníci, ne amatéři. Problémem není zaplacení na místě, problémem jsou směšné české zákony se směšnými českými pokutami. Za život ohrožující jednání ne jako dosud 1000 Kč, ale 100 tisíc Kč, zkonfiskování vozidla a vazba.

Seniorský parlament, z.s., IČ 07132051 © 2018 - 2021. S vytvořil SEPIA SOFT s.r.o..